Hoe weide afspannen voor shet

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Re: Hoe weide afspannen voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:39

Hoi :)
bedankt voor alle tips!
we hebben het momenteel afgespannen met groene tuindraad van 60cm (hij is 85 cm) met gaten waar ze NIET met hun hoeven tussen kunnen. Voor en achter de draad stroomdraad.
Later gaan we ook met hout afspannen, maar omdat ze momenteel op privéstalling staan kan ik me dan niet permiteren. Veel groen staat er dus ook niet op de weide,, maar daar kan ik ook niet veel aan doen momenteel.. ze krijgen wel elke dag hooi en krijgen af en toe een lick it en elke dag iets van fruit zodat ze toch iets te doen hebben..
Goed,, nog 2 jaar en half volhouden en dan kunnen ze hopelijk aan huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:13

Ik heb een shetlander gehad die nergens wat opuit deed,
ze heeft zelfs een stuk stroomdraad in haar vlecht gehad.
toen heb ik haar een week of 3 aan de ketting gehad,
madame leerde het wel en is daarna nooit meer ontsnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:30

Heey bokkers,

Ik zit nu iedere keer dat ik of slaap, lekker ever rustig op de bank zit & dat ik dan op gebeld word "Uhm [***] .... Lizzy loopt los aan de andere kant van het hek..." Dan cross ik er weer heen op me fiets & zet is haar weer terug! Dit is nu de 5/6 de keer in 2 weken tijd zo. Er staat een goede klap stroom op & ik weet niet meer wat ik moet doen. Ze staat bij 4 andere pony's dus eenzaam is ze niet. Ik was er nu klaar mee dus ze loopt nu bij mij in huis, is GEEN blijven de oplossing maar als het even niet kan.... Maar ik ben nu dus wel ten einde raad! Wie kan me helpen? Zonder dat je zegt "verkopen" Want dat vind ik echt te makkelijk!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Al vast bedankt =)

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:00

Als laatste kun je hem aan een ketting zetten met een pin in de grond. (Koeien/varkens band om de hals doen met een wartel, dan kunnen ze zich niet ophangen) Dan moet je hem wel dagelijks verzetten, zodat ze steeds ergens anders staat. Ze kan dan alleen een cirkel lopen, naar mate de ketting lang is. Ik laat zo mijn shetjes in de zomer de slootkant kaal vreten, blijft het lekker kort en en is gratis. Ze kunnen dan niet uitbundig rennen, maar dat doen die van mij toch niet, zijn liever lui dan moe en niets liever dan eten.

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:19

Stroom hielp bij mij niet