Stalhouder vs. Klant and vice versa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:57

da's wel een heel kort gebed......

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:59

jij weet wel wat ik bedoel of niet chronos??
maar ik vind ook dat de verhouding van wat je betaald en wat je er voor terug krijgt soms ronduit ver te zoeken is

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:00

Voor een cursus klantvriendelijkheid wil ik me best tot het geloof keren.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:00

OK dan! Amen OK dan!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:01

Idd Ilona.... De meeste mensen moeten hard werken voor een beesten en dan wil je waar voor je geld.
Als je bij een bedrijf iets koopt of gebruikt dan wil je ook netjes behandeld worden en niet als een lastig ding wat helaas noodzakelijk is

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:06

Helemaal mee eens Chronos.
Daarom hanteren wij ook het motto:
NIET GOED = GELD TERUG.

(.......dat hoor je niet zo vaak van een pensionhouder niet ?
blijk ik toch niet zo'n boeman)

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:09

tja ik weet niet wat ik daarvan moet denken. sorry CGJ..

Dat hoor je vaker en 9 van de 10 keer heb je er gezeik over van wie gelijk heeft

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:10

Maar toch zeg je dat je klanten hun mond eenigzins moeten houden... beetje vaag... Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:11

Chronos schreef:
...en niet als een lastig ding wat helaas noodzakelijk is

Op onze vorige stal was dat het geval: pensionklanten waren in de ogen van de eigenaar alleen maar 'lastig'. Feit was wel dat zonder de pensionstalling de boel echt niet kon blijven draaien. Maar als je ervoor kiest om naast je manegebedrijf ook pensionstalling aan te bieden, dat moet IMO je service er ook naar zijn. En kun je dat als manege-eigenaar niet, dan kun je je beter concentreren op je kernactiviteit: de manege.

Ik kan me overigens ook best voorstellen dat er stalhouders met alleen pensionstalling zijn die hun klanten ook standaard als 'lastig' zien (nog in het midden gelaten of dat terecht is: IMO iig niet). Mensen willen nu eenmaal het beste voor hun paard, en bij de een gaat dat verder dan bij de ander. De ene stalhouder zal zijn klanten zien als niet meer dan noodzakelijke broodwinning (en zo zal zijn houding dan ook vaak zijn), terwijl de ander hen ziet als mensen die het hun paard zo veel mogelijk naar de zin willen maken. Maar (ik val in herhaling) met eisen over en weer kom je IMO niet ver. Het magische woord is nog altijd 'overleg'.

Anoniem

CGJ12 schreef:
Helemaal mee eens Chronos.
Daarom hanteren wij ook het motto:
NIET GOED = GELD TERUG.

(.......dat hoor je niet zo vaak van een pensionhouder niet ?
blijk ik toch niet zo'n boeman)

Kun je daar een praktijkvoorbeeld van geven? Wanneer is iets dan niet goed? Als een pensionklant klaagt, of als jij zegt dat je iets niet goed gedaan hebt ofzo?

CGJ12

.......mensen mogen zelfs twee maand achteraf betalen.
Het is gebeurd dat ik zelfs zonder zeuren 4 maand betalinguitstel geef als de klant even krap zit. Dat begrijp is best.
Mooi toch?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:12

Idd Karin.... en ik sta nu heel erg goed... en daar kan idd met overleg een hoop...

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:13

Das een heel net iets maar dat is niet goed geld terug voorbeeld...

ilona22

ja ik kan het ook niet helemaal volgen met deze stalhouder..
maar als ie zoveel last heeft waarom houdt ie zijn stal dan niet voor zichzelf...heb je ook geen last van die zeurende mensen die hun zuurverdiende geld bij hem inleveren.ben je meteen van het gezeur af toch?

Cody

Ik denk niet dat je je hoeft te verdedigen, het gaat er niet om hoe het bij jou op stal geregeld is, wat er wel en niet mag en welke faciliteiten je hebt. Je zal idd vast een prima stal hebben
Maar mensen vielen over andere opmerkingen jegens de pensionklanten.
Laatst bijgewerkt door Cody op 25-07-03 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Klantvriendelijkheid zit hem IMO niet alleen in de droge voorwaarden op papier (en de mogelijkheden om daarvan af te wijken), maar ook in het contact en respect tussen stalhouder en klant.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:14

Ja maar KRAP is toch niet: NIET GOED GELD TERUG?
Of ben ik nou blond Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:16

Er is nog nooit iemand ontevreden vertrokken
(daar schrik je van hè?)

Mocht iemand gaan klagen.......mogen ze naar een andere stal gaan op de DATUM dat het HUN schikt.
Ik zet niemand op straat en verplicht niemand om een bepaalde termijn te blijven.

Van mij hoeven ze dan echt de lopende maand niet te betalen......

Geld maakt namelijk niet altijd gelukkig weet je.
Daarom had ik ook al gezegd dat de mensen hier tegen KOSTPRIJS op stal staan.

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:16

geloof niet dat je blond bent;) ik snap hem ook niet helemaal

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:18

dat is een goed voorbeeld ja maar kan je als stalhouder ons als pensionklant ook een beetje snappen??
ik moet heel hard werken om mijn beestje te houden en dan wil ik niet op een stal waar allleen maar gezeur is staan

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:18

CGJ12 schreef:
(daar schrik je van hè?)

Nee zo moesten eens weten hoe je over hun praat (dan zullen je pensiongasten WEL schrikken)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:20

Hoe zou CGJ12 nou een voorbeeld kunnen geven als het nog nooit voorgekomen is?
Wat er, volgens mij, bedoelt wordt is dat als je niet tevreden bent er aan wordt gewerkt om het te verbeteren.
En als de stal niet blijkt te zijn wat je dacht dat het was, dan kan je je geld v.d periode terugkrijgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:21

CGJ12 schreef:
(daar schrik je van hè?)

Geen waardering voor mij als klant (en dat duidelijk laten merken door mij als pensionklant niet serieus te nemen, vervelende opmerkingen te maken over het feit dat ik een recreant ben, voor mij te bepalen dat een paard is om op te rijden en niet om in een bak te laten rollen) zou voor mij een goede reden zijn om ontevreden te vertrekken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:22

ilona22 schreef:
......maar als ie zoveel last heeft waarom houdt ie zijn stal dan niet voor zichzelf...

Spijker op zijn kop.
De voorbeelden die ik noemde zijn een opsomming van negatieve ervaringen uit de afgelopen jaren.
.........en het is jammer voor een aantal (aardige / nette) klanten dat ze straks geen stal meer hebben bij me omdat ik dan de tent inderdaad sluit omdat de minder aardig de boel hebben verziekt voor ze.

Ik vraag me wel eens af waarom sommige mensen ELKAAR daarin dan niet beter controleren. 't Is net als met voetbalsupporters. Een klein aantal verziekt het voor de grote groep

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:25

manic"]
Hoe sta jij er tegenover dat als je zo'n 300 euro/maand neertelt voor je paard en dit braaf iedere maand aan de stalhouder geeft je bij sommige stallen ook nog eens een commentaar krijgt over hoe je gedrag of hoe je met je paard omgaat...
[/quote]

Tsja nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn maar ik vindt niet dat de hoogte van je stalgeld bepaald hoe je stalbaas jou moet behandelen in jouw ogen. Als jij je onbehoorlijk gedraagd of op een manier met je paard omgaat die niet door de beugel kan dan mag de stalhouder daar zeker wat van zeggen, je bent te gast en dient je ook zo te gedragen al betaal je 1000euro in de maand per box.

[quote="manic schreef:
Zelf had ik enige tijd terug een behoorlijke aanvaring op stal, die me behoorlijk dwarszat... maar goed, aangezien het mij verder op mijn huidige stal erg goed bevalt heb ik me er daar maar overheen gezet en het op de koop toegenomen... Maar eigenlijk is het natuurlijk van de gekke...

Is klantgerichtheid op de meeste pensionstallen/manegebedrijven ver te zoeken?

Iedereen heeft wel eens wat aan de hand op stal, dat komt op de beste stallen voor, klantgerichtheid ligt gewoon echt aan de stal zelf, de een heeft die feeling wel de ander niet en je moet er natuurlijk voor open staan. Er zal altijd wel iets zijn wat je niet helemaal zint, daar kun je mee leren leven of je zoekt een andere plek waar je wel 100% op je plek bent of denkt te zijn.

Viv