scheren is ook wel een optie, maar heb nog niet een deken die warm genoeg is. heb nu een 200 grams. En dan moet ik nog iemand vinden die haar gaat scheren. haha. zo'n body zal ik ook es naar kijken. weet iemand waar die verkrijgbaar zijn?
scheren kun je gewoon zelf doen, scheerapparaat huren bij de ruitersportzaak doe ik ieder jaar ook zelf, is de eerste week niet om aan te zien, maar na twee weken is het mooi bijgetrokken
nouja ik heb ooit 1 paard geschoren, een witte voor sinterklaas, Maar daar kon je niet veel fouten op zien. Wel es koeien geschoren maar die mogen lelijk. haha Heb liever dat iemand anders het verpest dan ik zelf! haha en moet ik natuurlijk eerst een warme deken hebben.
x_just_me
Geplaatst: 09-11-10 22:54
ow ja dat probleem ken ik, mijn eigen paard doet dat gelukkig niet, maar mijn verzorgpaard die rolt ook zo lekker door de modder.. als die alleen nat is, dan is het geen probleem om te rijden, want dat is ongeveer t zelfde als zweten. de modder die gaat wel schuren, dus dan kun je die het best misschien even afspoelen..
het scheren is voor mij toch wel iets om echt te overwegen,,, dus als iemand zin en tijd heeft om mijn varkentje te scheren.. ik hoor het graag. Ze is heel braaf dus daar verwacht ik geen problemen!
nynke55
Geplaatst: 10-11-10 01:39
Kun je dat varkentje zelf niet wassen? (sorry, kon het niet laten) )
franka75
Geplaatst: 10-11-10 02:03
zeg maar als ze zo braaf is waarom pak je dan niet gewoon een fohn om dat beest droog te krijgen op de peniebele plekjes Tis maar een idee hoor
haha ik moest hartelijk lachen om je verhaal, ik heb hier ook twee van die zwijnen Ze mogen nog op het gras maar als het heel nat is gaan ze nu de kleine winterwei op. Dat is een wei die best kapot gelopen is en in het midden is een natte plakaat. Als ik ze uit de zomerwei haal en ze erin zet sprinten ze een rondje en ploffen dan direct neer. We zitten hier op de klei dus ik haal soms echt schnitzels van de wei.. Een echte oplossing heb ik niet voor je buiten de dingen die al genoemd zijn, maar ben wel benieuwd naar een foto van het moddermonster
kjoetie
Geplaatst: 10-11-10 09:37
nynke55 schreef:
Kun je dat varkentje zelf niet wassen? (sorry, kon het niet laten) )
nou ze heeft best een aardig vachtje, als ik dat moet fohnen ben ik 3 uur verder voor ik kan rijden denk ik! Haha Jaa een varken is het wel! Nu kwam ik vanmorgen tot de ontdekking dat ze haar deken gesloopt heeft! Word het modderbaden ook niet beter van denk ik! Haha gister was ze vrij schoon dus maak foto'ss zodra ze als varken op stal staat, of als ik er vant weekend bij ben als ze naar buiten gaat!
Maaiike94
Geplaatst: 11-11-10 20:56
Je paard eerder op stal zetten denk ik.
Ik zit met hetzelfde probleem, ons land is ook altijd een modderpoel behalve in de zomer Normale paarden zouden er enigszins omtoe gaan, maar mijn paard gaat eerst een gat graven zodat al het water in dat gat loopt en dan gaat ze op beide kanten 2x rollen.
Nu ga ik vaak eerst rijden en dan mag ze pas naar buiten.
Heb helaas nog geen foto's kunnen maken. Dit omdat ze volgens mij door heeft dat als ze het doet, daarna onder de koude douche mag. haha dus Thank god! heb de hele week gewoon kunnen rijden.
franka75
Geplaatst: 15-11-10 03:13
ik heb zelf zon kappersfohn en ik heb mn lange haar in 5 minuten droog dus warmen fohnen op de single plekken lekker door die haren wapperen een borstel erdoor weer fohnen moet je kijken hoe snel het droog is
happyhorse
Geplaatst: 15-11-10 03:22
Wat een verhaal Zo een heb er ook staan. Alleen die staat dag en nacht buiten op het moment. Je wilt ook niet weten hoe die eruit ziet. Ze is een groot wandeld modderpaard.
Met de tips ga met de andre mee: of de slang erop zeten en eerst schoonmaken. Of scheren en body deken opdoen. Verder kan je denk weinig aan doen. Binnenlaten is ook niks.