waar en wanneer is er een paardenmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:33

Tancreda4"]
[quote="tinkiebel schreef:
In september is ook Hedel weer toch?

Dan al? Klopt het dat die vorig jaar in oktober wsa? Mag het niet hopen al in september. Als het goed is gaat Wod daar heen...
[/quote]

ik hoop dat ik ons mam zo ver krijg erheen te gaan. Weet iemand wanneer het precies is?

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:49

vanity schreef:
Is er geen die in de buurt van België ligt? Wilde ook al lang eens een keertje een markt meemaken. Haha!

ik geloof in 1 van de voorsteden van brussel dat er 1 keer in de week is vroeger was het op de paardemarkt in brussel maar die is naar de tereinen gegaan van het slachthuis laats was daar ook die expositie met die mensen die ze geplastficeerd hadden = wel zon half jaar geleej

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:55

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zag dat op maandag 28 juli een paardenmarkt in Voorschoten is.

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 18:57

Tessebes schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zag dat op maandag 28 juli een paardenmarkt in Voorschoten is.

ja daar wil ik graag gaan kijken maar nogmaals: weet iemand hoe laat dat begint en tot hoe laat dat duurt, en waar ik precies moet zijn in voorschoten?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:00

Oeps... ik zie nu dat Voorschoten al genoemd is. Ik zou nooit zover rijden voor een paardenmarkt, maar goed, dat moet je zelf weten. Meestal stelt het echt niks voor.

Zoek anders eens op Google of je er wat over kan vinden.

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 19:02

Tessebes schreef:
Ik zou nooit zover rijden voor een paardenmarkt, maar goed, dat moet je zelf weten. Meestal stelt het echt niks voor.

het is hier vandaan zo'n uurtje rijden dus dat vind ik wel meevallen. hier in de buurt is dat gewoon niet, en ik wil er echt graag een keer kijken dus dat uurtje rijden heb ik er wel voor over hoor! OK dan!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:32

Je moet wel je verstand op nul zetten als je over zo'n paardenmarkt loopt, want niet iedereen gaat daar even netjes met paarden om.
Ik ben eens naar een paardenmarkt geweest (loenen) en wat ik zo jammer vond was dat er eigenlijk alleen maar shetjes waren. Ook harstikke schattig natuurlijk.
Rond deze tijd zijn er ook veel veulens te zien op markten. Arme diertjes, meestal voor het eerst van moeder weg, voor het eerst in de trailer, voor het eerst halstertje aan, voor het eerst vast gezet - paniek en angst is dan ook vaak te zien bij de paardjes.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:09

Voorschoten moet je wel vroeg zijn. Ik ben er waarschijnlijk voor 7 uur. Voor ons is het een ruim half uurtje rijden geloof ik. Dan zie je de paarden ook allemaal komen, is wel leuk.
Er staat ook veel anders als Shetjes hoor in Voorschoten. 2 jaar terug stond er een prachtige New Forest. Verder staan er altijd een stuk of 5 Haflingers, wat Tinkers. En ook weleens manegepaardjes. Verder nog een rijtje Welshen. Ik vind het een leuke markt, met kraampjes.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:06

Ik heb mijn vader zover weten te krijgen, dat hij me morgen ochtend rijdt.
Waar is het precies in voorschoten?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:22

Je komt er volgens mij vanzelf. Denk dat het wel aangegeven is. Volgens mij is het best wel midden in het dorp.
Weet eigenlijk niet hoe je er precies heenmoet. Ik let nooit zo op de weg.

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 18:08

ik ga ook!! heb er zin in, ik weet alleen niet zo goed wat ik ervan moet verwachten maar dat zien we vanzelf.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:57

Hedel is volgens mij op de maandag na de eerste zondag van November.

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:08

ik ga morgen ook naar voorschoten alleen ga pas om half elf dus ben er om ong. kwart over 11 denk ik? omdat die moeder niet eerder kan brengen en anders kan ik helemaal niet

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:26

Ik ga ook morgen.
Uhhm hoe leg je het uit.

Vanaf het station moet je die lange weg pakken helemaal rechtdoor.
Dan zie je vanzelf heel veel mensen lopen. (waaraan je het ook kan vragen)

Het is ongeveer 5-10 minuutjes vanaf het station.

Hier een link als je wil kijken hoe het er ongeveer is http://tneijsel.xs4all.nl/images/paarde ... nmarkt.htm

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:33

Het enige dat ik heb kunnen vinden is de straatnamen waar de paarden en de braderie is:de Voorstraat, Schoolstraat, het Treubplein, de Treubstraat, het 'Deltaplein', de Bloklaan en de Molenlaan-west.Voorschoten heeft een eigen site maar de link naar de paardenmarkt doet het niet(heb ze wel een mail gestuurd,maar denk niet dat dat voor maandag beantwoord word Haha! )

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:37

Je vergeet er nog 1! De prins bernardlaan, daar worden de kortebaan draverijen gehouden.

Zeker het kijken waard! Harstikke leuk en dan kunnen sommige mensen eens zien dat dravers niet zielig zijn.