Wat voor een bedrag per maand voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:46

CGJ12"]
[quote="Jac schreef:

En ze hebben allemaal wat te zeiken.....(maar dit terzijde...)

"WAT" te zeiken?
een heleboel bedoel je.....en nog een grote bek ook.

En ik spreek uit ervaring.......ik heb ook zo'n accomodatie waar de klant niks meer tekort komt.
En zowat alle dagen maar longeren (als er eentje mee begint is het een paar dagen later BINGO en moet zonodig de hele stal).........erop homaar!
Heeft iedereen last van.
Ik denk dat ik er binnenkort een flink aantal uitzet! Mogen de echte ruiters blijven. Stelletje recreanten......
[/quote]

Wat is er mis met recreanten? Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:47

Citaat:
bij ons zijn er op de manege lessen in de ochtend en dan van 11.00 uur tot 16.00 uur is de bak vrij. en dan vanaf 22.30 uur is de bak vrij. De buitenbak is bijna altijd vrij.

Dan viel het al meteen af
net wat vippie zegt, een hoop betalen, maar er nooit gebruik van kunnen maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:48

ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten (+- 50 paarden, ca 6 pensionklanten, rest is van de eigenaar), maar GEEN manege dus kunnen we altijd gebruik maken van de binnen- en buitenbak. Wij betalen €250 per maand, incl een keer per week in de wei en in de molen zetten.

Maar precies wat je zegt: vanaf 22:30 is de binnenbak pas vrij. Daarvoor betaal ik niet zoveel geld, om buiten in de regen te rijden (of binnen in de hitte zoals op dit moment).

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:51

Vippie"]
[quote="paardje schreef:
Weidegang geld voor zomers van 9.00 uur tot 17.00 uur (ieder een eigen stukje van rond de 20 40m, maar mag met meerdere gedeeld worden). Wij zetten dan de paarden buiten en binnen. De prijzen liggen hier vrij hoog! rond de 300 euro ben je bij een manege kwijt..... wij dachten ook aan iets van 300 euro. En over dat voeren, ik denk eigenlijk ook 3x ruwvoer en 2 keer krachtvoer. Uhm, bij ons zijn er op de manege lessen in de ochtend en dan van 11.00 uur tot 16.00 uur is de bak vrij. en dan vanaf 22.30 uur is de bak vrij. De buitenbak is bijna altijd vrij. Er staan daar ook zo'n 80 pony's en paarden in pension. Er is altijd goed te rijden, maar er zullen daar natuurlijk ook pony's in de manegelessen meerijden. maar daar is maar 1 bak 20x60. Dus ik denk dat 2 grote bakken voor deze stal goed te doen is! Ennuh, mijn ouders zijn niet miljonair hoor Huilen

Dus als je gewoon werkt kun je van de binnenbak geen gebruik maken (tenzij je er nachtwerk van wil maken?) ivm les. Dan zou ik er tussen de 200 en 230 voor over hebben, indien binnenbak in de avond ook vrij is 270-300.
Dit is overigens presies de reden waarom ik nooit bij de manege hier ben gaan staan, wel betalen voor een binnenbak maar er nooit gebruik van kunnen maken ivm lessen.
[/quote]
je kan juist ALTIJD gebruik maken van de binnenbak. Dit is een VOORBEELD van een manege waar mijn paard NU staat. Haha!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:51

Wat CGJ12 schreef, ben ik het helemaal niet mee eens, je mag zo niet over je pensiongasten praten

van deze recreanten, verdienen de meeste stallen het meeste geld, ik denk dat in nederland de recreatie paarden het meest rond lopen ipv dressuur en springpaarden.

Ik vindt als je 300 euro betaald in de maand, je ook wel eens mag klagen als de stal niet goed is gedaan, als je hier niet tegen kan, moet je maar anders aan je brood zien te komen, dan moet geen stalhouderij beginnen.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:55

DIT IS DUS GEEN MANEGE ER KAN ALTIJD GEBRUIK WORDEN GEMAAKT VAN DE BINNENBAK EN OOK VAN DE BUITENBAK!!! ER ZIJN ALLEEN PRIVÉLESSEN.

Het is de bedoeling dat er ook wedstrijden georganiseerd gaan worden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:57

Recreanten is weinig mis mee.....maar zet je paard dan niet op een volledig professionele prive-manege, maar ga naar de plaatselijke "penny-manege" in de buurt.

Voorbeeld:
"mag mijn paard even los in de buitenbak?"
"waarom moet dat? "
"Dat vind ie leuk, kan ie even rollen"

EN DAN TE BEDENKEN DAT HET OM EEN ONTZETTEND LUI PAARD GING EN MIJN BAK ER ALS EEN BILJARTLAKEN BIJLIGT.

nadien dus niet meer. Daarbij komt dat een ander op dat moment niet kan rijden en je die ander dus tot last bent. Om maar niet te spreken over het feit dat de anderen dan ook gaan zeuren of hun paard even mag "wandelen" in de bak.
Je moet RIJDEN met die dieren. Arbeid adelt !
Mijn eigen paarden laat ik nooit los in de bak (alleen als ze er qua temperament behoefte aan hebben, en dan regel ik het zo dat de bak er nadien weer volledig geprepareerd bij ligt).

En wacht dacht je hiervan: de poetsplaats (en) uren bezet houden ,terwijl anderen -die een beetje op niveau rijden- graag willen opzadelen om hun 3 paarden vlot achter elkaar door te rijden..........

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:59

Scheve mond Zit iedereen op het moment in een winterdepressie ofzo?

Kunnen we het gezeur over klanten of achterwege laten of in een ander topic doen? Thanks.

CGJ; misschien verbaast het je maar niet iedereen gaat op dezelfde manier met paarden om en niet iedereen heeft dezelfde doelen Scheve mond Beetje verdraagzaamheid/openheid zou leuk zijn Rolleyes

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:03

CGJ12 schreef:
Recreanten is weinig mis mee.....maar zet je paard dan niet op een volledig professionele prive-manege, maar ga naar de plaatselijke "penny-manege" in de buurt.

DIT schiet me echt even in het verkeerde keelgat. Je vind het blijkbaar erg makkelijk om alle recreanten over één kam te scheren en daarom veroordeel je ze maar tot de plaatselijke penny-manege! Belachelijk, jij vindt alle recreanten dus penny-"meisjes" en staan ver onder de mensen die "op niveau" rijden. Misselijk
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 25-07-03 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Paardje, sorry! Ik had het verkeerd begrepen, dan is jouw stal aardig vergelijkbaar met de onze.

dynamiek

Nou CGJ12.

Ik denk dus dat jij niet een professionele stal hebt!!!
Een goede stal heeft een losgooibak, waar men elke minuut van de dag zijn/haar paard los kan gooien.
En ten tweede ringen aan de muur, waar de mensen hun paard aan kunnen zetten en opzadelen.
En ten derde kan jij niet beslissen wat een ieder met zijn paard doet!
Je zou toch op zo'n stal staan.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:04

NIVEAU RIJDEN... mensen die niveau rijden rijden toch overdag want die werken in de paarden maar je andere klanten zijn ook heilig want vaak eigenlijk altijd verdien je daar het meeste aan. Ik heb gegroomd bij een ruiter op nivo als je Nationaal nivo noemt en wij gooide ook de paarden los... Bij Jeroen Dubbeldam, Piet Raaymakers, ANky van Grunsen gooien ook de paarden los en als je dat geen nivo noemt dan weet ik het ook niet meer. Het gaat er ook niet om als je een stal wilt beginnen in het begin van hoe kan ik geld verdienen je mag blij zijn als je de eerste drie jaar net quit draait... en elke klant is heilig dan....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:05

Sorry paardje dat ik je topic aan het verknallen ben, zal het niet meer doen, maar moest mij eventjes afreageren op CGJ12.

duizendmaal excuses

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:06

...en even voor de duidelijkheid:

bij mij op stal
*kun je normaliter van de vloer eten (een zeldzaam keurige toko)
*staan de paarden volledig op krullen, wordt er 2 keer per dag gemest
*full-service 365 dagen per jaar / incl alle mogelijk toezicht
*full-service hulp met jonge paarden / trailer laden etc
*zeer kleine prive stal, zodat iedereen zowat altijd ALLEEN in de bak kan rijden (WAT EEN LUXE)
*alle extra's (trainingsmolen / solaria etc) volledig gratis
*gratis alle mogelijke adviezen als instructeur / jury
*belangstelling voor rijtechnische vooruitgang
*belangstelling voor alle psychische problemen (ik voel me soms een complete psychiater)
*gratis begeleiding bij het kopen van een nieuw paard
* etc etc.

.......dus zoveel valt er echt niet te klagen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:07

BartVB je topic kwam net iets te laat om nog ff te lezen......

Zijn gewoon persoonlijke ervaringen. Hoeft niemand zich aan te ergeren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:09

Voordat iedereen helemaal in de stress schiet... Er is natuurlijk wel een verschil tussen de ene stal en de andere. Ik denk dat mensen dat als je echt fanatiek in de sport bezig bent je anders naar een stal op zoek gaat dan als je bijvoorbeeld "eens een keer een sprongetje wil maken of eens een keer het bos in wil". Dan ben je toch op een heel andere manier met je paard bezig...

Overigens mag mijn paard wel vaak rollen... (als het kan Knipoog )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:16

Precies.

Dat van die "recreanten" moet je niet te letterlijk nemen. Daarmee bedoel ik de mensen die hun (vaak enige) paard als kind zien. Daar kan ik tot op zekere hoogte wel in mee gaan.
Besef echter wel dat een paard ook paard moet kunnen blijven.....

Leuke ankedote:Is er zo'n amazone die haar paard (zonder enige aanleiding natuurlijk) staat temperaturen op de wasplaats......43 graden koorts en JANKEN.
Komt mijn vader er ff bijstaan......"dat kan niet meisje.....dan was ie al dood".......nog harder janken......
Even opnieuw temperaturen.......en ja hoor 37.8

en dan te bedenken dat die jongedame over de dertig is!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:16

Natuurlijk zijn er verschillen in wat mensen zoeken in een stal. Maar het is wel prettig als men elkaar in zijn waarde laat, en dat geldt ook voor de stalhouder. Daar kijk IK naar bij een stal. Geen stempeltje met een waardeoordeel graag, zo lang ik mijn paard maar 'paardwaardig' behandel en de stalhouder de beloofde service biedt.

Kunnen we nu weer on topic?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:22

even weer terug naar de kern:

voor stallling kun je net zoveel vragen als de markt bereid is om te betalen. Dat klinkt flauw, maar is gewoon een feit.

Daarom is de stalling vlak naast een grote stad veel duurder dan ergens in de middle-of nowhere.
Maw de geografische ligging bepaalt voor het leeuwendeel de prijs.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:24

Ik wil nog 1 keer off. Als paard paard moet blijven dan laat je hem lekker in de wei lopen... en ga je er niet op zitten en leer je hem geen kunstjes... zo als midden draf etc....

Nu weer ontopic... Op zich is € 250,- tot € 300,- een vrij normale prijs voor het midden van het land. Maar ik denk dat de mensen als het paard goed in het stro staat en je hebt goede bodems dat je dat wel kan vragen.

Wanneer gaat de stal open?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:26

Als ik ergens zou staan, ik heb ze gelukkig thuis, dan zou ik het ook wel op prijs stellen als ik mn pony's kon losgooien, en terwijl ik geen eens een recreatieruiter ben.
Beesten vinden het heerlijk, ff lekker rollen en dan de wei in.
Natuurlijk kun je je wel ergens aan ergeren, dat is ook menselijk, maar ik denk dat dit meer opsommingen zijn van CGJ12 , het lijkt me niet dat dat dagelijks gebeurt.Het is natuurlijk incidentieel, maar als je het opsomt komt het nogal vreemd over, je moet natuurlijk iedereen in zn waarde houden.
Ik heb ook weleens ergens gestaan, op een manege, en dat doe ik nooit meer, je kon altijd om de lessen heen rijden, en een keer op een privestal, dat vond ik wel prettig, het was niet super luxe, maar een goede omgang tussen de mensen, en dat vind ik ook wel belangrijk.

Voor zo'n stalling met al die faciliteiten zou je wel moeten rekenen op een bedrag van €250,- dat is veel als je bedenkt dat dat meer als 500 gulden is.
Alleen wel jammer dat er maar 1 binnen en buitenbak is voor 78 paarden.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:27

Probleem in Flevoland is dat er stallen genoeg zijn. Alleen is de kwaliteit ver te zoeken. Mensen wijken zonder problemen uit naar Ermelo, Nunspeet, Putten en in ons geval Dronten aan de grens bij Elburg. Zeker in Almere zal je het lastig krijgen. Veel Almerenaren hebben hun paard buiten Almere neergezet. Ook zijn de prijzen hier best aanzienlijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:34

voorlopig mijn laatste bijdrage hier (om de anderen niet te veel te stressen......)

Dit topic geloof je toch nooit.........
Van plan zijn om een manege te kopen met 78 boxen.......en geen benul hebben van de prijs die je gaat vragen.
Ga eerst maar ff bij de plaatselijke Rabobank langs zou ik zo zeggen. De hypotheek-accountmanager rekent je zo uit wat een box moet gaan opbrengen. En als die manege ECHT bestaat zijn er vast en zeker al bestaande jaarrekeningen van...........

einde bijdrage mijnerzijds.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:22

Er wordt gewoon gevraagd wat de mensen er voor zouden willen geven, een orientatie zeg maar.Het bedrijf moet volgens mij nog opgestart worden.Maar iid, je moet wel gaan kijken naar wat je uitgaven zijn, en wat je verwacht van je inkomsten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:16

dynamiek schreef:
Wat CGJ12 schreef, ben ik het helemaal niet mee eens, je mag zo niet over je pensiongasten praten

van deze recreanten, verdienen de meeste stallen het meeste geld, ik denk dat in nederland de recreatie paarden het meest rond lopen ipv dressuur en springpaarden.

Ik vindt als je 300 euro betaald in de maand, je ook wel eens mag klagen als de stal niet goed is gedaan, als je hier niet tegen kan, moet je maar anders aan je brood zien te komen, dan moet geen stalhouderij beginnen.

Of je gaat als pensionklant op zoek naar een andere stal. Als je recreatief wilt rijden ben je meestal niet zo op je plek op een luxe dressuurstal.
Laatst bijgewerkt door Vippie op 25-07-03 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt