wintertijd....rijden jullie dan elke dag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rijden jullie elke dag in de winter?

ja absoluut hij heeft beweging nodig, elke dag!
38 (52%)
nee dan heeft hij ook een beetje winterrust..
7 (9%)
afhankelijk van mn bui..en het weer?
27 (37%)

Totaal aantal stemmen: 72

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:51

ik rijd in de winter minder omdat het vaak niet gaat met gladheid en regen enzo. Maar als het goed weer is wel hoor.
Wel jammer dat het zo vroeg donker is, dan kan ik dus alleen smiddags rijden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:48

Elke dag maar wel 1 rustdag in de week.
Hij staat zowiezo nog wel een paar uur in de wei, maar in de winter irjd ik veel meer dan in de zomer.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:12

Geen van alle, wat er staat.
Op de loolaan waar ze eerst stond reed ik dan meestal om de dag.

Maar waar ze nu staat is, is erg ver voor mij.
Dus als ik uit school kom is het dus al donker dus kan ik alleen nog maar in het weekend haar rijden.

Erg balen is dat, gelukkig kan ze in de middag wel in de wei

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:27

Ik rijd zoiezo niet elke dag, dat is voor het paard ook niet leuk
Meestal rijd ik 2 dagen dressuur, dan een buitenrit (of combineer dat) dan een dagje longeren of los etc...verder doe ik nog aan grondwerk en springen is af en toe ook leuk (al heb ik dat nog niet gedaan met Arti Knipoog volgende week gaan we dat doen Haha! )

Dit alles gaat winter en zomer zo...alleen als het glad is, dan gaan we niet naar buiten, dat is te gevaarlijk.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:37

In de winter rijd ik niet zo vaak als s'zomers.
Bij ons is de weg een ijsbaan waar je (echt!!) op kunt schaatsen als je wilt...en da's best gevaarlijk met een paard. Belle heeft er al eens op de straat gezeten omdat haar achterbenen weggeleden.
We rijden iig 1x per week binnen en verder in de bossen en als de bak niet bevroren is in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:11

runningkawa schreef:
En als je fanatiek rijd, dan is het niet koud.

daar heb je helemaal gelijk in Kawa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:12

sja de bak kan best hard bevriezen, en dan heb ik sávonds ook geen keus, alleen maar wat keutelen kan ook al fijn zijn, toch?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:36

Net zoveel als in de zomer Lachen
Ik rijd nooit iedere dag, Magic ziet me aankomen, ze vindt rijden leuk...maar iedere dag? Zo eentonig.

Ondanks de kou in de winter komt ze natuurlijk wel iedere dag haar stal uit.
Maar we hebben een overdekte binnenrijbaan, een overdekte losgooi/longeer hal en een overdekte stapmolen. Dus we kunnen genoeg uitwijken als het echt koud is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:53

In de winter gaat de training gewoon door hoor. Daarbij komt nog eens dat Lois echt super fris kan zijn in de kou. Een dagje echt helemaal stilzetten is dan gevaarlijk. Maar ik ben wel blij met de binnenbak!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:57

Ik rijd meestal zoveel als het weer het toelaat.
In de zomer en winter beide zon 5/6 keer in de week.
Ze staat zoiezo de halve dag al in de losgooibak.
Al rijd ik in de winter meestal wel korter. En dan moet ik wel meteen gaan rijden als ik er ben, anders ben ik bevroren, en dan heb ik dus geen zin meer.
In de winter heb ik wel altijd een dip dat ik weer is ga rondkijken naar een (betaalbare) stal met binnenbak. Maar tot nu toe nog steeds geen binnenbak gevonden. Boos!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:11

Ik heb normaal wel elke dag gereden in de winter toen ik nog een binnenbak tot m'n beschikking had. Ik zat er op met 15 onder nu en gewoon elke dag. Daar kwam ze dan wel niet buiten. Op de andere stalling kwam ze wel buiten en merk ik aan mezelf dat ik minder ben gaan rijden. Ik vind de winter wel fijner zo want je kunt rijden wanneer je wilt (als de bak niet bevroren is), en in de zomer is het meestal veel te warm om te rijden.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:13

Wij rijden in de winter juist meer dan in de zomer
wedstrijden zijn weer begonnen etc..
ook hebben wij 2 binnenbakken en 1 buitenbak dus
wij zijn super verwend ik vind het zelfs veel en veel lekkerder
om in de winter te rijden is tie wat pittiger enzo.

hoewel ik de zomer voor hem weer lekkerder vind want dan
staat tie bijna heel de dag in de wei in de winter staat tie 9 vd 10
x op stal want de wei is zooo slecht bij ons in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:52

ja het scheelt natuurlijk ook als ze overdag swinters alleen maar op stal staan die van mij is de halve dag gewoon op het land gelukkig, want anders heb je van die tijdbommetjes!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:15

6 keer per week, dat doe ik in de zomer en in de winter ook, tegen kou kun je je kleden, even doorzetten, maar ch, van rijden wordt je wle weer warm hoor! (oik kan wl in een binnenbak rijden, dat scheelt denk ik wel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:25

In principe als ie er verder uit komt (in de wei) hoef je hem niet per se te rijden, al zal hij wel uit conditie raken als je minder rijdt.

Ik rijd periodes heel veel en heel intensief en neem dan weer een periode gas terug. Bij sommige paarden werkt dat heel goed door ze lekker een paar dagen vrij in de wei te geven, andere moeten juist een beetje bijgehouden worden. Maar je kunt niet altijd maar door blijven trainen, af en toe moet je even een stap op de plaats doen om er een poosje later weer 3 vooruit te kunnen doen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:53

Antoinette schreef:
Net zoveel als in de zomer Lachen
Ik rijd nooit iedere dag, Magic ziet me aankomen, ze vindt rijden leuk...maar iedere dag? Zo eentonig.

ik rijd wel bijna iedere dag in de zomer, en Apollon vind het iedere keer even leuk als we gaan, gewoon omdat ik niet iedere dag hetzelfde ga doen maar iedere dag iets anders, dus een keer ene dag springen andere dag buitenrit volgende dag longeren volgende dag dressuur volgende dag lekker lange buitenrit volgende dag misschien een dagje vrij.
Je ziet bij Apollon iig niet snel verveling. Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:57

Tuurlijk wissel ik ook af met rijden, springen, dressuur soms een buitenritje, wedstrijden.
Maar ook longeren vind ik heel belangrijk, en losgooien ook zeker weten. Natuurlijk is dit minder van belang als je paard op de wei staat. Maar die luxe hebben we nog niet.

Als ze volgend jaar nog in de sport loopt mag ze natuurlijk wel weer eens een maandje er tussenuit en het land op, maar we hebben geen land bij de stal Huilen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:29

tja, dan is het iid anders.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:42

ik rij nooit elke dag. t word we leens saai. mijn pony loopt wel es aan de longe, word wel eens losgegooid enzo....

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:04

Ik rijd in de winter niet elke dag, net zo goed als dat ik in de zomer niet elke dag rijdt. Voor mij maakt het seizoen geen verschil.
Maar mijn pony staat dan ook 24/7 buiten, het hele jaar door, dat is natuurlijk anders als wanneer je paard 's winters op stal staat.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:33

mijn pony zit nogal dun in zijn vacht en als ik er dan op ga zitten in de winter gaat hij helemaal flippen... zolang de grond zacht genoeg is om te longeren voor het rijden of gewoon als ik geen zin heb om te rijden of hij een dag vrij heeft, rij ik niet elke dag. Maar als de grond bevroren is moet ik wel elke dag, want anders is het rijden de volgende dag echt niet te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:52

ik had eigenlij gehoopt, sja dat ben ik dan...dat het meerendeel zou zeggen nee, ik wil een winterstop...

waarom? Omdat ik de wintertijd best kan haten, en het me een goed gevoel had gegeven als jullie je paardje ook minder zouden berijden.

Niets lijkt minder waar, het is zelfs fifty/fifty. Ik zal van de winter ook vaker aan de bak moeten!

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:59

Ik zie inderdaad ook een beetje tegen de donkere avonden op, dan lijkt het wel of ik minder puf heb om wat met mijn knollie te doen. Wel probeer ik er zo vaak mogelijk heen te gaan. Is het niet rijden, dan wel even longeren, losgooien, freestylen en knuffelen zowieso. Maar als het plenst van de regen dan blijf ik lekker in mijn warme huisje Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:18

Kwa uren rijd ik in de zomer absoluut meer. Maar dat komt omdat ik de buitenritten met de manege-pony's begeleid en dat ik dus op dinsdag en donderdag iig al 3 uur in het zadel zit en vaak ook nog vrijdag. Dat is op Jip. Daarnaast moet Duvel ook nog lopen (doen we weliswaar met zijn drie-en, maar juist die drie mensen doen allemaal ook die buitenritten). Daarbij verzorg ik ook nog wel eens een paard voor iemand die op vakantie is, dus in de zomer rijd ik meer, maar niet met een en hetzelfde paard. In de winter werk ik met Duvel meestal wel wat harder, want het is net zo benauwd, terwijl we in de zomer ook wel lekker met Duvel naar de zee gaan en crossen. Dan loopt hij misschien ook wel iets meer in uren, maar ik denk dat het kwa arbeid voor hem niet zoveel uit maakt, watie in de zomer en de winter doet.
Vorig jaar ben ik heel de zomer fanatiek op wedstrijd geweest en de winter ook door. Dit jaar heb ik een zomerstop ingelast met wedstrijden, had er zelf even genoeg van (binnen 10 maanden van B naar M1 met winst is ook best wel snel, vind ik zelf, dus uiteindelijk heb ik 14 maanden actief gestart en nu twee maanden pauze. Dat bevalt me prima.

Ik heb verder zelf echt geen last van de hierboven beschreven winterdipjes, ook in de winter vind ik het fijn rijden (maar ok, ook ik ben verwend met 2 binnen- en een buitenbak, net zoals Mango).

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:22

Elke dag zou ik niet willen zeggen maar toch altijd wel zo'n 5 dagen in de week. Als het regent is de bak nog altijd goed en wanneer het gaat vriezen is de manege aan de overkant van de weg. Handig Lachen Alleen als het ijselt wordt het lastig. Mijn paard heeft ijzers dus is heel glad.