Welk merk biks?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:08

HAVENS Draversbrok, in bulk is dat nog goedkoper, zeker met 80 paarden.
Ik voer gemiddeld iedere maand 3 zakken op aan mijn Appie, mijn Wpn-ner krijgt Havens onderhoudsbrok en Havens-slobber.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 00:34

sarabande schreef:
Havens, veel goedkoper dan Pavo en zeker zo goed zo niet beter. Ik heb het aan diverse pavo voerders aangeraden en die zijn nadat ze overgegaan zijn minder geld kwijt, voeren minder en de paarden zien er beter uit.
Ik voer zelf draversbrok, weinig eiwitten.
De merriebrok is erg goed maar de veulenbrokjes zijn subliem je ziet een minder veulen opbloeien (ik krijg hier helaas geen geld voor Scheve mond )

Inderdaad HAVENS, dank je Sarabande voor het aanraden, we rijden er wel ongeveer 1uur op eer we een winkel tegenkomen waar ze het verkopen in België, maar geen probleem, de truck volgooien, als de paardjes er maar beter van worden kan dat allemaal geen kwaad!! Haha! Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:40

Pavo Condition Extra. Daar lopen ze tot nu toe lekker op Lachen

Subli en Havens vind ik zelf minder. Mijn paard knoeide altijd heel erg met Havens en met Pavo helemaal niet meer Verward
En Subli krijgen ze niet genoeg energie van Lachen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:01

Wij voeren brokken van een onbekend merk, maar met een vergelijkbare samenstelling als Subli.
Subli vind ik een echte aanrader! Ik ben zelf geen voorstander van Pavo...met Havens heb ik geen ervaring.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:55

Ik voerde altijd Hippostar. Nu dat (sinds 2 jaar ofzo) niet meer te krijgen is hier, ben ik overgestapt op Subli basisbrok, Subli granenmix, Subli structuurmuesli en Subli Merriebrokken (voor drachtige/zogende pony).
Hier ben ik wel tevreden over. De pony's eten het goed, zien er gezond uit en zitten goed in hun velletje.
Overigens, in het weideseizoen eten ze vrijwel alleen gras.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:06

Al mijn paarden zijn opgegroeid met Pavo. Ik ben daar zeer tevreden over. Heb al meerdere merken van brokken geprobeerd maar pavo was de goedkoopste en de beste voor mij.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:58

ik voor onze paardjes subli brok, ze zien er goed uit en ik ben er tevreden mee.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:18

wij voeren subli sportbrok en havens blauw maar stappen over op havens rood voor toch wat meer energie.en voor kleine willie subli veulenbrok en moeder krijgt of merriebrok van havens of van subli.

blufy00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:23

Ik zou havens sportbrok nemen hier zit gewoon alles in dat een paard nodig heeft !! Je kan het gewoon geven in de hoeveelheid het paard het nodig heeft maakt niet uit welk karakter of ras het is....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:18

Bij mij op stal wordt Subli basisbrok gevoerd, maar deze brok heeft een veel te lage energiewaarde en bevat te weinig voedingstoffen. Alle paarden verliezen kleur, conditie, energie en zijn mager. Ik heb zelf een heel heet paard, maar tegenwoordig is hij niet meer vooruit te branden. Er is dus ander voer nodig! (krijgen wel veel hooi, staan op het land en goed ontwormt) Mijn intructrice heeft hele goede ervaring met Pavo Energy-control. Zij is van Equiral daarop overgestapt en de paarden verbeterden duidelijk in conditie. Op de stal waar ik in Duitsland heb gewerkt voerden ze Dodson & Horrell, dat is echt geweldig!!! Wel duur, maar je voert ook gelijk een stuk minder en er zitten vedingsstoffen in die niet in ander voer zitten, bijv. aminozuren. Voor de pensionpaarden hadden ze daar Vollkorn D-mix. Een andere stal die ik goed ken is net overgestapt op Havens, tja, ik ben meer een voorstander van Pavo. Bij Pavo gebruiken ze de nieuwste technieken om de kwaliteit van het voer te verhogen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het prijsverschil tussen Pavo en Havens, daar weet ik niets van.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:28

SUBLI!!
Bij ons op de pensionstal word subli sportbrok gevoerd en het bevalt supper!!
Allemaal mooi glimmend op stal en de paarden vinden het heerlijk.

Ook hier op de manege word Subli Sportbrok gevoerd en staan er toppie bij!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:27

Daar heb ik dan echt hele andere ervaringen mee. Ik zie de paarden alleen maar achteruit gaan.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 19:56

Misschien dat hyet toch de HAVENS sportbrok wordt. We voeren de nodige hoeveelheid.