dijhsa schreef:uh, misschien geen exzeem nee.., maar schuren is inderdaad/ óók lekker als je een gevoeligheid hebt voor (te veel) suikers in het voer, wat zich uit in gevoelige delen vd huid (ja,daar waar staart en manen uit de huid groeien)
Nu nog onschuldig lijkend, maar zou tóch even naar t rantsoen kijken misschien, voordat er andere problemen gaan ontstaan..?
in wortels zit bijv veeel suiker, en in de meeste voeders(brok, en muesli zeker) zit echt veel, een soort fastfood zeg maar..en dan in combi met wat minder bewegen soms misschien, dan worden de suikers niet afgevoerd..maar goed, wat ECHT lekker werkt bij een reeds geiirtiteerde huid naar mijn ervaringen (ja..ook jeuker gehad..) is Shapley's Mane-Tail_Groom. Succes!
Ten eerste is dit mijn paard niet

En ten tweede krijgt balou heel weinig eten aangezien ze al op leeftijd is en dus niet veel beweegt en ONWIJS snel dik wordt. Ze krijgt maar 2 handjes biks ong. per dag en gewoon hooi dus ook geen kuil. En wortelen krijgt ze heel af en toe eens, verder voor zo ver ik weet niet zo veel 'snacks'. en ook muesli krijgt ze nooit;) Hooguit een appel zo nu en dan

Daar zou het dus denk ik niet aan liggen