Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:44

Myn haflinger staat in de winter binnen met stenen uitloop.
Weiland en bak is gewoon 1 zwembad, is niet te doen om haar nu buiten te zetten.
Maargoed, ze kan zo naar buiten in dr uitloop :)
Omgeving Amsterdam bdw.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:48

Mijn paard staat 24/7 buiten omgeving Amsterdam (Zaanstad).

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:54

Hier in utrecht weet ik geen pensionstal waar ze het hele jaar door zoiezo overdags na buiten kunnen....dus zover ik weet kan het hier niet!

Maar goed ik rij een stukje verder en heb wel een stalling met het hele jaar door overdags weide gang tenzij het echt zo nat is dat ze het land vertrappen...maar dan denk ik wat is bijv een week op een jaar? In de zomer moeten ze wel wat aan het land hebben qua gras/grazen.

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:07

Woon in Den ilp en wij hebben ook een kleine pension stal waar ze de hele dag buiten staan in de bak en dicht tegen amsterdam!
Kan dus wel zeker. Overigens nog 1 stal vrij nu. :D

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:43

mijn paard staat 24/7 buiten, met schuilstal
in maasland/vlaardingen vlak bij Rotterdam

NHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:15

Ik heb nog 1 paddock voor de winter vrij vanaf 1 december, verder zitten wij bomvol.. Hengsten ook welkom :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:19

Ik heb ook lang moeten zoeken, maar het is me gelukt, en ik ben er nu zooo blij mee!

Ik woon in Schoonhoven, tussen Gouda en Utrecht. Geen hele grote plaats, misschien scheelt dat wel..

Mijn pony staat in de winter 8 tot 10 uur buiten in de paddock met soortgenoten. In de zomer staan ze op het land, eerst rustig opbouwen uiteraard tot 24/7. Ik kan wel zeggen dat ik een veel gelukkiger paard heb sinds we vorig jaar verhuisd zijn, en dat maakt mij ook heel happy!
Geen plekken over hier helaas, we staan helemaal vol ;)

De wei is hier overigens in de winter geen doen, ze staan nu net een paar weken in de paddock en daarvoor was het land al echt een blubberpoel. Paardlief is ook pas net van de mok af. Maar de paddocks zijn gedraineerd en blijven dus goed droog. Om ze niet teveel te belasten gaan de paarden 's nachts op stal in de winter. En dat vind ik zelf toch ook wel een fijn idee.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:25

Bij ons in Lekkerkerk(omgeving Gouda Rotterdam) kunnen ze de hele dag naar buiten in de winter, en in de zomer dag en nacht de wei in, als je ze 's avonds binnen wilt halen kan het ook, maar er is niemand die dat doet, en op mooie herfst of lente dagen gaan ze ook lekker overdag de wei in...
Er zijn nog stalllen vrij voor meer info kun je altijd ff een pb sturen (weet niet of het toegestaan is om het hier neer te zetten... :P )

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:30

Ik sta zelf net buiten haarlem op een stal waar ze zolang naar buiten kunnen wat ze willen, mijn paarden staan samen in 1 paddock, hebben eten en water en een voederspeeltje, ook hebbben ze contact met andere paarden, ze vinden het geweldig! :P in de zomer staan ze 24/7 in de wei, ik heb ook beschikking tot een super buitenbak ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:39

Mijn ponybeest staat sinds 2 maanden op een kleine privéstal in bollencountry bij Lisse waar ze overdag buiten in een eigen paddock staat, als het tenminste niet al te hard regent, en 's nachts op stal. We hebben een gedraineerde 20x40 buitenbak. Alles heel basic maar prima voor mij en mijn robuuste haflinger.

Hiervoor stond ik op een pensionstal met meer faciliteiten waar maflingertje een containerbox met stenen uitloop had, was ook prima.

knstmstvrk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:14

helaas, omgevind Amstelveen/Uithoorn/Mijdrecht echt veel te modderig.
Ik wou dat het hier mogelijk was.

Mn vroegere verzorgpaardje stond in Kootwijkerbroek. Zomers en winters dag en nacht buiten. Mooie bodem, geen modder (jaloers!!)

Ben al blij dat wij hier een plekje hebben gevonden waar zomers 24-7 buiten kan!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:18

ik sta ook op 10 min autoafstand van amsterdam af, paard heeft een ruime stal met uitloop naar grote paddock 24/7
en alle paarden komen bij ons buiten de hele dag, in gedraineerde paddocks...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:26

Het is wel mogelijk! Met mijn pony stond ik in Delft op een stal waar ze een 24/7 uitloop had (op zand). Later ben ik verhuisd naar Noord Holland (vlakbij Haarlem), daar stond ze van ca half 11 tot 5-6 uur op het land overdag.

Mijn huidige paard staat op dezelfde stal de hele dag buiten op een groot stuk zand met andere merries. Alleen de bejaarden mogen het land op :)

Je moet alleen zelf wel wat water bij de wijn doen, stallen waar ze de hele dag buiten komen en waar je ook een binnenbak hebt, zijn namelijk wel heel zeldzaam..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:45

Toen ik in Rotterdam woonde stond hij hele dagen binnen in de winter (moest je hem zelf in het paddock zetten als je hem even los wilde) en in de zomer op het land maar dat moest je wel allemaal zelf regelen.

Nu wonen we in het Noorden en in de winter gaan alle paarden (sneeuw of geen sneeuw, regen of geen regen maakt niet uit) op de dag minimaal 4-5 uur het paddock in met de groep.
In de zomer de hele dag het land op.
Wordt allemaal voor je geregeld.. echt super.

Nu ik dit weet zou ik nooit anders meer willen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:47

Net buiten Rotterdam staat mijn paard, op een paddock pardise.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:41

ik weet dat er in aalsmeer wat is, dat is onder de rook van amsterdam

en in Diemen is iets daar komen ze overdag in elk geval buiten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:47

Mijn haflinger staat 24/7/365 buiten in Strijen. Dat ligt in de Hoeksche Waard, net onder Rotterdam.
Ik sta bij iemand particulier die 2 boxen met uitloop heeft en van daaruit toegang naar de bak (staat altijd open) en wei (staat open als het niet te nat is). Ze hebben zelf de keuze waar ze staan. Momenteel is de wei dicht, maar de bak is altijd open voor ze. Overigens een goede bak waar ik het hele jaar door in kan rijden, ze krijgen 3x per dag een grote hoeveelheid hooi waarvan 1x door mij, buitenrij mogelijkheden zijn ook super.

Het is zeker mogelijk, maar in de Randstad moeilijker omdat er simpelweg minder ruimte is dan in bijvoorbeeld Gelderland of Brabant. Er is meer bebouwing, minder platteland.
Er zijn we stallen die dat doen, maar heel weinig. Ook zijn er een aantal stallen waar ze zomers overdag op de wei gaan en in de winter een paar in paddocks of de bak. Maar er zijn zat stallen waar ze in de winter niet buiten komen buiten de tijden met de eigenaar/verzorger/bijrijder om.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:42

Ik woon in Almere en mijn paardje staat hier ook.

De paarden komen waar ik sta zomer's 24/7 buiten, en 's winters gaan ze 's nachts naar binnen. Maar pas als het echt slecht weer wordt. ( tijdens de storm van donderdag & vrijdag hebben we ze voor het eerst naar binnen gedaan)
Is altijd mogelijk om hem toch buiten te houden maar met flinke wind & regen vind ik het wel fijn als hij 's nachts poosje droog en warm staat. Ze gaan rond 18.00 a 19.00 naar binnen en worden rond 06.00 naar buiten gedaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:46

Ik woon in Ridderkerk en ik weet dus geen enkele stal waar ze overdag buiten gezet worden.. Dus als iemand in de directe omgeving (max 15 min auto) iets weet?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:53

Ik woon ook in DL (gangelt) Bij jou in de buurt TS :P
Hier is wel dagelijkse weide gang ik sta op een doe het zelf stal
en mijn paard gaat minimaal 5 uur per dag naar buiten in de zomer 24/7
en later het snachts op stal

Helaas met dagen zoals gisteren heeft ze maar 2 uur buiten gestaan omdat de weide's blank lagen.
Om te voorkomen dat ze dicht gaan in de winter staan ze dus niet lang buiten met dit weer.
Vandaag overigens toch van 12.00 uur tot 17.00 uur buiten gestaan.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:09

Hartstikke mogelijk. :j Wij staan tussen Rotterdam en Delft bij Neville Stables, een Hit Actief-stal. Ik wil nooit meer anders.

Het schijnt dat ze in Rhoon ook een actiefstal gaan bouwen. Voor in de Randstad is het helemaal een ideaal systeem ivm relatief weinig ruimte nodig.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:22

Ik heb jaren bij een pensionstal gestaan, waarbij mijn paard 24/7 een stal met uitloop had.
Nu staat hij (samen met onze mini) aan huis met een stal met uitloop in een paddock van 15x15 (24/7). Helaas lukt het niet om ze in de wintermaanden 24/7 op het land te hebben, want ze zakken tot hun oren weg. Verder heb ik hier thuis geen bak oid. om te rijden.

Hier in de buurt ken ik wel wat stallen waarbij de paarden overdag naar buiten gaan.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:08

Hier staan de paarden in de zomer 24/7 op het land en in de winter overdag (tussen de 8 a 10 uur) in een gedraineerde paddock met schuilstal. Weidegang is in de winter niet mogelijk doordat het hier dan veel te nat is. Het is het laagste gebied van Nederland.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 04-04-18 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats op verzoek verwijderd

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:13

pff topic 10.001 over dit....WHY??.

Zal je zeggen het is mogelijk alleen zit er vaak niets bij of dat is ook troep.

We verwachten een hele koude winter en ik wil dus perse een binnenbak erbij om mijn paard ook met slechter weer gewoon beweging te geven.

Stallen met beide goede mogelijkheden wat gezellig is en ook nog betaalbaar is echt een spelt in een hooiberg. En dan ook nog op 25 minuten rijden van huis.

Er waren er meer maar of ze hebben moeten inleveren of ze laten het land niet meer kapot lopen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:16

Wij staan tussen Den Haag en Leiden in. 24/7 op een weiland met schuilstallen. Aan de overkant zit een stal waar ik van de bak gebruik mag maken. Ik doe dat alleen nooit omdat ik absoluut geen bakruiter ben.

Hier ook nog aardig wat uitrijmogelijkheden. o.a. richting de horsten.

Mocht het echt een strenge winter worden krijgen ze vakantie.

Ik zeg altijd, de meeste paarden hebben in de zomer vakantie, die van mij in de winter.