Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ch_ntii123 schreef:Vandaag gesproken met eigenaar.. Het schijnt dat ik te weinig stro in de stal doe, waardoor er te weinig vocht opname is? Ik vind zelf dat dit niet helemaal waar is, maar goed... vanaf nu dus VEEL stro erin!.. En ik het verkeerd gemengtmet het spulletje wat over het stro moet om te voorkomen dat ie t eet, dus vandaag weer een nieuwe poging:)
Kimberley_ schreef:ch_ntii123 schreef:Vandaag gesproken met eigenaar.. Het schijnt dat ik te weinig stro in de stal doe, waardoor er te weinig vocht opname is? Ik vind zelf dat dit niet helemaal waar is, maar goed... vanaf nu dus VEEL stro erin!.. En ik het verkeerd gemengtmet het spulletje wat over het stro moet om te voorkomen dat ie t eet, dus vandaag weer een nieuwe poging:)
Vandaag???? mest jij altijd om half 11 s'avonds uit?
opisop_shop schreef:wat had je verkeerd gemengd dan
Aukelizzy schreef:marleen_usar schreef:Gisteren hoorde ik van iemand dat een paard die z,n stal leeg eet te weinig voer/hooi krijgt.Weet niet of het zo is?
Nou dat geldt niet voor alle paarden hoor.... Ik heb een pensionpaard staan die echt enorme bergen voordroog wegmaalt snachts maar zodra dat op is gaat ze door met haar stro. En die krijgt echt ruim voldoende ruwvoer.. Ze stopt alleen ,werkelijk waar, nooit met eten.
.
DiamondHorse schreef:Het is misschien een idee om rubber staltegels onder je stro te leggen (minimaal 4,5 cm waterdoorlatend) dan ben je iig het overtollige vocht kwijt) en zorgen dat je echt voldoende ruwvoer kan/mag voeren!
En zoiezo idd het schone stro met het overgebleven "schone" stro mengen!
Eén van mijn paarden is ook echt een viezerik, en daar heb ik dus staltegels onder het stro en dat werkt bij haar erg goed, Natuurlijk zal het nooit een schone dame worden, maar ze staat iig lekker droog en comfortabel op de tegels!
ch_ntii123 schreef:Als ik er ben dan krijgt hij tijdens het poetsen ook nog een krat(eet ie niet helemaal op)