Kind (6 tot 12) met eigen pony: hoe vaak per week er heen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak gaat jouw kind naar zijn/haar EIGEN pony toe?

1. 1 keer per week
Geen stemmen
2. 2 keer per week
5 (4%)
3. 3 tot 4 keer per week
39 (34%)
4. 5 of meer keer per week
23 (20%)
5. Minder dan 1 keer per week
Geen stemmen
6. Elke dag
33 (29%)
7. Elke dag meerdere keren
12 (10%)

Totaal aantal stemmen: 112

M_D_H

Re: Kind (6 tot 12) met eigen pony: hoe vaak per week er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:34

dat is het enige wat mijn vader wel vond :j
hij vond dat je een dier neemt die niet voor zich zelf kan zorgen, en dat dat dus jou verantwoording is...
jij wilt een paard/ pony/ezel/ hond oid, dan moet je daar ook de tijd voor nemen.
dus ook al doe je die dag niks er mee, dan nog ga je even heen om te kijken of alles goed is, ff knuffelen enz :j
en dat doe ik nu nog steeds :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:32

Zoon is geen streber, maar een kat uit de boom kijker. Heeft er echt lol in en bij hem komt het allemaal wel, rustig aan. Al kan hij er slecht tegen als zussie lief verder is, iets eerder kan dan dat hij het kon etc. Nu heeft hij een lich beperking en schiet dochter hem dus in de te behalen mijlpelen voorbij en kan bijv harder rennen dan hij. Dat frustreert. Dus is het echt een balans zoeken hier.

Dochter is een streber helaas, en dat probeer ik af te remmen. Met zwemles probeert ze de eerste zijn die de overkant haalt en toen we haar vertelden dat het daar niet om ging was ze zelfs beledigd. :Y) Nu is het kwartje wel gevallen en zwemt ze rustig. Maar ze is erg gek op competitie... Als die een pony krijgt zal ze elke dag willen rijden en dat wil ik dus niet in elk geval, als ze zo jong nog is. Er moet genoeg tijd ook aan andere dingen besteed worden.

Dochter houdt nu bijv al bij hoe ver zij is met werken op school en dan is die-en-die al bij taak zoveel en die-en-die pas bij taak zus... En dan zeggen wij dus ook dat het daar niet om gaat. Dat we belangrijk vinden hoe ZIJ werkt en of dat goed gaat (en niet hoe ver ze al is). Ze wordt in december 6 trouwens en zit dus in groep 3.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:39

goh wat komt mij dat bekend voor :') _O-
ik heb stampvoetend in de kleedkamer gestaan omdat mijn ouders niet begrepen dat ze trots moesten zijn als ik als eerst aan de overkant was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:47

Mijn zusje en ik kregen onze eerste pony toen zij 9 was en ik 11 ongeveer. Samen één pony was voor ons ideaal. We reden allebei even vaak en konden zo mooi afwisselen. Zo bleef er genoeg tijd over voor vriendinnetjes en andere leuke dingen, en kreeg de pony ook genoeg aandacht en beweging. Bijkomend voordeel was ook dat we (als beiden nog onervaren ruiters) elkaars fouten wat compenseerden met rijden.
We hadden allebei 1x les in de week, maar mijn moeder was er wel 99% van de keren rijden bij om te helpen en soms les te geven.
(Ook heel goed tegen ruzies trouwens, want als er ruzie kwam over de pony zou hij verkocht worden :+ )

Ik kende ook een meisje die op die leeftijd wel persé ELKE dag de hele dag op de manege wilde zijn, en die moest van haar ouders verplicht 1 dag in de week iets anders leuks doen en niet naar de pony. Anders deed ze dat gewoon niet. Tegen zulke dingen loop je niet aan als je een pony deelt, je hebt automatisch dagen dat je niet gaat rijden, en voor de 100ste keer je zusje of broer zien rijden gaat ook vervelen. Dus ga je voor die dagen wel wat anders verzinnen.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:50

Ik heb vroeger een stuk of 20 shets verzorgd,
waarvan 1 serieus,
dat is nu mijn eigen.
ik ging er 3 keer per dag heen('s ochtends,tussen de middag en eind van de middag/avond)
en ik kon er niet op rijden,wel longeren en alles

nu heb ik een pony die ik rijd
daar ga ik 3x per week heen,
ik kan niet iedere dag i.v.m mijn eigen pony's en school(2VWO)
eerst borstelen
dan rijd ik 45 min. ofzo en dan weer afzadelen en borstelen,voeren en even met zweetdeken in de stal,
deken af,pony in de wei en dan klaar.
ik vet het leerwerk wel zelf in,voor de rest hoef ik niks te doen
oja,ik ben 13

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:57

1. Wat er gekozen is (in de poll, dus hoe vaak per week...)
meer dan 5 keer per week, meestal 1 dag niet. dus 6 keer per week, zeker niet minder dan 5 keer!
2. Hou oud het betreffende kind is / jij bent
ik ben 13 en heb mn pony vanaf dat ik net 10 was
3. En wat er dan per keer gedaan wordt: alleen mesten, poetsen, rijden etc
woensdag & vrijdag altijd mesten, meestal elke keer poetsen en paar keer voor de kar, longeren, en wandelen
4. Hoe lang het kind/ jij er ongeveer is/ bent per keer
Doordeweeks ben ik er meestal 1.5\2 uur, weekends meestal smorgens een paar uurtjes en meestal aan de eind van de middag nog eventjes.5.
Hoe laat het kind/ je ernaar toe gaat (voor avondeten, erna etc)
Uit school, ligt aan rooster..
en in het weekend altijd om negen uur,

Ik zit nu in de 2de en ik wil wel zeggen dat het veel werk is,
het houd voor mij in;
geen andere sporten
spreek eigenlijk nooit af met vriedinnen, behalve met een vriendin die daar een pony verzorgt en een vriendin die ergens anders een paard heeft, en die het dus ook leuk vind!
Ik moet daarna nog al mn huiswerk maken

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:17

Zilfstar schreef:
Zoon is geen streber, maar een kat uit de boom kijker. Heeft er echt lol in en bij hem komt het allemaal wel, rustig aan. Al kan hij er slecht tegen als zussie lief verder is, iets eerder kan dan dat hij het kon etc. Nu heeft hij een lich beperking en schiet dochter hem dus in de te behalen mijlpelen voorbij en kan bijv harder rennen dan hij. Dat frustreert. Dus is het echt een balans zoeken hier.

Dochter is een streber helaas, en dat probeer ik af te remmen. Met zwemles probeert ze de eerste zijn die de overkant haalt en toen we haar vertelden dat het daar niet om ging was ze zelfs beledigd. :Y) Nu is het kwartje wel gevallen en zwemt ze rustig. Maar ze is erg gek op competitie... Als die een pony krijgt zal ze elke dag willen rijden en dat wil ik dus niet in elk geval, als ze zo jong nog is. Er moet genoeg tijd ook aan andere dingen besteed worden.

Dochter houdt nu bijv al bij hoe ver zij is met werken op school en dan is die-en-die al bij taak zoveel en die-en-die pas bij taak zus... En dan zeggen wij dus ook dat het daar niet om gaat. Dat we belangrijk vinden hoe ZIJ werkt en of dat goed gaat (en niet hoe ver ze al is). Ze wordt in december 6 trouwens en zit dus in groep 3.

Mijn dochter is ook een streber en alles draait om haar pony.
Zij speelt ook bijna nooit met iemand van school, ze wil gewoon naar haar pony.
Wel heeft zij een goede vriendin (die zij heeft leren kennen toen zij nog op de manege reed) die vaak hier het weekeind komt logeren of een dagje in het weekeind komt. Zij mag dan op mijn fries (wat makkelijk zijn die friesen ook he? :D) rijden en mijn dochter rijdt dan gewoon op haar pony.
Aan wedstrijden is zij nog niet echt toe, wel aan onderlinge wedstrijden, maar van de zomer zullen de 1e echte dressuurwedstrijden er wel aan komen.
Op zich vind ik het niet erg dat zij niet echt een vriendin op school heeft, en alles om Mayflower draait. Mayflower is een pony die haar door een rottijd heen heeft geholpen [VVDD] zware val na rijden op pony
Deze pony had zij gezien en gereden voordat het ongeluk gebeurde.
Zolang mijn dochter sociaal blijft naar andere mensen toe, mag zij van mij haar vrije tijd bij haar pony zijn.
Ik denk ook dat ik hier makkelijker in ben geworden naar haar ongeval, het had zo anders kunnen aflopen.

Ik heb trouwens ook nog een zoon die een jaar jonger is en het steekt hem echt niet dat zijn zus zo'n groot kado heeft gekregen.
Hij zelf geeft niks om paardrijden.

Afbeelding

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 21:43

Ik denk dat je zeker ook moet denken aan het lichamelijke.
Ik kreeg op mijn 15de een paard en daarna ook vreselijk pijn in mijn gewrichten door overbelasting omdat ik zo veel reed en nog in de groei was waar ik nu nogsteeds last van hem.
Dus hou alsjeblieft ook rekening met het lichaam van je kind!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 13:14

Nicole: Dat verhaal heb ik toen gelezen idd! Wat een smak is dat geweest zeg. Wel fijn dat ze er nu zo goed boven op gekomen is.

x_elise: ja daar kijken we ook zeker naar. En gelukkig hebben we veel contacten emt fysio's etc door onze zoon die een lich aandoening heeft. Wij hebben dochter ook laten onderzoeken omdat er ook een erfelijke factor meespeelt (hypermobiliteit) om te kijken of zij daar ook tekenen van had. En meteen ook handreikingen gevraagd voor paardrijden en turnen. Als ze 7 is zal ze dan ook echt niet elke dag van mij mogen rijden (als die pony er komt dan... dat is nog niet geheel zerker natuurlijk) Fysio heeft aangegeven tot een jaar of 10 a 12 3 minuten per levensjaar aan te houden en max 2 keer per week. En zeker bij jonge kindjes niet te veel draf en galop.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:27

Ik denk bij alles wat je doet en kiest heel sterk vanuit het belang van het kind te denken. Dus geen paard/pony voor je kind kopen omdat je het zelf leuk vind of toch al vaak op stal bent maar kijken waar je kind aan toe is, wat het nodig heeft.
Zelf ben je het grote voorbeeld voor je kind dus als je zelf veel zorg geeft aan je paard (of aan welk dier dan ook) leert een kind daar automatisch al veel van. Ik denk dat het opdringen van dingen aan je kinderen altijd averechts werkt. Dus een pony geven en dan elke dag gaan lopen pushen om er voor te zorgen gaat vast en zeker niet werken op de lange termijn. Kinderen zijn heel erg beinvloedbaar door hun ouders maar ik denk dat je als ouder heel goed moet opletten wat voor jou kind het beste is. Een paardehobby vraagt zoveel tijd en vaak opoffering maar kan een kind ook veel geven.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:05

Feit is dat het gewoon heel erg leuk is voor zowel kind als ouder om een hobby als de paarden met elkaar te kunnen delen. Ik zie om me heen veel puberkinderen die mede door de paardensport een hele fijne band met hun ouders hebben en graag samen optrekken. Het is de gewoonste zaak van de wereld om samen met je ouders met de paarden bezig te zijn. Vaak vinden ze ook vriendjes en vriendinnetjes in die omgeving en ik vind dat heel positief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:19

Ik regegeer even met ervaring uit mijn eigen jeugd en de situaties die ik later op maneges zag. Zelf heb ik vanaf mijn 12e 4 verzorgpaarden gehad waar ik iedere dag vanuit school op de fiets heen ging en waar ik nagenoeg de volledige vantwoording had voor mesten, poetsen en water geven. Vanaf 14 jaar mocht ik ook rijden. Ik besteede 2-4 uur per dag aan deze paarden.

Jaren later toen ik mijn eigen paard op een manege stalde zag ik de volgende situaties:
-kinderen die alle verantwoording zelf droegen.
-kinderen die enkel de leuke dingen deden
-kinderen die eigenlijk enkel even op de pony zaten omdat mama dat zo schattig vind.

De derde situatie moet je natuurlijk ten allertijde zien te voorkomen.

De tweede situatie vind ik enige mate acceptabel voor zeer jonge kinderen (tot ongeveer 8 jaar), MAAR ik heb ook moeders zien schelden en vloeken op hun dochters omdat ze op hogere leeftijd nu eenmaal gewend waren dat moeders het uitmesten en poetsen/zadelen deed en gewoon weigerden dit zelf te doen onder het mom dat het te zwaar was.
Hiervan kreeg ik echt last van plaatsvervangende schaamte.

De kinderen uit de eerste situatie kwamen bij mij altijd als de meest verantwoordelijke over en zagen gemiddeld ook beter of een pony iets mankeerde (vaak beter dan de ouders).

Ik zou dus streven naar situatie 1 waarbij je een zeer jong kind natuurlijk niet laat mesten e.d. maar ze er wel al bij betrekt (vegen met een kinder bezem oid) zodat je niet een aantal jaar later tot de conclusie moet komen dat je per ongeluk een verwend nest gemaakt hebt.

Het aantal keer per week zou ik volledig laten afhangen van de lichamelijke en geestelijke capaciteit van het kind en de druk van school.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:06

Zilfstar schreef:
Elke dag, tuurlijk moet het voor het kind leuk blijven, maar ik ben wel van mening dat ze al vroeg de verantwoordelijkheid van een eigen dier moeten leren. Oke bij een 6 jarig kind gaat dat wat ver, dan zou het moeten kunnen als hij/zij een keer geen zin heeft, maar vanaf de 10 moet het wel kunnen dagelijks.
Ik was 10 toen ik mijn eigen pony kreeg. In het begin stond ze ergens anders op de wei, toen ging ik 1x per dag naar haar toe. Later kwam ze aan huis te staan en ging ik minimaal 2x per dag. Ik nam de volledige verzorging op me, dus voeren, mesten enz enz. Ik zorgde dat er voldoende voer en zaagsel was. Mijn ouders hoefde alleen te betalen. Ben zelfs een keer met de kruiwagen 6 km gaan lopen toen het zaagsel op was en pap het wel vond kunnen dat de pony een dagje op een ongelijke betonnen vloer kon slapen.
Ik vind de verzorging het belangrijkst, de pony moet goed verzorgd worden. Als het dier veel buiten komt dan zou ik het geen probleem vinden als het kind geen zin heeft om te rijden. Maar de pony moet er wel goed bij staan.
Toen ik op de basisschool zat ging ik om 7 uur/half 8 voeren voor schooltijd. En na het eten ging ik nog eens voeren. Mijn pony was toen nog een veulen, dus rijden deed ik niet. 's middags meste ik vaak uit als ik tijd had en iedere zaterdagochtend maakte ik de hele stal leeg om er weer nieuw vers zaagsel in te doen, dus per keer minimaal een kwartier.
5. Hoe laat het kind/ je ernaar toe gaat (voor avondeten, erna etc)
Zie hierboven

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus excuses als ik iets dubbel meld en verder is het natuurlijk mijn persoonlijke mening. Je zult zelf een afweging moeten maken, het ligt er maar net aan hoe zelfstandig je kids al zijn. Van een kind van 10 kun je natuurlijk meer verwachten dan een van 6, bij die laatste doe je dat toch meer spelenderwijs denk ik.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:56

Ik ben dan wel 17, maar ga 3 tot 4 keer naar mijn pony om te longeren. Heb eigenlijk de poll verkeerd ingevuld, want ik ben er ook altijd 1 of twee keer per dag om te voeren. Mijn zusje (12) gaat ook voeren, maar houd naast haar huiswerk eigenlijk geen tijd over om doordeweeks naar haar pony te gaan. Afspreken met vrienden doen we beide nauwelijks.

Natuurlijk ligt het er aan of de pony in pension staat of dat er zelf gevoerd/gemest moet worden. Ik denk dat je al met heel jonge kinderen vaak er heen moet gaan, een cavia moet ook elke dag gevoerd en geaaid worden.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:09

Ik ging er zekker 5 a 6 keer in de week heen. :)
Maar niet onaardig bedoeld ofzo, maar hij kan toch ook super op Jippe rijden waarom dan een eigen? :)
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 06-11-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:12

heee,

ik zat in groep 6 en toen kreeg ik m'n eigen a pony, <3
ik ging er elke dag heen op m'm fiets en 1x in de week les, voor de rest deed ik zelf rijden enzo.!

xxxx

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:15

ik had op me 8/9 een eigen pony en was daar elke dag mee bezig. Ze stond dan wel bij ons thuis.
Ik was er zo'n 3/4 uur per dag mee bezig.
Waarvan een half uurtje rijden of longeren. Kwartiertje stal uitmesten en de rest bestond eigenlijk alleen maar aan het verder verzorgen+
poetsen, wandelen, vlechten etc. Pony kreeg iid aandacht genoeg :D

Moest alles zelf doen (Ik wou het ook zelf doen..)
stal uitmesten
rijden
poetsen
opzadelen
naverzorgen
voeren
binnen zetten

s ochtends werd ze natuurlijk wel gewoon met de rest buitengezet ;)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:30

1. Elke dag, maar dat is ook vooral omdat het onze eigen weide is met buitenstallen. Hierstaan 4 pony's van onszelf en 4 van anderen. Wij voeren zelf 2x per dag en we mesten elke dag de vlasstallen, 1x per dag voert mijn vriendin die 2 pony's bij ons heeft staan. Onze zoon gaat elke dag een keertje mee.

2. Hij is 8 en heeft een B-Welshje. Hij rijdt meestal 2-3 keer per week, meer vind ik teveel worden in combinatie met spelen, school, andere activiteiten. 1x per week heeft hij les (half uur, privé, in de groepsles zit hij veel te veel op de anderen te letten of ze niet te dichtbij komen, want dat vindt zijn pony niet leuk). Zijn pony wordt overigens wel bijgereden door een meisje van 11, dus dat sluit niet helemaal aan bij jouw OP.

3. Op de dagen dat hij rijdt, poetst hij ook. Op de andere dagen doet hij andere dingetjes op stal, meehelpen voeren vindt hij erg leuk, knuffelen met de pony, drollen opsporen in de bak, spelen met de stalkatten, maar ook met vriendjes spelen in het bosje vlakbij of crossen met de skelters in de bak (samen met vriendjes gaan ze dan de bak slepen met autobandjes, niet erg effecties, maar vreselijk leuk).

4. Meestal zijn we toch gauw 1½-2½ uur bij stal.

5. Dit hangt er vanaf welke dag het is. Op maandagavond heeft de bijrijdster les met de pony en dan gaat zoon ook mee kijken, op dinsdagmiddag na school rijdt hij zelf. Op woensdag eet hij 's middags bij stal een broodje (daarna heeft hij toneel), op donderdag rijdt hij 's middags na school, op vrijdagavond helpt hij met voeren. Dan heeft hij op zaterdag of zondag les en de andere weekenddag zijn we lekker aan het klooien en spelen bij stal.

Veel bij stal dus, maar ook heel veel spelen daar.

Ik vind Jippe geweldig trouwens, wat een braaf paard!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:43

3/4 keer p/w
Toen was dochterlief 10 jaar.
Poetsen en rijden, mams hier deed de stal dan. En hielp met poetsen, zadelen.
Dat was gemiddeld toch wel 3 uur.
Kim reed mee in de ponylessen, dus voor avondeten. Bijzondere lessen (caroussel/ springen) waren later, dus dan na het eten.

Toendertijd hebben we bewust gekozen voor de manege/ponyclub; voor de lessen, kids van haar leeftijd aanwezig en alles eromheen.
Dochterlief werd van manegekid opeens eigen pony-kid en moest daarmee om leren gaan, maar ook met de pony en alle verantwoordelijkheden daaromheen.
Als mams kon ik corrigeren, zowel pony als dochter en dat bleek toch wel een must te zijn.
Die combi moest nog wennen aan elkaar en dat verliep niet altijd even soepeltjes...
Dochterlief had dus een enorm pluspunt dat mams over kon nemen.
School hoort er ook bij en naarmate die combi EP/school toch wel wat veel bleek te worden, pakte ik regelmatig een dag over.
Dat gebeurt nu nog steeds; dochterlief is nu 19 en eindejaars -:) en nog steeds doen we samen Tom.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:09

mijn zoon (5) rijd alleen wanneer hij aangeeft. gaat wel een x of 3 mee.

pony loopt ook voor de wagen, en dag en nacht buiten.
ook word hij 2x per week door ponymeisjes gereden.
pony is ook liever lui dan moe dus als hij alleen wil knuffelen, wandelen of mee op de kar vind ik t prima.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:11

Ik heb mijn eigen pony. Ga elke dag meerdere keer naar toe.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 10:11

Dank iedereen voor alle reacties weer! Leuk om al die verschilen en overeenkomsten te zien

minouesmee schreef:
Ik ging er zekker 5 a 6 keer in de week heen. :)
Maar niet onaardig bedoeld ofzo, maar hij kan toch ook super op Jippe rijden waarom dan een eigen? :)

Het zou ook niet gaan om zoon maar om dochter. Stefan is nu bijna 9 en past idd prima op Jippe en steeds beter (qua lengte en kracht ook). Hij is ook neit zo'n wedstrijd-type maar heeft er gewoon plezier in om Jippe rond te sturen. Mocht hij over enkele jaren wel richting wedstrijden bijv willen gaan, dan past hij pirma op Jippe.

Kirsten is nu bijna 6 en zal wrs als ze zo rond de 7 is wel echt willen gaan rijden. We zijn nu van mening dat ze dat eerst maar eens op een manege moet doen op een pony, om ervaring les etc te krijgen. Jippe is dan nog echt te groot en sterk voor haar om echt te kunnen lessen op hem. Mocht zij nou er echt voor gaan dan is Jippe echt nog te groot voor haar (denken wij nu) om wedstrijdjes etc mee te gaan doen. Dus het gaat met name om (op termijn) een pony voor Kirsten.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:00

Ik ben zelf niet zo erg voor het beginnen op een manege. Heb er al te vaak gezien dat kinderen op stoute pony's worden gezet en daardoor alle plezier in het rijden verlizen. Nog afgezien van het feit dat er naar mijn idee nogal veel ongelukken gebeuren en ze er vaak leren schoppen en trekken wat ze nadien weer moeten afleren (tenzij het een heel goede manege is dan). Ken je niemand met een oudere leerpony waarop ze alvast mag lessen of die je kan leasen. Wij leenden in het begin de superbrave B-pony van de staleigenaar voor een half uurtje priveles in de week.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 13:47

Ja bij ons op stal staan 2 superlieve shets waar ook les op gegeven wordt. Daar neig ik naartoe, manlief meer naar een manege "want daar zijn ze toch voor" Voor de sociale contacten hoeven we dat niet te doen, want dochter is erg sociaal en heeft tig vriendinntjes. Zelf denk ik ook dat ze met priveles het beter en sneller gaat leren ene r meer gekeken kan worden naar wat ze wel of niet kan. Ga eens informeren bij de betreffende eigenaresse wat zij vraagt voor een half uurtje les per week (want langer hoeft nu echt nog niet)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:51

Op mijn 8e kreeg ik mijn pony, heb 'm op mijn 22e laten inslapen wegens ouderdom..

7 keer per week, behalve de 2 weken dat we op vakantie gingen
vanaf mijn 8e tot 22e, mijn moeder reed wel altijd mee met de auto en bleef er dan bij
uitmesten, poetsen, rijden/longeren
Ik was er zéker 2 uur per dag
We gingen na schooltijd, zodat we rond het avondeten weer thuis waren