op wat voor stal sta je het liefst??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Op wat voor stal sta je het liefst??

Dressuurstal
9 (6%)
Springstal
8 (5%)
Westernstal
3 (2%)
pension stal waar iedereen staat van dressuur tot buitenrijders
115 (85%)

Totaal aantal stemmen: 135

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:34

loontje schreef:
Persoonlijk hou ik van kleine stallen waar het minst geouwehoerd wordt.Waar je paard goed verzorgt wordt en lekker naar buiten kan.Het moet voor mij een stal zijn waar het paard op nummer 1 staat en dan pas de eigenaar want je paard moet er wonen en jij niet.

Helemaal mee eens! Haha! Het fijnst lijkt me trouwens nog om de paarden aan huis te hebben trouwens...geen reistijd meer... als het regent lekker kunnen wachten tot de bui over waait... *zucht* Maar nu ben ik al blij als het me gaat lukken om een huisje in de buurt van stal te vinden...

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:38

nee aan huis lijkt mij nou persoonlijk weer niks. zo saai, ik wil wel wat mensen om me heen hebben om te kletsen, maar niet te veel

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:45

als het er maar gezellig is , dat is het belangrijkste.het was ff nie zo gezelli bij ons op stal w, want we hadden een zo'n zeik muts er tussen lopen maar die is nu weg

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:47

missouri en ik (+ nog een stel anderen) hebben haar weg gepest.dus nu is t weer super sfeer bij ons op stal

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:51

maverick schreef:
missouri en ik (+ nog een stel anderen) hebben haar weg gepest.dus nu is t weer super sfeer bij ons op stal

Oh, nou is het net of wij kei slecht zijn!! MUTS!! haha.
Dat meisje wilde graag ruzie met iedereen dus die besloot maar even de schooljuf uit te hangen. Daar ben ik dus niet van gediend, ik ben 23 en wens niet de les gelezen te worden door iemand van mijn eigen leeftijd met DE BALLEN VERSTAND!!!

dank u... verder ben ik best lief hoor!

Maar tis weer toppie bij ons!!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:52

achja het liefste natuurlijk gewoon een wei met wat (schuil)stalletjes erop.

maar ik ga voor gemengt
oja als je dan toch bezig bent: graag een binnenbak erbij Haha!, en oja, we hoeven toch niet zelf te mesten he? Knipoog Tong uitsteken *LOL*

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:59

hihih nee hoor.. maar ik zal niet super de luxe beginnen. Je wordt steeds een stukje groter. jah jah wijze lessen van me opa. toen ik begon over een eigen stal. hihih hij heeft wel een uur tegen me gezegt wat ik wel moet doen en wat niet Tong uitsteken. vind het wel lief hoor..

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 23:00

hey me 1000ste bericht .. okey nu al me 1001ste bericht

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:00

Absoluut geen dressuurstal, heb het niet zo op de echte dressuurmiepjes (eeeeh dressuur zelf ook maar ok)
Springstal, ook niet, wil toch ook dressuur rijden
Westernstal niet, western heb ik niks mee

Gewoon een gezellige kleine pensionstal met niet teveel gemiep

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:03

Bij ons op stal is het goed vertoeven!! Haha! Binnenbak (25x40) buitenbak (30x70) springbosje (pas op er steekt een boom over, alleen voor paarden met stuur!) longeercirkel met zo'n mooie haag eromheen, stapmolen, weitjes, spuitplaats met warm en koud water, solarium (vindt Silly eng!!), fijne geisoleerde boxengang... leuke mensen (over het algemeen, haha).
Er is overal wel iets maar ik kan niet zeggen dat mijn paard het slecht heeft! Alles kan en/of is bespreekbaar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:04

Lielle schreef:
In ieder geval:
- absoluut geen manege
- geen pennymeisjes en eigenlijk helemaal geen kinderen
- alleen fanatieke ruiters (hoeft niet per se qwedstrijd te zijn, maar wel mensen die hun paard gericht trainen)

Bij voorkeur een springstal omdat er dan hindernismateriaal is en ik zelf ook fanatiek spring. En springers miepen wat minder Haha!

verder wil ik alleen op een professionele stal staan, met ervaren personeel en goede faciliteiten.

Niets aan toe te voegen Knipoog
Vooral dat deel van geen kinderen en springers miepen minder *LOL*

Al ben ik heel tevreden met mijn doe-het-zelf-stalletje Lovers Niemand voor mijn voeten en alle ruimte Knipoog

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:05

Missouri"]
[quote="maverick schreef:

Oh, nou is het net of wij kei slecht zijn!! MUTS!! haha.
Dat meisje wilde graag ruzie met iedereen dus die besloot maar even de schooljuf uit te hangen. Daar ben ik dus niet van gediend, ik ben 23 en wens niet de les gelezen te worden door iemand van mijn eigen leeftijd met DE BALLEN VERSTAND!!!

dank u... verder ben ik best lief hoor!

Maar tis weer toppie bij ons!!
[/quote]

wij slechttttt????? neeehhhhh dat lijkt soms alleen maar zo.
die muts dacht ff haar werk me te nemen naar stal.maar ja toen ze misourri gesproken had viel dat ff tegen.ja wat dat betref was ze echt dom blond.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:08

maverick schreef:
wij slechttttt????? neeehhhhh dat lijkt soms alleen maar zo.
die muts dacht ff haar werk me te nemen naar stal.maar ja toen ze misourri gesproken had viel dat ff tegen.ja wat dat betref was ze echt dom blond.

Kan ik niks aan doen dat ik geen "ja juffrouw" ga zeggen... Haha!

Quote staleigenaar: "en dat ze maar niet meer terugkomt!" hihi

Bij ons is het wel een kliekje. Maar iedereen kan met iedereen gelukkig. Nog maar 1 pennykind te gaan... Cool Cool Cool

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:48

Ik denk dat je het meest hebt aan een stal met diverse takken van de sport.
Zelf geef ik hier de voorkeur aan, ook omdat je dan diverse soorten mensen op stal hebt (en div. paardjes ).

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:55

ik heb voor de laatste optie gekozen...
maar eiegnlijk zou het me verder een zorg zijn, zolang het maar goed is voor de paarden en de eigenaars met respect met hun paarden omgaan!

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:58

Ik heb voor de laatste optie gekozen, lijkt me het gezelligst Wil vooral dressuur rijden, maar een beetje afwisseling doet een paard goed denk ik Lachen En is lekker gaan buitenrijden af en toe wil ik ook dus...

Vraagje, gewoon nieuwsgierig hoor: Maar waarom willen sommigen absoluut niet dat het ook manege is? dus gemengd pensionstalling en manege zeg maar. Is het alleen ivm bepaalde uren niet in de bak te kunnen rijden, of zijn er ook andere redenen? (niet slecht bedoeld hoor, gewoon nieuwsgierig)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:03

Tanjake schreef:
Vraagje, gewoon nieuwsgierig hoor: Maar waarom willen sommigen absoluut niet dat het ook manege is? dus gemengd pensionstalling en manege zeg maar. Is het alleen ivm bepaalde uren niet in de bak te kunnen rijden, of zijn er ook andere redenen? (niet slecht bedoeld hoor, gewoon nieuwsgierig)

Verschrikkelijk!! Al die gillende kinderen die rondrennen en aan je paard zitten, niet in de bak kunnen vanwege drukte en lessen, BAH!! Ik heb lang op een manege gestaan maar NOOIT weer!! Manegepony's die (vaak, maar niet op elke manege) niet geent worden en constant iets hebben (hoesten oid), overal rondslingerende spullen, altijd je kast op slot doen anders is de helft weg...

BAH Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 00:26

- nooit meer een manege
- alleen serieuze ruiters
- eigenaar/personeel die verstand heeft van sport

Ik sta nu op een spring/handelsstal/dekstation. Er staat een handje vol pensionklanten die bijna allemaal dressuur rijden Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 08:23

precies wat Missouri zegt. Veel te druk, altijd problemen met de bak die bezet is en veel te veel kinderen.

En Jippie beschrijft bijna letterlijk de stal waar ik nu sta (=niet dezelfde!), alleen is het geen dekstation Haha! Toch Gomir?

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:03

manege.....al die kinderen en regels en dan kan je nergens bij omdat er les gegeven wordt en dan het geroddel en de bemoeizucht van iedereen *braak*

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:05

smurf schreef:
manege.....al die kinderen en regels en dan kan je nergens bij omdat er les gegeven wordt en dan het geroddel en de bemoeizucht van iedereen *braak*

ehhh oke... dus sta je nou liever op een manege?? Of liever op een andere (prive) stal???

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:58

Ik sta ook liever niet op een manege... Ook niet op een specifieke dressuur- of sprinstal trouwens....

Denk dat de combinatie toch het leukste is! En ik heb ook een voorkeur voor niet al te grote pensionstallen Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:46

Ik ga als een van de weinigen voor een dressuurstal. Heb je ook geen last van hindernissen die maar in de weg staan en dat ik dan weer kan gaan slepen (heb ik jaren gedaan).
Bovendien geeft het een stimulans als iedereen fanatiek met zijn sport bezig is en is het ontzettend gezellig om met zijn allen op wedstrijd te gaan.
Overigens, ook op een dressuurstal worden wel eens sprongetjes gemaakt en wordt er buiten gereden. Alleen met dit verschil dat het hindernismateriaal meteen opgeruimd wordt na afloop.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:55

dat wordt bij ons ook gedaan Knipoog Ik sta dus op een trainings- / handelsstal waarbij de stalhouder zelf fanatiek springt, en ik de andere springruiter ben. Verder rijden de eigenaar en een van zijn zonen vierspan, en de rest rijdt dressuur. Een beetje van alles wat dus, maar wel allemaal serieuze ruiters.

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:06

Ok... Maar zouden jullie bijvoorbeeld dan ook bezwaar hebben tegen een stal waar wel manegepaarden staan, maar manegepaarden die gebruikt worden om les te geven aan ruiters die verder willen komen? Ik bedoel dus een stal die zich niet meer bezig houdt met de beginnerslessen (waar ik totaal niets tegen heb hoor, gelukkig zijn die er, iedereen moet het leren, iedereen is als beginner begonnen) maar les geeft op iets meer doorgereden paarden? Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? (let wel er is altijd wel een bak ter beschikking om in te rijden). Kenissen van mij hadden vroeger zo'n stal, men moest al een beetje kunnen rijden voordat men daar les mocht nemen op die paarden en de bedoeling was dan om op goed gereden paarden dressuurlessen te nemen.