Carmen, die mensen reageren hier niet, ben ik bang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:BrittKitt schreef:Carmen, die mensen reageren hier niet, ben ik bang
Nee, vast niet..
absque_dubio schreef:24/7 buiten. Al snap ik dat dat in de winter soms lastig is, dus dan ga ik voor minimaal 10uur buiten.
Mensen die trots zijn dat hun paard in de winter wel 4 hele uren buiten staan vind ik echt heel zielig.Heb je de mogelijkheid niet om je paard de hele dag op het land te laten, neem dan ook geen paard.
AlexandraM schreef:het idiaalste vind ik 24/7 buiten met een staldeur open of schuilstal.... indien dit niet mogelijk is vind ik eigenlijk dat ze 24/7 in een paddock moesten staan met schuilstal/stal
Maar goed hoe langer hoe beter dus!
Focussed schreef:absque_dubio schreef:24/7 buiten. Al snap ik dat dat in de winter soms lastig is, dus dan ga ik voor minimaal 10uur buiten.
Mensen die trots zijn dat hun paard in de winter wel 4 hele uren buiten staan vind ik echt heel zielig.Heb je de mogelijkheid niet om je paard de hele dag op het land te laten, neem dan ook geen paard.
Dat soort reacties vind ik dan weer zo´n quatsch!
Dus dan mag heel het Groene Hart zo'n beetje geen paard, omdat de grond hier zo duur is dat veel pensionhouders geen grond hebben voor genoeg paddocks.
Lekker makkelijk zeggen als je zelf wel de 24/7 faciliteit hebt.
Een utopie is niet altijd verwezenlijkbaar. Dan zullen we ook alle mensen die honden niet 24/7 buiten kunnen laten lopen hun hond maar afnemen. En alle katten die niet buiten komen ook afnemen. Want die hoor je niet te nemen als je niet de mogelijkheid hebt om een utopie voor ze te verwezenlijken, toch?
En alle konijnen die in een hok zitten. Huppa, heb je geen 100m2 voor een leuk konijnenpaleis buiten? Konijntjes inleveren aub.
Focussed schreef:Dat soort reacties vind ik dan weer zo´n quatsch!
Dus dan mag heel het Groene Hart zo'n beetje geen paard, omdat de grond hier zo duur is dat veel pensionhouders geen grond hebben voor genoeg paddocks.
Lekker makkelijk zeggen als je zelf wel de 24/7 faciliteit hebt.
Een utopie is niet altijd verwezenlijkbaar. Dan zullen we ook alle mensen die honden niet 24/7 buiten kunnen laten lopen hun hond maar afnemen. En alle katten die niet buiten komen ook afnemen. Want die hoor je niet te nemen als je niet de mogelijkheid hebt om een utopie voor ze te verwezenlijken, toch?
En alle konijnen die in een hok zitten. Huppa, heb je geen 100m2 voor een leuk konijnenpaleis buiten? Konijntjes inleveren aub.
Focussed schreef:Dus een dier heeft een buitengewoon slecht leven als hij in de winter maar 4 uur buiten komt?
Imo heb ik liever een dier wat maar 4 uur buiten komt en binnen een mooie stal vol stro en ruwvoer heeft (= veel tijdsverdrijf) dan een beest wat 10 uur per dag buiten komt in een kale paddock en zich straal verveelt.
Natuurlijk is het het mooiste als... en als.. en als. Maar soms is gewoon niet alles realiseerbaar.
Ik ga met je mee dat je geen dier moet nemen als het 24/7 in een hokkie komt te staan en er niet naar omgekeken wordt.
Maar in de winter 4 uur buiten vind ik nu niet onder het kopje dierenmishandeling passen.