Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Onder de matten heb ik stoeptegels met ruime voegen, maar een afvoergeul is makkelijker.
)Laui! schreef:Hennep!!!
Al 8 jaar en geen vuiltje aan de lucht. Nog nooit koliek gehad en geen natte kledderboxen omdat mijn ruin zo nodig een zoutblok op moet vreten (dat was dus het geval toen). Weinig compost (destijds 1 kruiwagen voor 1 paard per dag, nu 1 kruiwagen zuiver poep voor 3 paarden per dag), composteert goed (goede mest voor je tuin). Nee, niks te klagen. Per saldo zal het net zo duur zijn als stro, maar het is minder arbeidsintensief en dat is ook wel wat waard, blijft er nog tijd over om te rijden
En die is pas één jaar ... Dat beloofd voor de toekomst! (ik mest wel dagelijks zowel de stal als de wei of de uitloop uit)
... wel bosjes, maar m'n buren zouden niet gelukkig zijn denk ik, met een mesthoop tussen hun bosjes
... ben al lang blij dat ik de afgevallen takken van hun bomen mag teruggooien
. Mmmmmmm .... wil je buur met de bosjes extra mest
? hihihihi ...
... voorlopig is het vaak in zakken scheppen en dan ergens op een omgeploegd land gaan kieperen als de gewassen gerooid zijn. Tot een maand terug hadden we een groencontainer in het dorp, maar die hebben ze weggehaald omdat er teveel misbruik werd van gemaakt door omliggende gemeentes die normaal moeten betalen voor hun afval te storten .... kan ik dus het paardeschijt opvreten of zo
...
Esme_27 schreef:Ik gebruik zaagsel. En dan bedoel ik ook echt zaagsel, krijgen we van een houtbedrijf. Is perfect spul, kost geen drol absorbeert goed en zit echt niet vol met splinters ofzo
Sugarmiss schreef:Ja dat probleem heb ik ook een beetje. Wij hebben wel kliko's (250 liter containers) die door de Gemeente geleegd worden, maar dat is niet voldoende voor alle mest. En ook de tuin is eens 'vol'![]()
Mijn buurman (tuincentrum) wil het wel hebben, maar alleen als hij het met een wagen met grote grijper kan komen halen, leegscheppen met de hand is geen optie voor hem (logisch).
Extra kontainers van de gemeente krijg je niet omdat je particulier bent en er één huren bij een firma met een wekelijkse leging is zo duur, dan kan ik ze beter in pension zetten.
Misschien dat ik nog eens een bord aan de weg ga zetten:
MEST GRATIS AFHALEN

Laui! schreef:En Sugar, als je nou elke keer als je uitgemest hebt de mest op zijn terrein gooit? Iets verder lopen maar jij bent gelijk van de mest af. 't Is de buurman dus zo heel ver kan het niet zijn lijkt mij. Of ben ik te stads? Sommige mensen hebben namelijk niet echt buren bedenk ik me net *jaloers*.

Sugarmiss"]
[quote="Mist schreef:kun je dan niet, net zoals ik, de mest op een aanhangwagentje gooien en bij hem langsbrengen ?

(of zouden die ook al gemotoriseerd zijn en een mini-shovel hebben).
... precies het zelfde hier, ook geen aanhangwagentje en ook geen trekhaak. Wel een iets steverige auto
... maar om nu voor de stront alleen al een trekhaak te laten steken. Die zijn werkelijk erg duur hoor!!! Ik ga toch nog maar eens contact op nemen met de gemeente. Groenafval kan aan huis worden afgehaald ... zouden paarden die groen mesten ook tellen