Wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:08

Bij mij wordt het equisuede niet vies hoor

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:37

Bij mij ook niet, gewoon even afnemen met een vochtige doek!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:42

Bij ons blijft de Equisede ook heel mooi. Wat ook zal helpen is het zadel gewoon altijd onder een hoes te houden, maar dat zal je met een leren zadel ook doen. En inderdaad afnemen met een vochtige doek.

Over het Cair systeem: Het is natuurlijk een vrij nieuw systeem, maar bij de leren zadels begint het heel populair te worden. Het is niet eens zoveel duurder bij een Wintec, dus als je de keuze hebt zou ik zeggen neem er een met dit systeem.
Nog een tip: Bij de Drunens ruiterhuis hebben ze een hele goede (zadelpas-) service. Ook de prijs is daar aantrekkelijk, ik geloof zelfs dat je daar standaard 10% korting krijgt (en dat zit NIET bij de prijs opgeteld). Ze hebben ook 2e hands zadels. www.drunensruiterhuis.com

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:43

Jellie schreef:
Onderaan je tekst zie ik dat je een barefoot zadel krijgt.
Is dat om af te wisselen of wil je overstappen van Wintec naar Barefoot?
Dat is toch boomloos?

toen ik voor het eerst (via pmarena) op het i-net kennismaakte met de Torsion (duurderde variant) was ik meteen verkocht. Ik vond ze mooi en het idee erachter sprak me ook aan. Vandaar mijn aanschaf van de barefoot.

Het is de bedoeling dat ik mijn wintec gewoon hou, want als Gam ooit weer hersteld dan wil ik gewoon weer lekker met hem gaan dressuren. Lachen

Mijn wintec is volgens mij al vrij oud, roest op de doppen voorop, maar er zit geen vlek op wat er niet af wil. Hij ziet er tip en top uit, alleen 1 zweetblad is aan de binnenkant onderom gaan scheuren op een naainaad. Dat is bij mij van harder plastic-achtig spul.

Als ik een nieuwe wintec zou nemen koos ik voor die ene met de diepere zit. Ik weet niet wat je wilt, dressuur of vzh? stalgenootje heeft de vzh en heeft ook last van piepende laarzen.
het Cair idee weet ik niet precies, dat had iets te maken met de kussens?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:50

Pellie"]
[quote="Jellie schreef:
Onderaan je tekst zie ik dat je een barefoot zadel krijgt.
Is dat om af te wisselen of wil je overstappen van Wintec naar Barefoot?
Dat is toch boomloos?

toen ik voor het eerst (via pmarena) op het i-net kennismaakte met de Torsion (duurderde variant) was ik meteen verkocht. Ik vond ze mooi en het idee erachter sprak me ook aan. Vandaar mijn aanschaf van de barefoot.

Het is de bedoeling dat ik mijn wintec gewoon hou, want als Gam ooit weer hersteld dan wil ik gewoon weer lekker met hem gaan dressuren. Lachen

Mijn wintec is volgens mij al vrij oud, roest op de doppen voorop, maar er zit geen vlek op wat er niet af wil. Hij ziet er tip en top uit, alleen 1 zweetblad is aan de binnenkant onderom gaan scheuren op een naainaad. Dat is bij mij van harder plastic-achtig spul.

Als ik een nieuwe wintec zou nemen koos ik voor die ene met de diepere zit. Ik weet niet wat je wilt, dressuur of vzh? stalgenootje heeft de vzh en heeft ook last van piepende laarzen.
het Cair idee weet ik niet precies, dat had iets te maken met de kussens?
[/quote]

Cair is met lucht in de kussens!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:55

i denk dat het cair systeem inderdaad iets e maken heeft met de kussens, ik heb ooit eens gelezen dat de opvulling van de kussens vervangen is door allemaal kleine vakjes metlucht in,ofzoiets iets in dien aard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:49

Ik heb een Wintec 2000 met dat equi-suede. Fijn zadeltje, goedkoop en behoorlijk goede kwaliteit voor die prijs. Toch wil ik als ik weer geld heb, een leren zadel. Ik rij namelijk lange buitenritten, en na zo'n 3 uur rijden, begint het te schuren en zit ik niet zo lekker. En als het warm is, is dat ook eerder, dat het niet lekker zit. Ik heb ook eens met redelijk warm weer een rit van 5 uur met dit zadel gemaakt, en op het laatst wilde ik alleen maar uit dat zadel...
Het is een fijn en goed zadel als je niet gewend bent om langere ritten dan 2 á 3 uur te maken. Rij je ook langere ritten dan zou ik dit zadel niet aanschaffen.
Mijn zadel is nu 3,5 jaar oud, en nu begin ik iets van vage slijtageplekken van de beugelriemen te merken, maar dat is alleen als je er echt goed naar kijkt. Verder ziet hij er na een stofzuigbeurtje als nieuw uit.

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:02

Ik rij op een vaste pony bij de manege en die heeft ook een wintec 2000 en is inderdaad een heel fijn zadel om mee te rijden. Dit zadel zal nu wel zo'n jaar oud zijn en er zijn nog geen slijtageplekken etc. Ik vind dit wel een van de fijnste zadels om mee te rijden. Toen ik er voor het eerst meer reed, heb ik nergens last van gehad en zat het erg fijn. Ik rij nu zo'n drie maanden met die pony en met dat zadel heb ik (nog) nergens last van gehad...Ook bij langere ritten heb ik er geen last van... Dus ben erg tevreden over het zadel.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:35

Volgens mij zit er zoveel verschil in de wintec zadels! Het zadel van Arco, een dressuurzadel met iets van suede bedekt zit echt super gewoon, maar het zadel van skippy, veelzijdig, zit gewoon voor geen meter! Boos!
Na 10 min al zadelpijn.. Verdrietig

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:40

Tot nog is zo te zien iedereen er wel tevreden over. OK dan!
Ik denk idd dat ik volgende week maar een zadelservice aan huis laat komen.
De Winteczadels spreken mij in ieder geval zeer zeker aan, nu nog kijken of het goed op ons paar past!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:41

Citaat:
maar het zadel van skippy, veelzijdig, zit gewoon voor geen meter!

Ook een Wintec met suede?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:08

Ik heb geen wintec, gewoon omdat m'n leren S&K havik zadeltje geweldig rijd. Maar een aantal mensen bij mij op de club hebben d'r wel een. Ik weet niet hoe ze rijden maar ik zie wel hoe ze op hun pony's liggen, en in mijn ogen liggen ze heel verkeerd! Te veel naa achter gekantelt vind ik!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:10

Maar hoe vinden die mensen het zadel ZElF liggen op hun paardje??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:18

Mijn zadel moet opgevuld worden, dus die klappert nog een beetje, maar verder ligt hij juist goed op mijn haflinger. Hij is speciaal op maat gemaakt door de zadelmakert (niet met een Wintec boom), en hij ligt verder super! Hulde aan mijn zadelmaker Lachen

Moritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:45

ik had een Wintec 500 vz maar die schoof teveel op mijn koudbloed zonder schoft. Een 2000 is me afgeraden, want als je een flinke regenbui zou krijgen en je laat het niet goed drogen, rot het van binnenuit weg. Scheve mond

Nu heb ik een Australian Stock, met vilten kussens, mag ook niet in de regen...... Huilen

De Wintec 500 VZ 18 inch met witte (wijdste) boom is overigens te koop (incl. seat saver voor de tere billetjes Schijnheilig )....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:05

mijn wintec lag prima, toen gam nog slank was, op zijn rug. geen drukplekken en netjes de achterkant op de goede hoogte t.o.v. de voorkant. het enige wat het doet is wat heen en weer schommelen/schuiven van achteren en ik weet niet wat dat is of wat er aan mankeert. (wie heeft er een idee van?)

nu gam dikker is geworden (10 weken rust) past het zadel krapjes. hij moet dus weer behoorlijk inkrimpen.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:11

Ik heb sinds anderhalf jaar een wintec 2000 vzh. Nergens problemen mee OK dan!
Zit lekker en ik krijg ook geen blaren na een lange rit.

Wat slitage betreft... tja, dat valt best mee. Ik ben wel zuinig met mijn zadel, maar het zou nooit een lange levensduur hebben als een lerenzadel, dus als mijn zadel op is na 10 jaar... koop ik gewoon weer een nieuwe WINTEC Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:58

Jellie schreef:
Citaat:
maar het zadel van skippy, veelzijdig, zit gewoon voor geen meter!

Ook een Wintec met suede?

Nee, Skippy heeft een Wintec 500 in veelzijdigheid, dus niet bekleed met suede. Arco heeft de Wintec Pro (kan ook wel Cair pro zijn) en is dus wel bekleed met suede. Deze zit echte super!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:42

Pellie schreef:
mijn wintec lag prima, toen gam nog slank was, op zijn rug. geen drukplekken en netjes de achterkant op de goede hoogte t.o.v. de voorkant. het enige wat het doet is wat heen en weer schommelen/schuiven van achteren en ik weet niet wat dat is of wat er aan mankeert. (wie heeft er een idee van?)

nu gam dikker is geworden (10 weken rust) past het zadel krapjes. hij moet dus weer behoorlijk inkrimpen.

mss moet je eens aan kortere singel proberen, of een gelpad???

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:31

een kortere singel kan bijna niet, ik zit op 55 cm. en heb weinig over. Lachen en met een gelpad komt het zadel toch meer omhoog van achteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:56

Pellie schreef:
een kortere singel kan bijna niet, ik zit op 55 cm. en heb weinig over. Lachen en met een gelpad komt het zadel toch meer omhoog van achteren?

je heb ook zadelvormige gel pads, heb je daar al eens over nagedacht?

als ik zo hoor over de lengte van je singel dan heb je een dressuur zadel klopt dat?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:00

Ik heb ook veel op een Wintec zadel gereden, en ik wil eigenlijk niks anders (nouja, behalve Kieffer dan). De eerste paar keren heb ik wel ontiegelijke pijn aan mijn kont gehad maar daar wen je vlug aan o:)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:09

Ik heb ook een Wintec dressuurzadel, en het slijten valt dus echt heel erg mee! Ik rij er al drie jaar bijna dagelijks mee, en heb het een keer op laten vullen, meer niet. Het is inderdaad lekker licht, en een beetje stroef zodat je wat vaster zit.
Ben nu onderhand wat uitgekeken op dit zadel, het is echt een simpel ding, en aan het sparen voor een "normaal" zadel, een Euroriding Diamant die ik van een vriendin over kan nemen...

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:28

Ik denk dat ik inmiddels redelijk ervaren ben met Wintec. De manege waar ik in een ver grijs verleden mijn eerste lessen kreeg gebruikte Wintec-zadels. Ik vond dat toen een beetje knullig, als echt "pennymeisje" vond ik dat een zadel toch van leer moest zijn en dit was wat ondermaats... de beugelriemen hadden toen ook nog erg de neiging om stuk te gaan of er hingen van die "webbers" aan en dat was weer niet "echt" genoeg. Maar in de loop der jaren ben ik Wintec toch steeds meer gaan waarderen. Het is licht materiaal, makkelijk in onderhoud, de kwaliteit is erg verbeterd en op de een of andere manier passen ze op vrijwel ieder paard, ook vroeger, toen er nog geen verwisselbare bomen waren.

Het eerste zadeltje voor mijn eigen paard werd dan ook een Wintec. Een tweedehands dressuur-modelletje met enkele zweetbladen (dat is super voor het contact!). Dat beviel prima, maar is helaas gejat. Toen kwam er een stockzadel van Wintec. Eerst een oud model wat goed op het korte ruggetje van mijn paard zou passen, maar helaas vielen de gaten daar al heel snel in. Jammer, want het zat super, hoewel het een spuuglelijk ding is (heel erg kunststof met een soort plastic Mickey Mouse-oren). Dat zadeltje heb ik nog wel voor de dressuur, maar voor het echte buitenwerk (lange ritten, zowel recreatief als endurance) heb ik het nieuwe model aan laten rukken. Die is wat groot voor mijn korte paardje, maar het zit méér dan fantastisch en eigenlijk loopt m'n paard er ook prima mee. Het prikt niet in de lendenen ofzo. De kussens zijn mooi breed, zodat het gewicht goed verdeeld wordt. En het blijft echt erg mooi! Zo'n stock-zadel is trouwens wel een exemplaar om met een kaarsje te zoeken... het moet besteld worden in Australië en niet iedere verkoper van Wintec wil zich aan dat avontuur wagen heb ik begrepen. In ieder geval kan Fugers in Soest het wél voor je regelen, die heeft het voor mij ook prima gedaan.

Tot slot het "Cair-systeem". Dit zijn inderdaad de luchtkussens, maar dat schijnt niet zo'n succes te zijn. Het is wel lucht, maar de boel wordt zo hard opgepompt, dat het resultaat harder en dus minder comfi is dan kussens met een "gewone" vulling. Het is in ieder geval niet zo flexibel als andere luchtkussen-systemen, maar die passen weer niet in Wintec....

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:33

ik heb ooit een tweede hands wintec gekocht en er zeker nog 6 jaar meegedaan. t was dat er een paard mee over de kop sloeg en de boom brak anders had ik m nu nog gehad. ik vind ze geweldig. is ook het enige zadel waar je met een regenbroek op kunt rijden. probeer dat maar eens met een leren zadel Knipoog heb nu helaas aleen nog leren zadel omdat het model dat ik had niet meer bestaat en ik de andere modellen niets vind.