Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:27

In Wageningen zitten best wel wat studenten toch??

Ik studeer nu in Delft, maar als er zoiets zou zijn, zou ik best eventjes voor de Universiteit langs een weiland willen rijden hoor, lijkt me een prima baantje!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:28

Ik zou advertentie zetten op MP, en speurders en bokt.
Duidelijk neerzetten wat er verwacht word, + Wat de vergoeding word.

Succes met zoeken!

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:35

Denk dat hier wel iemand voor te vinden is hoor!
Zo'n baantje had mij geweldig geleken toen ik nog niet
werkte :D Succes met zoeken

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:44

Sjen schreef:
@xNouss: op m'n paard rijden is een beetje lastig, aangezien we geen bak o.i.d. hebben en de wei in de winter te modderig is om te rijden. Ik maak buitenritten met m'n paard, maar ik voel me er niet goed bij om iemand anders buitenritten op haar te laten maken.

Oke, nee dan is het inderdaad geen optie. Dan toch maar geld.
Wel zou ik niet zomaar iemand nemen, wel iemand die je kunt vertrouwen en ook echt werkelijk doet wat er gevraagd wordt.
Succes met je zoektocht ;)

burggraafxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:49

Zoiets zocht een kennis van mij ook!
Die heeft een briefje op gehangen bij de supermarkt, en er reageerde een "oudere" man op! hij was net met pensioen, en verveelde zich!
Nu 2 jaar later doet hij het nog steeds met heel veel plecier!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:01

Mhh ken het probleem ben al even op zoek naar iemand die mijn paard 2 dagen per week wil doen. En dan niet rijden aangezien ik dat risico niet wil hebben.
Dus houdt in longeren, poetsen en lekker rommelen. Rijden zou alleen kunnen als ik erbij ben en nadat ik gereden heb.

Heb dit maar opgegeven ze willen alleen maar rijden alsof dat het enige is.... :( .

Heb het nu anders kunnen regelen.

Denk wel dat dit mijn reden is waarom ze in pension staan puur omdat ik daar dan geen omkijken naar heb. Om mijn hobby te kunnen betalen heb ik wel een goede betaalde baan moeten nemen waar ook af en toe nadelen aan zitten :D.

Denk toch dat je naar de toekomst moet kijken en dat je wat anders zult moeten gaan zoeken...

manjagirl3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:08

ik ben bang dat je er niet zo snel iemand voor vind want je moet in de ochtend , middag en avond naar de pony's toe kunnen gaan en ik denk dat je dan iemand moet hebben nie niet meer werkt,
want de rest moet nog naar school of naar het werk,
maar ik wens je wel veel suc6 met zoeken, ;)

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:10

ik zou het wel willen doen, ik wil nl niet op een paard van een ander rijden, ik heb er zelf 1 en da's genoeg, maar ik woon in noord holland, da's iets te ver! succes met vinden!
Laatst bijgewerkt door fresco1234 op 08-11-10 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:13

Ik denk dat het best te vinden is tegen redelijkse vergoeding, althans.. óf 'sochtends óf 's middags.. beiden door dezelfde persoon wordt lastig denk ik.

Is de stal open zetten zodat het een inloopstal wordt geen optie. Dan hoeft er in principe maar eenmaal per dag iemand langs om te voeren/water vullen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:15

Je zou zelf een advertentie op MP of bokt kunnen zetten met wat je zoekt.
(leeftijd en je andere eisen) en dan kun je daarna praten over vergoeding e.d. als iemand zich meld ;)
Maar daar zijn echt wel mensen voor te vinden hoor ;)

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:26

Is er geen pensionstal of stalling te vinden die niet zo duur is en waar veel weidegang wordt geboden?

Hier in de omgeving worden regelmatig weides met schuilstallen aangeboden, waar meerdere paarden van meerdere mensen staan en waar de verzorging is verdeeld. Qua kosten is dit meestal niet al te duur, iig goedkoper dan volpension. Er zijn ook pensionstallen met groepshuisvesting (pas is er in Loenen nog een begonnen).

Kun je je paardjes niet verhuizen naar een wei met loopstal oid waar ook paarden van anderen staan? Of waar toezicht is? Dan hoef je niet iedere dag. Door de loopstal bepalen je pony's zelf of ze binnen of buiten willen staan, voeren en mesten regel je gezamenlijk. Je zou dan je eigen wei (mits je het in eigendom hebt) kunnen verhuren aan iemand anders.

Je kunt ook een grote bult kuil in de wei gooien, dat blijft een paar dagen goed (dag of 2, 3) en dan hebben ze te eten. Voor drinkbakken zijn er systemen die er voor zorgen dat het water niet bevriest, dat zou je ook kunnen aanschaffen.
Laatst bijgewerkt door Agnes75 op 08-11-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:29

Sjen schreef:
Ik ben me aan het orienteren op een verzorger voor m'n pony's. Ik ben aan het solliciteren voor mijn eerste baan na mijn afstuderen en deze baan zal waarschijnlijk niet in de buurt zijn. Het zal dus moeilijk worden om m'n pony's op dezelfde manier te blijven verzorgen, maar ik voel er niet veel voor om ze te verhuizen naar een pensionstal aangezien m'n Haflinger graag veel naar buiten gaat.

Er zijn zat pensionstallen waar de paarden heel veel weidegang krijgen :j . Maar misschien liggen die niet waar jij straks gaat werken?

Isistri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:42

Ik ben bang dat je als je alleen puur die vergoeding gaat geven te weinig betrokkenheid gaat creëren tussen de verzorgende persoon en het paard, waardoor het zo zou kunnen zijn dat de verzorging minder goed verloopt dan jij wilt.
Maar je kunt altijd een advertentie zetten, wellicht is er een huismoeder o.i.d. die het wel zou willen doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:57

Ik heb pas toevallig nog gereageerd op een advertentie van iemand die iemand zocht om de wei uit te mesten en de paarden te voeren. Het zou dagelijks plm. 3 uur in beslag nemen. Ik zou dan 's ochtends komen en het voer en hooi klaarzetten voor de avond dat het alleen nog te geven was door de eigenaren 's avonds.
Ik vroeg 100 Euro per week (6 dagen op 7, 3 uur per dag = iets meer dan 5,50 per uur) maar dat vond ze teveel, want dan kon ze ze net zo goed in een pensionstal zetten.
Enfin, ik denk zeker dat er iemand voor te vinden is, maar je zult er wel voor moeten betalen.
(mocht iemand dus nog hulp nodig hebben: ik zoek een bijverdienste in de ochtenduren :+ )

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:03

Pf 400 euro bovenop alle kosten om buiten te zetten enzo per maand vind ik ook wel erg veel. :wow:

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:05

smit_ilse schreef:
Het is jammer dat je niet in de buurt woont. Succes met zoeken.

Ja, in de advertenties van marktplaats willen ze dan rijden, longeren enzovoorts. Ik denk dat je er weinig/geen meiden voor vindt, maar wens je toch heel veel succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:11

Ik woon in Wageningen en kan je (doordeweeks) tegen betaling vast wel een handje helpen (toch handig wie of wat je soms zo per toeval vindt via bokt he :D? ). Ik stuur je wel even een PB!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:26

Pauline schreef:
Pf 400 euro bovenop alle kosten om buiten te zetten enzo per maand vind ik ook wel erg veel. :wow:

Ja zeker maar voor niets gaat de zon op je werkt wel zoals bovenstaand 3 uur per dag en dan verdien je eigelijk maar 5,50 dat is helemaal niet zo gek veel je kan moeilijk verwachten dat mensen voor 1 á 2 euro per uur gaan werken en dan nog ben je zo'n 150 euro per maand kwijt dus dat klinkt ook vrij veel maar ja zo werkt het nu eenmaal als je het helemaal gaat uitrekenen, en zul je nu eenmaal veel sneller duurder uit zijn dan op een pensionstal.

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:46

Je kunt op marktplaats een kijken en dan bij gezochte advertenties ;) Misschien dat daar wat bij staat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:57

Pauline schreef:

Wanneer je verwacht dat iemand van maandag tot en met zaterdag door weer en wind 3 uur daags voor je werkt (en vrij zwaar werk ook nog, een grote wei uitmesten, zij schatten zo'n 4 kruiwagens per dag, dus da's ook niet van 1 paard lijkt me) dan bied je dus in feite een baan aan. Tevens gaat het om dieren, dus er zit een flinke verplichting/verantwoordelijkheid aan. Je kunt niet zomaar zeggen dat je die dag niet gaat ofzo, ziek of niet, je moet gewoon gaan en je moet je werk afmaken. Als je langer dan de geschatte tijd bezig bent, zeg je ook niet 'mijn tijd zit erop, ik ga naar huis' . En wanneer een paard door de draad is gegaan of koliek heeft moet je ook nog eens de medische risico's inschatten en evt. alles die dag aan de kant schuiven om te wachten op de dierenarts voor andermans paard(en). Dan vind ik eigenlijk dat je er met een dikke 5 euro per uur nog goedkoop vanaf komt. :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:06

Jammer dat TS niet meer reageert op dit topic. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze van de (financiele) inschatting vindt en of ze een oplossing voor haar probleem heeft gevonden.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:03

Mensen die graag vrijwilligerswerk doen zoeken het meestal in een andere richting, bv mensen helpen die het echt nodig hebben.
Lijkt me.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:56

Ben ook benieuwd of TS uiteindelijk iemand heeft gevonden ? Ook al is mijn mening wat ongezouten, ik hoop dat ze toch iemand vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:12

Ik denk dat dit een lange zoektocht gaat worden,
iemand die betrouwbaar is,goed met je paarden omgaat,hard werkt en niet heel veel betaald vraagt is moeilijk te vinden.

Misschien een oudere man die met pensioen is?
Ik ken er zat die in de paarden-/tuinverzorging zijn gaan werken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:41

ik heb ook een tijdje in de ochtend paarden gezet (in mijn geval was het voor een pensionstal) ik kreeg een bedrag per paard, wat dan uiteindelijk neerkwam op zo'n 10 euro per uur. ik deed dit ma t/m vrij. weekend deden ze het zelf. ik werk zelf in de middag/avond dus voor mij was dit makkelijk bijverdienen.

gewoon een advertentie plaatsen of rondvragen bij plaatselijke manege ofzo? er zijn vast wel mensen te vinden die graag iets bij willen verdienen. lastigste lijkt mij dat je iemand moet vertrouwen elke ochtend naar je paard te gaan terwijl je die persoon niet kent.