Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Elisabeth1 schreef:Maar wat dit betreft is het nog niet uit mijn hoofd! Wat Gentle_Vival ook zegt, kan ook een leuke shet gaan zoeken op marktplaats. Dus ik ga daar is op rondkijken. Hedelse paardenmarkt ga ik denk ik ook is een kijkje nemen.
@ Gentle_Vival; Ik ga er zeker nog even over na denken, moet ook van mijn ouders, of ik dit echt wil. En wanneer je nou een leuke mini-shet ziet roep even
silvericathy schreef:@gohya: lijkt me zo'n pony waar vanalles mis mee is..
ook lijkt het van de foto's tezien dat het een excemer is...
lijkt me niet zo'n goede keuze
Gentle_Vival schreef:Elisabeth1 schreef:Maar wat dit betreft is het nog niet uit mijn hoofd! Wat Gentle_Vival ook zegt, kan ook een leuke shet gaan zoeken op marktplaats. Dus ik ga daar is op rondkijken. Hedelse paardenmarkt ga ik denk ik ook is een kijkje nemen.
@ Gentle_Vival; Ik ga er zeker nog even over na denken, moet ook van mijn ouders, of ik dit echt wil. En wanneer je nou een leuke mini-shet ziet roep even
Heb je al bij de buren gevraagt of ze een plekkie vrij hebben en wat je dat zou gaan kosten?
Als je echt serieus overweegt om een shet te kopen, zou ik ook de voor en tegens van een grotere pony tegen elkaar afwegen.
Met een grotere pony kan je gewoon meer als met een mini-shet.
Hoe kijk je er tegen aan dat je nooit op je eigen pony zou kunnen rijden, het merrie'tje even buiten beschouwing gehouden.
Je moet er tegen aankijken als een voor jou vreemde pony
Een grotere pony kost meer in aanschaf, meer in stallingkosten, maar ik denk dat als je (af en toe) wilt rijden dat het ook meer voldoening geeft aan jezelf.
Wat je ook in je overwegingen kan meenemen is dat de aanschafprijzen van de paardenmarkt op het moment laag ligt. Een shet kan je inderdaad kopen vanaf een euro'tje of 70, maar het gemiddelde omdat er toch een papier en een goeie bloedlijn achterzit ligt toch wel rond de 300. Een grotere pony kan je echt wel vinden tussen de 600 en hoe duur je het wilt maken
Ik probeer je hiermee niet over te halen om een grotere pony te kopen hoor
Maar ik ken genoeg mensen die voor een shetje gekozen hebben omdat ze dan toch een eigen pony hebben. Daarvan kan ik er ook meerdere die er eigenlijk toch van balen dat ze er niet veel mee kunnen doen, rijden e.d.
Sorry als je niet op mijn (ongevraagde) advies zit te wachten!
Bramblerose schreef:Weet je zeker dat je nu 'zomaar' een andere pony wilt kopen? Het komt op mij over dat je het er wel heel snel bij laat zitten, terwijl je in je beginpost zoveel over deze mini vertelt... Ik vond het een leuke 'reddingsactie', beetje meer doorzetten toch? Het ging toch om dit kleine dametje? Niet om 'zomaar' een shetje??
gohya schreef:TS is deze shetlander wat voor je?hij is gratis en zoals je kan zien,véél te dik. Arm dier,die verdient ook een leuke plek.
http://link.marktplaats.nl/390666256
Elisabeth1 schreef:Bramblerose schreef:Weet je zeker dat je nu 'zomaar' een andere pony wilt kopen? Het komt op mij over dat je het er wel heel snel bij laat zitten, terwijl je in je beginpost zoveel over deze mini vertelt... Ik vond het een leuke 'reddingsactie', beetje meer doorzetten toch? Het ging toch om dit kleine dametje? Niet om 'zomaar' een shetje??
Je hebt gelijk, ik moet zeggen dat ik door jou post echt een beetje nieuwe energie heb gekregen
Ik zal even vertellen hoe het zit bij mij; ik heb bij die mensen een klein jaartje gereden voor (bijna) geen geld. Ik vond dat ik hen heel wat schuldig was. Wat wel meeviel want ik reed daar niet alleen maar sleepte dan ook met het kleintje, en heel veel anderen die weinig aandacht kregen. Ook strooide ik vaak veel stallen op. Dat terzijde. Het zijn best uhm, hoe zeg je dat netjes, het was bijna nooit goed genoeg. Daar eenmaal weg ben ik een beetje bangig van ze geworden zeg maar. Bang dat het me kwalijk werd genomen weg gegaan te zijn, wat uiteindelijk ook wel zo is. Ik heb het niet zo goed durven vragen eigenlijk. Maar dat moet ik eigenlijk wel doen hè. Was denk ik ook bang voor afwijzing. Ja ik ga toch beter kijken en proberen haar te krijgen, maar dat haalt niet weg dat, steld dat ik haar krijg, ze een maatje moet hebben, waar ik dan ook nog naar op zoek ga wat dan wel 'zomaar' een shetje zou zijn?