stalbenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: stalbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:49

@ Mariska; als bierleek, heb je een voorbeeld van oud bruin bier dat goed is?

Mijn merrie heeft 4 dikke stalbenen elke ochtend, niet te zuinig :( Ze krijgt al minder kuil, dat helpt ook iets. Als ze geen kuil meer krijgt is het iets minder. Maar de eerste periode op stal is een crime, later lijkt ze eraan te 'wennen' en zijn de bnene niet meer zo dik.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:11

het maakt niet echt uit welke je gebruikt,ik heb zelf de amstel maar dat is omdat ik die hier het beste kan verkrijgen.
grolsh is het zuiverste bier maar ik heb daar zelf nog geen oud bruin variant van gevonden.

verwacht niet dat je paard na een biertje met slanke benen staat maar helpen doet het bij veel paarden zeker...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:51

mariska32 schreef:
het maakt niet echt uit welke je gebruikt,ik heb zelf de amstel maar dat is omdat ik die hier het beste kan verkrijgen.
grolsh is het zuiverste bier maar ik heb daar zelf nog geen oud bruin variant van gevonden.

verwacht niet dat je paard na een biertje met slanke benen staat maar helpen doet het bij veel paarden zeker...

oud bruin is in grolsch-variant toch gewoon de grolsch herfstbok?

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:55

Ik geef altijd Heineken oud bruin, heerlijk vind hij het.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:27

Mijn ruin van 20 heeft aan ernstige accute mok, stalbenen overgehouden, erg vervelend.
Ik laat hem zo lang mogelijk in de (droge!)paddock staan, haal hem pas om 9 uur s avonds binnen (de rest gaat al om 5 uur). Dat gaat al stukken beter. Met slecht weer gaat hij ook gewoon om 5 uur naar binnen, maar dan haal ik hem rond 9 uur s avonds nog even uit de box om te stappen, scheelt wel.
Bier wist ik niet, moest wel grinniken bij het idee van je paard aan een pilsje :D
Ik ga het proberen!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:31

allemaal alco's op stal haha.

is dat zo ilse?
oud bruin is volgens mij toch anders dan herfst bok,vandaar dat ik het niet kon vinden dan. ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:43

Vraag t anders bij de slijter. Herfstbok is t eerste wat in me opkwam. Of check de grolsch site.. Misschien hebben ze product info...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:03

oud bruin of een gewoon goedkoop pilsje, dat maakt echt geen verschil hoor :+

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:05

Heeft je paard een deken op? Het kan ook zijn dat hij/zij door de warmte dikke benen heeft. De temperaturen schommelen nogal..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 12:00

Tancreda4 schreef:
@ Mariska; als bierleek, heb je een voorbeeld van oud bruin bier dat goed is?

Mijn merrie heeft 4 dikke stalbenen elke ochtend, niet te zuinig :( Ze krijgt al minder kuil, dat helpt ook iets. Als ze geen kuil meer krijgt is het iets minder. Maar de eerste periode op stal is een crime, later lijkt ze eraan te 'wennen' en zijn de bnene niet meer zo dik.

Ik had mijn dierenarts gebeld, en met 4 benen moet je dus erg oppassen. De kans dat het dan aan het hart ligt is ernstig groot is mij verteld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Clouwdy schreef:
Heeft je paard een deken op? Het kan ook zijn dat hij/zij door de warmte dikke benen heeft. De temperaturen schommelen nogal..

ja, Een staldeken gewoon...

Giolli
Zeg maar Ber!

Paard gaat nu op stal even, ( straks rijden, dus nu voeren )
Zal ik een biertje er bij geven?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:38

4 benen = hart problemen? Mijn paard heeft het aan 4 benen de eerste periode op stal, voor een stku minder erg dan achter, maar wel voller.... Ga na een tijdje over en minder kuil dus blijkbaar. Ze is nu een tijdje van de kuil af (nog maar een klein beetje) en dat scheelt aanzienlijk! Sochtends vroeg zijn ze nog wat vol, maar een stuk minder, smiddags (nog niet buiten) zie je er bijna niets van.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:06

Vind het bijzonder dat iedereen zonder meer aanneemt dat het geen pijn doet.
Ik heb zelf een tijd last gehad van vocht bij mijn voeten en enkels en kan je vertellen dat ik het alles behalve prettig vond. Oke het doet niet echt pijn maar leuk is het niet.
Dat een paard last van stal benen krijgt heeft veel te maken met het woord zegt het al op stal staan. Ze staan te lang stil. Het vocht en bloed word omhoog gestuwd door beweging (hoefmeganisme) en juist dat hebben ze niet of nauwelijks op stal.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:09

Soms kunnen paarden benen krijgen die wat opgelopen zijn door te zware training, of teveel eiwitten in het voer. Maar ook paarden met wormen kunnen dikke achterbenen krijgen. En paarden met mok.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:11

Bij mijn merrie heeft het ook met de temperatuur te maken.
Als het warmer is heeft ze er meer last van.
Bij kouder weer lijkt het weg te trekken.
Zelfs als ze hoog zomer op het land staat krijgt ze wat dikkere benen, dan heeft ze toch ruim voldoende beweging.
Als de paarden in het begin van het najaar op stal komen is het nog redelijk warm, doordat het stilaan kouder word lijkt het of ze er aan wennen. Vocht in de benen doet geen pijn maar lekker aanvoelen doet het ook niet.