Wie heeft er een baan "in de paarden" of dieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:37

sharir schreef:
ik ga volgend jaar paardenhouderij doen.
dus ik wil een stal voor mezelf beginnen. maar nu weet ik niet wat voor stal een pension. manege. dekstation. opfok. dressuur stal springstal.. geen idee..

ik zou wel een paardenhouderij willen beginnen. MAar daarvoor heb ik geen opleiding nodig, maar een kapitaal.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:58

tja, en da's iets dat vaak onbreekt als je nog geen kans gehad hebt om te sparen.

ik heb ook in de dieren gewerkt:
kip aan t'spit steken en verkopen! hihi.

ik zou dolgraag met dieren werken (da's echt m'n leven) maar dat zie ik niet voor mogelijk. je moet er van kunnen leven ook he.

dus kies ik voor een beroep waar ik nog vrije tijd in over hou voor de dieren en als ik de kans zie, ga ik in de dieren.

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:02

Ik ga over een jaar opleiding dierverzorging beginnen en ga nu eerst een half jaar elke donderdag bij de dierenarts stage lopen. Dat lijkt me helemaal geweldig:)):))

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:55

kattebeest schreef:
tja, en da's iets dat vaak onbreekt als je nog geen kans gehad hebt om te sparen.
.

hum, sparen heb ik zat gedaan, en mijn vriend ook. Maar wat je ook spaart, hoeveel geld je ook verdient, je verdient nooit genoeg voor zoiets.

Ereslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:51

Jeetje zeg dit is wel toeval... precies het onderwerp waar ik me de laatste weken bezig hou. Ik heb alleen een HAVO-diploma en ik moet per 1-9 weg bij mijn huidige baas (kantoorbaan)... Maar ik wil helemaal niet meer op kantoor werken. Ik doe wel een HBO-opleiding in deeltijd, maar ik kan nog niet het onderwijs in... ik weet niet eens of ik wel het 2e jaar in mag. Maar ik weet ook helemaal niet wat ik nou wel wil.... en talloze tests geven ook talloze oplossingen... ik weet het niet meer... Eigenlijk wil ik nog meer ponylessen gaan geven en lekker op de manege werken, maar ja. Ik moet eerst kijken of en hoeveel ze me betalen op mijn manege en of ik wel wit kan werken...
Moeilijk Moeilijk Moeilijk

xx Iris

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:20

Hey,

ik werk niet echt met dieren, maar werk als Customer Service en Marketing Assistant bij een farmaceut op de afd. Animal Health. Ben dus wel de hele dag bezig met vanalles over en voor dieren (Er is best veel van dit soort werk)

En dan 's avonds geniet ik van mijn eigen beestjes Tong uitsteken

"Vroeger" wilde ik ook altijd met paarden werken, maar ik denk dat ik dan niet meer zo'n enthousiasme op zou kunnen brengen voor mijn eigen paardje...

Groetjes,
Jacqueline

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:53

Kelsey schreef:
Ik doe een opleiding Vakbekwaam Medewerker dierverzorging bij het loi!

He wat grappig. Deze opleiding doe ik ook. Ben nu een half jaar bezig (en nog NIKS over dieren geleerd.. Scheve mond).

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:19

Ik werk al jaaaaaaaaaaaren als hondentrimster, heb mijn papieren dierenasyl/pensionhouder en dierenartsassistente en begin in september aan mijn tweede jaar van de 4-jarige opleiding veterinair klassiek homeopaat in Amersfoort, ik moet er niet aan denken om niet met dieren te werken!!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:22

ik zou wel een paardenhouderij willen beginnen. MAar daarvoor heb ik geen opleiding nodig, maar een kapitaal.[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in. Dus gewoon maar beginnen aan mijn opleiding voor kantoormadametje. Haha! Tenzij ik opeens milionair wordt.

Mijn doel is nu al gekrompen tot een eigen weilandje. Is ook leuk, sochtends opstaan, kijk uit het raam, en dan zie ik mijn paardje, zucht.
Dat zou al ideaal zijn.

Maar ik ga eerst maar is mijn opleiding afmaken. En dan zien we wel verder, je weet maar nooit. Altijd blijven dromen!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:41

Ik heb ook heel lang getwijfeld wat ik nu wilde..Dat ik in de paarden iets wilde doen stond voor mij vast..
Ik zou op een springstal in Belgie gaan werken,maar heb me op het laatste moment toch nog ingeschreven voor de hoefsmidopleiding in Deurne...
Het gaat wel moeizaam om een stageplek te krijgen,want,ik ben een meid.. Boos!

Groetjes!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:05

KellyenXena schreef:
Het gaat wel moeizaam om een stageplek te krijgen,want,ik ben een meid.. Boos!

Groetjes!

denk dat de hoefsmeden het juist leuk vinden om een meid als stagaire te hebben Lachen

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 05:56

Ik werk nu 31 jaar in de gezondheidszorg als verpleegkundige in allerlei functies en afdelingen en wilde vroeger ook niets anders.
Toch zeg ik nu dat als ik had geweten dat dieren zo leuk waren(mocht als kind nooit dieren hebben),ik gekozen had voor verzorgster in een dieren kliniek ofzo.
Mensen kunnen zo ondankbaar zijn Boos!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 08:36

proudmama schreef:
Mensen kunnen zo ondankbaar zijn Boos!

Wat bedoel je daar precies mee in dit topic?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:21

Daarmee bedoelt ze dat je onder de mensen altijd te veel hebt die klagen klagen en klagen en niet tevreden kunnen zijn met je dienstverlening. En dat is niet alleen in de verzorging hoor, maar ook in de detailhandel.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:40

Veel mensen met hetzelfde probleem. Ik wist natuurlijk wel dat ik niet de enige was, maar het is toch altijd prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die worstelt met het probleem: wat ik nu doe betaalt leuk, maar is niet bepaald mijn droomjob, maar van mijn droomjob kan ik niet leven (of in elk geval niet zoals ik dat nu doe).

Ik ben ook vaak aan het peinzen. Afhankelijk van hoe "lekker" het loopt op kantoor dan weer iets fanatieker en dan weer iets minder fanatiek. Heb al van alles onderzocht, maar afgezien dat veel beroepen binnen de dieren weinig opleveren, is er ook nog zoiets als tijd en geld voor de opleiding(en) die je moet volgen. Zeker als je het doel hebt om voor jezelf te beginnen een groot struikelblok, want je begint in feite met een schuld. Ook als je bijvoorbeeld enkel instructie wil geven en geen eigen locatie of paarden hoeft te hebben en dus verder weinig hoeft te investeren.

**ZUCHT** 't is lastig....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:27

Ik heb dus wel een baan met dieren, en vind het erg leuk, hoewel je meer met mensen dan met dieren te maken hebt.
Ik zou nog maar eens goed nadenken over een baan als dierenartsassistente want in het echt is het lang niet zo leuk als bv op tv. Je bent voornamelijk met mensen bezig, veel schoonmaken, telefoon aannemen ed. Ik zou zelf geen assistente willen zijn. Tijdens de spreekuren moet je wel dieren vast houden ed, maar verder ben je niet echt actief met dieren bezig. En het verdient natuurlijk slecht, als je geen opleiding hebt het minimumloon. Je werkt ook vaak in de avonden en weekenden. En op sommige praktijken ben je een soort veredelde receptioniste, alleen de telefoon opnemen en de balie doen. En dan zijn er nog de scheldende, onbeschofte mensen, soms wordt je zelfs met de dood bedreigt (dat hangt er wel een beetje vanaf waar in Nederland je werkt).
Het is ook best wel moeilijk om een baan of stageplek te vinden. Als je na dit verhaal nog steeds wilt raad ik je aan om eerst eens ergens mee te lopen om te kijken of het werkelijk wat voor je is.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:20

ga na mijn vakantie maar effe nadenken wat ik ga doen
ik wil miljonair worden om idd een eigen manege/stoeterij
te beginnen maar helaas dat zullen wel dromen blijven..!!

het is wel grappig dat er dus meer mensen hier rond lopen die
hetzelfde hebben vind ik wel heel fijn ook al is het vervelend
om het niet meer zo naar je zin te hebben op je werk.

ik zie mezelf ook niet meer terug in de schoolbanken heb ook nog
een hypotheek, auto, en paard dus dat kan ik niet doen full-time.

maar effe nadenken tot over 2 weekjes maar als ik helemaal uitgerust
terug kom van zon, zee en strand