Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
tine10 schreef:Ik haal het er iedere dag uit. Is goed te doen. Maar volgend jaar gaan ze naar een nieuwe (zomer)wei. Die is een eind verder van huis (de mestplaats ligt naast de huidige (winter)wei.) Ik weet niet hoe ik het dan moet doen. Is echt een heel eind lopen over zeer oneffen pad. Is niet te doen met volle kruiwagen. Dus zit echt te denken hoe dat straks moet. De zomerweide is trouwens 4x een halve ha, ik denk dat ik ze iedere maand op een nieuw stuk zet, zodat de rest kan rusten. Maar of ik de mest dan kan laten liggen en na een maand met weidesleep kan verrijden. Geen idee. Ik zou het liefst nog steeds iedere dag uitmesten (netter, wormbesmetting), maar ja, waar laat ik dan de mest......
Mochten jullie tips hebben, graag.
Vlindie schreef:Nou......, ik zie me al lopen..... Het weiland waar onze paarden staan is zo ontzettend groot!
De boer 'sleept' regelmatig de wei, een flinke regenbui erover en dan is de wei weer 'als nieuw'.
Maar zouden ze op een kleine wei staan dan is het zeer aan te raden om de poep er wel uit te halen.
Redenen waarom staan reeds genoemd!