los lopen op straat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:14

Nee, dat doe ik ook maar niet.. Ze kunnen nog zo braaf zijn, stel dat ze schrikken... Scheve mond
Toch liever een halstertje en een touwtje, geen moeite, veel plezier Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 15:00

Ik doe haar ook gewoon een halster aan! Ze blijft langs me lopen en ik kan haar zp pakken als ze weg zou willen, en de enigste kant waar ze dan heen zou gaan is het gras waar ze overheen loopt, niet echt ver weg dus.
Maar goed, het maakt mij weinig uit dat iedereen het super gevaarlijk vind. Ik heb al gezegd dat dat bij ons op straat makkelijk kan en dat je de verkeerssituatie moeilijk in kan schatten bij ons als je d'r nog nooit geweest bent.
En als ze schrikt, dan is er nog niks aan de hand, ze kijkt namelijk eerst waar ze dan zo bang voor zou moeten zijn en als ze het echt eng vind rent ze pas weg. Maar dat is meestal niet nodig als ze al gekeken heeft waar ze dan zo bang voor was.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:28

bij mij opstal stond een meisje die dat ook deed met de pony gewoon los laten lopen
op de weg in het park overal eigenlijk
toen was ze een keer met een stal genoot naar het park gegaan
en wou ze hem los het water in laten lopen dus eerst trok ze hem mee en in het water halde ze het halster touw van het halster
de pony wilde helemaal niet in het water dus vloog eruit
de andere stalgenoot kon hem nog net vast pakken

dus pas maar op hoor
en je kan inderdaad een bekeuring krijgen
mijn vorige shetjes waren een keer los gebroken
toen kreeg ik een bekeuring van 120- gulden

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:30

Ik zou het zelf nooit doen! Op het erf van de manege loopt ze wel altijd de drie meter los naar de paddock en als ik de bak uit kom na het rijden loopt ze ook wel eens los naast me, maar buiten het erf zou ik het echt niet doen.
Soraya schrikt bijna nooit (en als ze schrikt doet ze hoogstens een sprong opzij) en loopt altijd achter me aan, maar je zal altijd zien dat er dan wel wat gebeurt!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 15:31

Zulke dingen ga ik ook niet doen met een los paard! dan gaat ze aan het touw natuurlijk! Nee, zo doe ik nou ook weer niet.
Belle is ontelbaar keer ontsnapt, maar we hebben gewoon het geluk dat we aan een heel rustig landweggetje wonen en er dus alleen politie komt als ze gebeld worden als er iets gejat is ofzo. Lekker makkelijk dus.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:43

Lasagna staat op een erf, waar ze zo weg kan,daar laat ik haar niet los,
en dan laat ik haar in het gangetje naar de wei, 12 meter lang weleens los lopen, maar dan heb ik een appel in mijn hand, en als ze schrikt kan ze maar een kant op,het is te smal om te draaien, en dan sluit ik het hek, en dan staat ze tussen 2 hekken in, dus soms doe ik het daar wel.
Maar echt over de straat heen .
Dat doe ik niet, stel je voor dat er iets gebeurd, en je paardje raakt (erg) gewond.
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven.
En ook de schade die ze aan zou kunnen richten.....

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:56

Ik vraag me echt af waarom je deze situatie opzoekt. Als je toch al een halster neemt, dan is een touw meepakken toch geen grote moeite?

Als je met een paard naar buiten komt, of het nu een braaf paard is of een moeilijk, een drukke weg of een veldweggetje, dan moet je gewoon in de eerste plaats denken aan je veiligheid. Het ziet er misschien heel byzonder uit om zonder touw je paard mee te kunnen nemen. Maar ik denk dat bijna iedereen die dit topic gelezen heeft nog veel meer onder de indruk zou zijn, moest je beslissen om toch te kiezen voor veiligheid boven alles, ookal is er in jouw ogen geen gevaar.

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:57

Ik blijf er bij dat het stom is, hoe "risicoloos" het volgens jou dan ook mag zijn. Begrijp ook het nut er niet van, vind je het interessant staan ofzo, dat je paard zo achter je aan loopt ? Als er daar bij jou toch niemand langs komt, heb je ook geen publiek, dus waarom zou je ? Een touwtje eraan doen is toch geen moeite ? Mijn paarden staan op een afgesloten terrein en kunnen dus nergens heen, maar zelfs dan breng ik ze naar en van de wei aan een halster met een touw. Je schiet er gewoon niks mee op, een loslopend paard. Op de wei kan ze loslopen zoveel als ze wil, op de weg is het gewoon dom en gevaarlijk, hoe rustig het polderweggetje dan ook mag zijn.
Ik sluit me helemaal aan bij Visje ; waarom zoek je deze situatie op ?? Wat word je er wijzer van ? Helemaal niks !! Dus gebruik je verstand, hang er een touw aan en hou haar gewoon vast. Dat loslopen oefen je maar op de wei. Zelfs als 15-jarige zou je beter moeten weten. Een paard is geen speelgoed !

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 01:15

Debo schreef:
mexx laat ik alleen los op het strand maar langs de weg houd ik m altijd naast me...

WAF!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 11:53

cissie"]
[quote="Debo schreef:
mexx laat ik alleen los op het strand maar langs de weg houd ik m altijd naast me...

WAF!
[/quote]

Verward Ja waf zo ongeveer.. hij dolt met honden op het strand en komt terug als ik m roep..... waf dus ind...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:29

Ook ik zou het nooit doen.
Al was het een weiland (met het hek open dan) dan nog zou ik het niet doen. Ten eerste mag het idd wettelijk niet, bovendien blijft een paard een vluchtdier. Er hoeft maar een keer een kat uit de struiken te komen waar ie van kan schrikken en hij is weg. Paarden zijn echt niet voorspelbaar....
Hoe veilig het ook lijkt, het is het niet!
Maar goed, het is jouw paard, jou keuze maar ik zou het nooit doen.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:58

xxappiexx schreef:
Je weet niet hoe het er bij ons aan toe gaat op de weg...... Dromen
Ik ben nog maar 1 keer een auto tegengekomen van de 20 keer dat ik over straat liep met apollon naar de wei, en die reed dan nog maar amper 30... *LOL*

Het gaat niet alleen om de auto's!
Timon is ook heel erg mak. En laatst was ik met hem aan het fietsen (met halstertje) en voor de meest enge/hardst blaffende/rennende honden is hij écht niet bang! Zelfs niet als we aan het fietsen waren, maar toch is hij een paar weken geleden geschrokken van een hond en er vandoor gegaan. ik had vette mazzel dat iemand me hielp en dat er nét geen auto's aan kwamen!
Misschien zijn er daar wel geen honden, maar noem het maar op... Hazen die door het veld rennen? Eenden die zomaar opvliegen! Ik vind toch wel dat het heel gevaarlijk is wat je doet! Schijnheilig

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 18:29

nou, ik heb haar weer gewoon aan een touwtje lopen. Want ik zie zelf ook echt wel in dat het best riscant is om zoiets te doen.
Ik vond het gewoon leuk dat ze zo met me mee liep en omdat we toch maar over een rustig weggetje moeten dacht ik dat het geen kwaad zou kunnen, maar nu zie ik er toch de gevaarlijke kanten ook wel van.
En het ging me trouwens niet om het publiek, want dat kom je mar weinig tegen hier.
Dus ik hoop dat jullie het nu wel snappen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:41

Heb ik wel eens een paar keer gedaan maar wel naast me, niet achter me.
Hij schrikt vrijwel nooit in die straat en luisterd naar m'n stem.
Je kunt wel zeggen het is en blijft een paard maar een hond veranderd dat in een mens ofzo Verward
M'n geit liet ik eerst ook loslopen door de straten (ook een beest wat gaat rennen als hij schrikt) gewoon een paar meter achter me of voor me.
Ik moet wel voor bij me hebben anders kan die wel eens wegrennen Haha!
Maar als hij een paar meter voor me loopt en ik zeg "Rambo kom hier" dan draait ie zich gewoon om.
Hij is weleens we gerent maar hij ken de weg naar huis Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:53

xxappiexx schreef:
nou, ik heb haar weer gewoon aan een touwtje lopen. Want ik zie zelf ook echt wel in dat het best riscant is om zoiets te doen.
Ik vond het gewoon leuk dat ze zo met me mee liep en omdat we toch maar over een rustig weggetje moeten dacht ik dat het geen kwaad zou kunnen, maar nu zie ik er toch de gevaarlijke kanten ook wel van.
En het ging me trouwens niet om het publiek, want dat kom je mar weinig tegen hier.
Dus ik hoop dat jullie het nu wel snappen.

Super OK dan!
Heel verstandig om hem voortaan weer aan een touwtje mee te nemen. En ik vind het heel goed van je dat je naar goed bedoelde adviezen luistert en ter harte neemt. En niet te vergeten dat je je fouten toe durft te geven (dat zouden meer mensen moeten doen).

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:25

wenny schreef:
en je kan inderdaad een bekeuring krijgen
mijn vorige shetjes waren een keer los gebroken
toen kreeg ik een bekeuring van 120- gulden

Scheve mond jeetje een bekeuring omdat je pony is losgebroken Scheve mond

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:17

Dan kan je toch beter een hoofdstel omdoen lijkt mij, dan heb je meer controle.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 20:20

Of breng hem meteen in de trailer Knipoog

Nee , verstandig hoor om toch een touwtje eraan te hangen , je weet nooit waar ze helemaal heen gaan als ze eens ECHT de kolder in de kop krijgen Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 22:35

Okee, bedankt!
Maar een hoofdstel vind ik niet nodig hoor, Wilfredlover. Ze loopt goed mee, anders zou ik haar niet eens los durven laten, dus een halster+touw is meer als genoeg.

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:52

wilfredlover schreef:
Dan kan je toch beter een hoofdstel omdoen lijkt mij, dan heb je meer controle.

vin j da nou niet weer een beetje heel erg overdreven?

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:30

Hey wauw,

Ik heb nog maar heel zelden gezien dat iemand op bokt durft van gedacht te veranderen en de raad van de anderen opvolgt. Ik denk dat er een hele hoop mensen wel de raad opvolgen, maar het misshcien niet durven toegeven.

Ik ben heel blij dat jij niet zo bent! *LOL* Veel plezier met je paardje!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 14:41

visje schreef:
Hey wauw,

Ik heb nog maar heel zelden gezien dat iemand op bokt durft van gedacht te veranderen en de raad van de anderen opvolgt. Ik denk dat er een hele hoop mensen wel de raad opvolgen, maar het misshcien niet durven toegeven.

Ik ben heel blij dat jij niet zo bent! *LOL* Veel plezier met je paardje!

OK dan!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:21

inderdaad echt super goed, ook al is het rustig er kan altijd iets raars gebeuren..
heb het laatst zelf nog gehad, was met mijn paard aan het wandelen, gewoon halster met touw. Op een of ander achteraf paadje, doe ik al 8 jaar. komt er ineens een hond aanrennen, die m'n paard in d'r staart grijpt!!!!! en hij bleef maar hangen, geen eigenaar te zien trouwens (niet dat ik er erg op gelet heb ofzo) ik probeerde alleen maar m'n paard vast te houden en die hond een trap te verkopen... uiteindelijk moets ik het touw loslaten en m'n paard rent in paniek weg met die hond er nog steeds achteraan. Ze is uiteindelijk zo een 80-weg overgerent en daar opgevangen door iemand. gelukkig niets gebeurt, maar het hoeft dus niet aan jezelf of aan je paard te liggen, er zijn ook nog andere gekken (of honden...)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:26

Langs de weg zou ik het niet doen.
In het bos hebben wij wel regelmatig een paardje wat los mee loopt, en ook komt als we hem roepen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:49

Nu was het niet op wandel bij ons ... maar het verhaal zal wel duidelijk maken wat ik bedoel ....

Onze hengst loop vaak gewoon in de tuin bij ons. Hij kwam NOOIT tot bij het poortje, want poortjes aan de straatkant (met mégadruk verkeer, provinciebaan drievaks) zijn eng. Mijn man had al zo vaak gewoon doorgewerkt terwijl hij gewoon losliep. Een tijdje terug ging ie echter wel even aan het poortje kijken, om dan te besluiten dat ie wel zogoed 's op onderzoek uitkon. Gelukkig hadden we het meteen gezien en was de achtervolging meteen ingezet. Hij rende de straat op (GELUKKIG juist geen auto), kwam (GELUKKIG) meteen terug op het fietspad rennen, en ging een stuk verder het maïsveld in alwaar hij even toonde aan de maïs wat voor een stoere hengst hij wel niet is ... hij showde daar rond, kwam teruggegalopeerd ... op zo'n moment ben ik blij dat ik getrouwd ben. Mijn man heeft 'm in het voorbijrazen kunnen bij de halster gritsen en hem kunnen houden! Al bij al goed afgelopen, maar laat het een bewijs zijn dat zelfs de braafste ineens zich anders kunnen gaan gedragen.

Hij is ook doodsbang van water, gisteren sprong ie ineens een in-uitje door het zwembad Verward ... REKEN DUS NIET op je gevoel dat je hem/haar kent, wat dat doe je echt niet en nooit!