Advies gevraagd voor het verhuren van zelf-service stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: Advies gevraagd voor het verhuren van zelf-service stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 00:55

Ik betaal voor kale huur 60 euro per maand, dit is dan inclusief stroom en grondwater van een handpomp. Ik doe de paarden smorgen en zij 's avonds en we zetten dan voor ons eigen paard voer klaar in de zadelkamer en hooi doen we zelf in de box geven. Ik vindt het onzin dat onze stalbaas, onze paarden zou moeten voeren terwijl we er zelf voor kiezen om ze op deze manier te huisvesten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:19

Ik vraag me af of ze het echt voor elkaar zouden krijgen om niks te doen Wie grijpt in als er 's nachts gekke geluiden uit de stallen komen? En wat als er dan een paard in zijn stal ligt te rollen of vastligt? Wat als degene die voerdienst heeft ineens in het ziekenhuis ligt en niemand het over kan nemen, dan komt het op de schouders van je ouders terecht etc etc. Ik denk eigenlijk dat je er hoe dan ook werk van krijgt. En dat je ouders zich dat wel moeten realiseren.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:47

rendabel in de zin van privacy, mensen maken troep, komen niet altijd alleen, doen t net even anders als jij wil, komen soms op rare tijden.

ik heb aantal pension paarden, geen probleem maar wel vol pension omdat ik dat stuk dan regel.

als ik maar 50,- per maand zou krijgen zou ik mooi t leeg laten.

mijn prijs van 250,- is wel op basis vangehele
complex.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:49

Het is inderdaad gewoon op ons terrein, dus als er wat gebeurt, zijn
mijn ouders er het eerst bij. En inderdaad, het wordt aantrekkelijker
als mijn ouders gewoon 's ochtends en 's avonds voeren, maarja, dan
moet zij er wel voor thuisblijven en het is weer een verantwoordelijk
erbij..

Ja kevje, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik weet gewoon niet
of het wel de moeite waard is, het zal toch altijd meer verantwoordelijkheid
zijn en moeite kosten dan afgesproken.

Ik denk dat het uiteindelijk allemaal afhangt van de huurder. Er zijn gewoon
mensen die snappen hoe het werkt, die hun verantwoordelijkheid inzien. Als
dat soort mensen zouden reageren is het misschien te overwegen, maar
anders denk ik gewoon niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:25

kijk, het is wat de gek er voor geeft. Vragen kan altijd. En inderdaad. Je hoeft het niet te verhuren (hoeven wij ook niet voor het geld, maar het is wel een leuke meevaller in ons geval omdat onderhoud wel door gaat)

Maar wees wel reëel en kijk niet vreemd op als mensen het te duur vinden in verhouding tot de prijzen in de omgeving en wat ze er voor terugkrijgen.
Ik heb daar al "last" van en wij moeten hier veel investeren om het paard-geschikt en 24/7 buiten- geschikt te maken.
Mensen willen vaak best veel zelf doen, maar dan willen ze dat vaak in de prijs duidelijk terugzien.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:21

Ik sta zelf op een kleine stal, sterker nog, ik ben de enige pensionner ;)
Er word voor mij altijd gevoerd, zowel smorgens als savonds, ik zet het voer voor smorgens wel klaar. Dan worden ze ook nog voor me buiten gezet.
In het weekend ben ik vaak al vroeg op stal om de eigenaar ook wat te ontzien en ik ben altijd bereid om te helpen met alles.
Als de eigenaar op vakantie gaat, waar ze natuurlijk echt wel zorgeloos van moet kunnen genieten, zorg ik voor de paarden, ook voor die van haar.
Dit hoef ik niet terug te zien in de prijs, ze doen al genoeg voor mij ;)

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de meeste mensen met paarden wel werken. Dus voor de meeste word het dan wel lastig gemaakt dat ze alles zelf moeten doen, vooral in de wintermaanden. Ik denk dat je dat ook wel goed in overweging moet nemen bij het aanbieden van jullie erf, wel of niet zelf voeren e.d. :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:35

jij lijkt een goede huurder Gentle_Vital :D

zelf zou ik niet onder de €75 gaan, mensen krijgen wel een luxe-privéplaatsje in ruil...
dat aspect op zich heeft ook waarde...

maar het allerbelangrijkste is dat je alles op papier zet, wie voor wat zorgt, wat bij ongevallen (aansprakelijkheid?),...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:28

Ik denk rond de 100 euro per maand!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:04

Ik huur een hectare weide met een ruime schuur (9x12m) voor 600euro per jaar.

Ik moet alles onderhouden en zelf doen van wei onderhoud tot verzorging, tot mesthoop afvoeren. De eigenaar komt er nooit.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:16

_Martine_ schreef:
Het is inderdaad gewoon op ons terrein, dus als er wat gebeurt, zijn
mijn ouders er het eerst bij. En inderdaad, het wordt aantrekkelijker
als mijn ouders gewoon 's ochtends en 's avonds voeren, maarja, dan
moet zij er wel voor thuisblijven en het is weer een verantwoordelijk
erbij..

's avonds voeren hoeft niet, dat kunnen de eigenaren van de paarden toch zelf klaarzetten allemaal inde box, of als ze de paarden binnen halen.
Maar in de ochtend voeren (wat de eigenaren wel zelf moeten klaar zetten de avond ervoor) is wel echt een plus punt. Dat zouden je ouders bij wijze van kunnen doen voor ze te werk gaan. en dan 10 minuten later de boxdeuren open doen en dan kunnen de paarden zo het pleintje op. Als de paardeneigenaren dan bv zorgen dat er de vorige dag hooi in het hooirek is gedaan, dan kunnen de paarden zich prima redden overdag op het pleintje.
Is voor je ouders misschien 5 minuten werk, maar maakt het hele huren van dat plekje wel super aantrekkelijk.
En als je ouders dan eens op vakantie gaan oid is daar altijd wel een mouw aan te passen lijkt mij, dat de eigenaren het dan zelf doen bv.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:23

Als je dit nou ff in de buurt van mij zou plaatsen, zou ik het voor 2000 euro per jaar graag huren :D
Mits ik vrijheid zou krijgen in hoe ik het terrein indeel, ze 24-7 buiten mogen ( bv paddock open, stukje steen open), er verder alle kosten aan licht en water bijzitten én ik hooi kan laten brengen..
( heb eerder op een plek gestaan waar een wandel in- en uitgang was, zodat ik hooi liet komen, moest ik smeken om een sleuteltje van het hek of anders een takke eind met een kruiwagentje heen en weer met 100 balen)

Weet iemand zo'n plekje hier, houdt ik me ten alle tijden aanbevolen :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:02

Ik huur samen met iemand precies zo'n stuk en wij betalen samen 200 euro per maand kale huur.
Dan hebben wij 2 boxen, paddock annex rijbak(20x15 m), kleine opslagruimte voor hooi en de mestkar. We hebben ook een stukje land maar dat is waarschijnlijk maar 3 maanden per jaar begraasbaar(het is te nat en het gras is nog slechter dan de mat in de Arena) dus zijn we al opzoek naar een stukje voor erbij , dus nog eens extra kosten+ de extra kosten van het hooi omdat ze geen gras kunnen eten. 1 box hebben we zelf in gebruik voor onze spullen want anders konden we onze hooi/kuilbaaltjes niet kwijt. Elk hoekje is benut.
Wij doen echt alles zelf dus ook 2x per dagn voeren. Wel hebben we een paddock paradijs systeem. De box is de hele dag open en de bak zoveel mogenlijk gevuld met hooi.
We hebben nu mazzel dat we de mest gratis kwijt kunnen en we de box leeglaten...scheelt een hoop geld.

Als ik jullie prijsadviezen zo hoor voel ik me een beetje ge*aaid. Ik ga maar weer terug in pension denk ik :Z

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:30

cowgirl, hier net zo hoor...
klapper met mijn oren wat andere mensen aanraden...
zoek ik dan zo verkeerd of is het hier gewoon niet?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:43

@ cowgirl en rosita. Ik snap dat ook niet..
Een paar vriendinnen staan op een stal op basis van zelfverzorging zij betalen per kale box, binnenstal € 90,= buitenstal € 70,= per maand. Moeten daar alles zelf doen van voeren tot mesten enz..
Zij hebben daar ook een aantal verplichtingen zoals 1x per maand onderhoud aan het terrein, ongeveer 1x per maand mestkar leegmaken en zo hebben ze nog een aantal verplichtingen. Dit hebben zij daar graag voor over, bij ons in de buurt vind je dit haast niet..
De meeste mensen die een stal hebben houden het voor zich zelf of laten het liever leeg liggen dan dat ze "vreemde mensen" op het terrein hebben..

edit; typefout

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:41

tja,
Mijn ervaring is dat mensen graag zo goedkoop mogelijk willen staan als ze veel dingen zelf moeten doen/of in overleg met elkaar.
Ze hebben daar minder voor over dan in pension.
Misschien tref ik de verkeerde personen?
Hier staat men in pension voor zo'n 120 tot 140 euro met zelf uitmesten en buitenbak, en tot zo'n 175 euro vol pension. Dan ga je niet 100 euro per maand betalen voor een kale stal en alles zelf doen. Dan ben je namelijk net zo duur uit, zo niet duurder! En moet je ook nog al het werk doen...

Regio maakt ook uit natuurlijk!
Rond de grote steden en in het midden van het land is stalling over het algemeen veel duurder dan in de meer uithoeken van het land in landelijke omgeving waar veel meer ruimte is en meer particulieren en boeren plaats voor paarden aan huis hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:41

daarom wil ik ook nog steeds weg uit NH, veels te duur en alleen maar asfalt.

Zit jij in Drenthe Joyce...want daar wil ik heen namelijk.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 01:50

Schrik niet.
Bij mij in het dorp is een klein stukje wat ook te huur stond. Inmiddels verhuurt, maar dat doet er niet toe.

2 stallen, 2x paddock.

400 euro incl gas water en licht.
Geen weide of bak oid.

(persoonlijk belachelijk duur)

Maar jij heb er een mooi stuk land bij waar 2 paarden lekker op kunnen staan.
Denk aan 100-125 euro per stal

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:08

Cowgirl schreef:
daarom wil ik ook nog steeds weg uit NH, veels te duur en alleen maar asfalt.

Zit jij in Drenthe Joyce...want daar wil ik heen namelijk.

Aan de Friese kant van het drie-provinciënpunt Friesland, Groningen, Drenthe

1Fleur1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:12

Hai,

Ik ben opzoek naar een stal om mijn paard te plaatsen...
Ik woon in Bathmen (Overijssel) en dit zou prima voor mij te doen zijn.
Omdat er onderhoud moet gebeuren kies ik zelf voor het bedrag 75 omdat ik 100 iets te duur is en 50 te goedkoop.
Ik hoop graag dat jullie het er mee eens zijn en ik heb wel een vraagje; zouden zij wel iets kunnen helpen? (je ouders) Omdat ik bijvoorbeeld op de vrijdag en maandag tot 8ste heb zou dat voor mij wel lastig zijn maar ik kan het altijd proberen, 8ste is niet mijn grootste probleem eerder dat ik s'ochtends niet zou kunnen voeren door school.... zouden je ouders dat willen doen?
Ik heb trouwens maar 1 box nodig en 2 ofzo.

Ik hoop op een reactie.

Mvg Fleur

1Fleur1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:13

Als je trouwens contact wil opnemen doe dat op *knip* graag appen en niet bellen (omdat ik meestal of bezig ben en niet gestord wil worden of ik heb school)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-01-16 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd, dit is niet toegestaan op het forum

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:26

Hoi hoi, wij zijn ook huurders van een stukje met halve hectare land, rijbak, paddock (zelf aangelegd) en 6 stallen. Wij zijn huurders die het allemaal zelf doen en zelf opgeknapt hebben. Veel huurders vinden dit leuk omdat als je het zelf op orde maakt, het meteen eigen wordt.

Ik denk dat de 75-100 euro per maand reeel is. Het is ook een stukje eigen privacy, je mag het zelf regelen (mits een beetje normaal natuurlijk). Wij kopen zelf hooi en stro in en voeren mest af. En voeren zelf. Wij hebben bedacht dat we 1x per dag voeren en dat is in de avond, mits de paarden naar binnen gaan, anders doet iedereen het op de dag zelf (zomer). Wij zijn met 4 man en dat is te doen...

Wa tmisschien een optie zou kunnen zijn is kijken of jouw ouders een oogje in het zeil zouden willen houden, als er wat is roepen. Als ik hoor wat voor fijn stukje het is dan kan je daar makkelijk uit de voeten met onbeperkt ruwvoer geven en krachtvoer wanneer je er bent. Dan hoeven jouw ouders ook niks. Ik gok dat ze voeren niet eens erg vinden, maar zich niet vast willen leggen.

En je weet nooit, want als het wel of niet klinkt met huurders is alles toch weer anders. Voor de een doe je nu eenmaal meer dan voor de ander, dat is niet meer dan menselijk :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:51

Ik vind 200 helemaal niet gek, helemaal niet in jullie omgeving.
Het gaat wel om meerdere stallen he...
Wij hebben meerdere keren voor 3/4 stallen, met weide en bak rond de 200/250 moeten betalen. Was er ook nog eens geen stromend water en geen toezicht...
Per stal 200 is natuurlijk te gek, maar 100 voor 1 kale stal is een prima prijs.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:21

Mensen, dit topic is oeroud (2010)...