ik mag geen pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:21

Ik sluit me aan bij de meesten hier: dat je ouders je geen pony willen geven is natuurlijk best rot Scheve mond voor jou, maar misschien hebben zij daar heel goede redenen voor (bijvoorbeeld de kosten, maar misschien ook wel dat ze twijfelen of jij die verantwoordelijkheid dragen kunt).

Het is misschien een idee om met je ouders te praten zónder te zeuren, en hen te vragen wat de redenen zijn waarom ze niet akkoord gaan. Misschien kun jij die redenen wel begrijpen en je bij hun besluit neerleggen, maar misschien kun je, als je weet wat de redenen zijn, ook proberen daar oplossingen voor te zoeken. Bijvoorbeeld: als je ouders denken dat je de verantwoordelijkheid niet kunt dragen dan ga je dus een jaar lang zónder mokken in weer en wind met je hond wandelen , je zoekt een verzorgpony waar je, ook in weer en wind, GOED voor zorgt en alles mee/voor doet. Als ze de kosten een probleem vinden ga je een jaar lang ál het geld dat je missen kunt (zakgeld) opzij leggen, en zoveel mogelijk klusjes doen om wat te verdienen, ook dat leg je opzij. Daarmee laat je zien dat je bereid bent offers te brengen voor het paardje dat je zo graag wilt. Ik hoop voor je dat het je lukt op zo'n manier je ouders te overtuigen, maar ik hoop nog veel meer dat jij daardoor in de gaten krijgt of je het ECHT zó graag wilt dat je er ook allerlei offers voor wilt brengen.

Overigens heb ik zelf ook vanaf mijn 10e mijn ouders de kop gek gezeurd voor een paard, en ook nooit gekregen Huilen . Later kon ik door geldgebrek niet rijden maar dit jaar, en ik ben nu maar liefst 34 (!!), is mijn droomwens in vervulling gegaan en heb ik van mijn man Lovers een prachtige Friese merrie gekregen Pling . Het lange wachten heeft mijn vreugde alleen maar groter gemaakt, en ik weet nu waarom ik er eerder geen kreeg: het kost allemaal wel erg veel, en er gaat veel tijd in zitten. Dat geld en die tijd kan ik ook eigenlijk nu pas missen....

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:03

ik sluit me ook aan bij de andere, je moet toch de verantwoordelijkheid voor een paard op je kunnen nemen. Als je dan de rondjes in de bak beu bent en daardoor van paardrijden afgaat vraag ik me af hoe leuk je het vind. Een eigen pony is hard werken, vergis je daar niet in.

Je kan het best een verzorgpony zoeken, dan kun je zien of dat leuker is en je het kan.
Ik heb een jaar lang een klein welsje verzorgt, maar daar werd ik echt te groot voor. Daarom heb ik een eigen pony gekregen. (bij ons was trouwens al van tevoren gezegt: als ik goed (ahum) kan rijden krijg je een paard, we hebben nl plaats zat.)

surferken42

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:06

Veel geluk hebben....
paardensport via m'n vriendin leren kennen
en m'n pa was er ook zot van en heeft
zelf voorstel gedaan om 2 paarden te houden
dan wel thuis te verstaan, plaats genoeg.

Maar is inderaad kostelijk, je moet rekenen
over een heel jaar gezien op maandbasis
alles wel inbegrepen zou het eens slecht
gaan ofzo met je paard over een periode van 6 jaar
zou je ongeveer aan een 200 EURO per maand
liggen als je je paard thuis staan hebt.

Ciao,
Nicky

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:18

xtostarlight schreef:
Als je dan de rondjes in de bak beu bent en daardoor van paardrijden afgaat vraag ik me af hoe leuk je het vind.

heh... als het echt alleen rondjes zijn is de lol er ook snel af. dan doet je pony niks onder je en wat moet je dan? ik rijd alleen voor de pony's, de omgang, het poetsen, het rijden van oefeningen sinds we afzonderlijk rijden...
vroeger vond ik het in rondjes na elkaar lopen ook errug saai, je kan niks met de hulpen beginnen, ze volgen die voor hen. zo reed ik eens op een schimmelmerrie, een half boerenpaard, enorm sterk, en we moesten 'splitsen bij A) maw iedereen neemt de middellijn, en op het einde gaat ruiter 1 naar rechts, 2 naar links,... en ik wou haar sturen, ze luisterde niet. totaal niet. ze heeft loodrecht gesteigerd (ik hoorde zo ah en oh aan de kant van mijn moeder Lachen ), eer ik haar kon om'trekken' naar rechts. het is echt érg als je niks kan aanvangen met een paard!!!

op een andere manege was het veel erger. om te galoperen moesten alle tien-twaalf pony's op een 20x15 ''cirkel", en dan zo galoperen! hoe we het deden? er stond iemand in het midden: 'hup hup hup hup hup' terwijl we galopeerden! stopte hij met hup zeggen gingen alle pony's in draf!!! hallo???

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 14:56

hoi ik ben het er ook mee eens dat je ouders je geen eigen pony geven.
ik vind altijd dat mensen dan vaak het niet echt waarderen als ze iets krijgen...

LET OP GEEN AANVAL OP ANDERE BOKKERS!!!
maar ik heb ook gewoon zelf heel hard moeten werken voor een eigen paard.
verzorgde vroeger wel alle fjorden bij mijn oom op de fokkerij maar een eigen paard kreeg ik mooi niet... Verdrietig
nu ben ik inmiddels bijna 21 en heb ik vier paardjes waar ik zelf heel hard voor werk en gewerkt heb...

en persoonlijk denk ik dat ik ze omdat ik er zelf alles voor betaal en betaald heb meer waarde aan hecht dan dat ik zou hebben gedaan als alles door mijn pappie en mammie werden betaald... Geld, geld!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 17:42

hoi ik ging van paardrijden af omdat er geen goed les werden gegeven en ik het niet meer aan kon om te zien hoe die paarden daar niet goed werden behandeld niet omdat ik de rondjes zat was....willen jullie a.u.b niet over mij oordelen als jullie mij niet kennen...ik ben helemaal gek van paardrijden en alles eromheen ik hiu mischien nog wel meer van paarden (bijvoorbeeld) als jullie iedereen bij elkaar dus zeg nou geen dingen van waarom een paard als je niet eens van rijden houd en ik gun verwende mensen geen paard enz. xx mandy

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:16

Dit is een heel oud topic, vandaar een slotje.