oud paard; wel deken of geen deken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:53

Irma_Maandag schreef:
Ik geloof dat wanneer je minimaal 6maanden achtereen degene bent die het paard/dier verzorgd en (financieel) onderhoudt, je rechtmatig gezien eigenaar bent / wordt volgens de wet.

Zo simpel ligt dat niet en bovendien woon TS in Frankrijk, waar de wet waarschijnlijk heel anders in elkaar steekt.

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:57

zou ik wel doen, als hij al een beetje op leeftijd is is het wel zo lekker met een dekentje

BarbaraNova

Re: oud paard; wel deken of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:31

mijn pony van 30 staat zonder maar krijgt ook erg veel senior pap en hooi dus die houdt zich wel warm. Moet ook zeggen dat ze echt een bloedhekel aan dekens heeft maar door haar dikke teddyvacht heeft ze dat ook niet nodig. Maar voer is erg belangrijk, dat is hun kacheltje

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:24

Ons kleine Oma shetje van nu 34 jaar oud ( ze is 5 jaar bij ons ) krijgt stuipen als ze het te koud krijgt , en wij hebben een warmte/regen dekentje voor haar .
Onder ca 7 graden gaat hij op , en ze vind het prima.

Afbeelding

Ook staat zij stevig aan de senioren slobber en gaat er erg goed op, ze blijft nu wat dikker in de winter.
Het is wel zo'n heerlijk lekker grijsbekkie .
GR M

JoyceLa

Re: oud paard; wel deken of geen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:29

Ik heb de fotos gezien in je vorige topic hoe hij er bij die boer uitzag en 4 maanden later bij ou. Jeetje wat een verschil zeg! Wat naar om dat te zien. Fijn dat hij weer thuis is. En ik hoop voor hem dat hij bij jou kan blijven want dit gun je geen enkel dier.. Hoewel ik niet zon voorstander ben van dekens zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. Zeker na het zien van de fotos zou ik hem lekker een deken omdoen, en voor veel hooi zorgen. Hij heeft al genoeg geleden arm paard.. Het zou zonde zijn als hij zijn energie moet verspillen om warm te blijven. Hij is wel wat ouder natuurlijk. Veel succes en plezier met hem!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:26

ik zou kiezen voor dekentje :)