Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
babetta schreef:Altijd mét halster...Het moet van de eigenaren van m'n halfstalpaard dus ga ik niet moelijk beginnen doen en het halster uitdoen hoor !
Johanna59 schreef:Als je maar een pony of paard hebt en die zelf ophaalt, dan kan je natuurlijk het halster afdoen. Heb je er echter (veel) meer, dan is het gewoon te veel werk, om ze af te doen na het in de wei zetten.
Ook is er een risico, dat als ze ergens van schrikken en dwars door alles heen gaan, ze niet meer te pakken zijn.
Het omlaten van een halster is dus eigenlijk handiger. En waar kunnen ze in het land nu achter blijven hangen? Dat is helemaal niet mogelijk, toch? Op stal gaan ze af. Maar ook daar kunnen ze nergens achter blijven hangen.
babetta schreef:Ik snap nog altijd niet hoe ze zichzelf ergens aan op kunnen hangen ?!
Als ze bijv. aan het hek vasthangen wilt het gewoon zeggen dat het geén goede weide omheining is...
Een omheining moet veilig zijn voor het paard ! (zo dat is dus mijn mening!)
shera schreef:babetta schreef:Ik snap nog altijd niet hoe ze zichzelf ergens aan op kunnen hangen ?!
Als ze bijv. aan het hek vasthangen wilt het gewoon zeggen dat het geén goede weide omheining is...
Een omheining moet veilig zijn voor het paard ! (zo dat is dus mijn mening!)
lees mijn vorige post en je ziet hoe ze dus WEL kunnen blijven hangen. Noem het onmogelijk maar het is wel gebeurd...
Teddy321 schreef:Mijn paard gaat altijd met halster t land op, daar echt niet meer te pakken is zonder! Is echter wel een halster wat op bepaalde punten losbreekt indien er kracht op gezet wordt. Hij is erg lenig, dus mocht ie met een van z'n hoeven in het halster hangen, breekt het gewoon op 2 punten.