Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
polly2 schreef:De oplossing is zo simpel als wat:
Vraag of je een keer met de eigenaresse mee mag kijken als zij het doet.
Dan zie je hoe de paarden het gewend zijn.
En kijk dan een keer als ze ze allebei meeneemt, én als ze ze een keer één voor één det.
Met mijn paarden kun je beide manieren ook heel gemakkelijk doen.
Waarschijnlijk als je haar het een keer hebt zien doen, dan weet jij ook hoe het werkt.

Leedebee schreef:Kan je ze niet gewoon samen mee nemen? (of heb ik daar overheen gelezen?)
Of misschien voor de achterblijver een handje voer neer leggen, zodat die even afgeleid is en jij dan door het
hek / touw kan?
Ik neem ze zelf per 4 mee, maar dan lopen er 2 los mee. De 2 die ik vast heb durven het niet in hun hoofd te halen
om mij over het erf te sleuren als ze schrikken! Ze blijven dan netjes naast me stuiteren
babetta schreef:Leedebee schreef:Kan je ze niet gewoon samen mee nemen? (of heb ik daar overheen gelezen?)
Of misschien voor de achterblijver een handje voer neer leggen, zodat die even afgeleid is en jij dan door het
hek / touw kan?
Ik neem ze zelf per 4 mee, maar dan lopen er 2 los mee. De 2 die ik vast heb durven het niet in hun hoofd te halen
om mij over het erf te sleuren als ze schrikken! Ze blijven dan netjes naast me stuiteren
ja ik zou ze er graag tegelijk uithalen, het probleem is dat ik niet zou weten hoe ik ze op stal dan moet zetten
)
, nog makkelijker!Miss_Malfoy schreef:Is niet zo moeilijk, je gooit te touwtje even over de hals, laat paard 1 z'n box in lopen, deur eventueel dicht, paard 2 in box halster uit, en dan nog even terug naar paard 1.
(Tenzij halster niet uit moet, dan word het nog makkelijk, enkel even losklikken.)
Ik zou er niet zo mee inzitten dat er eentje door de 'omheining' zou gaan, zeker als ze het kennen dan wachten ze wel gewoon.
vraag anders eigenaar even je te helpen.