1x trekken, worden ze mooi dun van 2x knippen, worden ze weer wat dikker, als ik ze knip moet dat echt wel 2x per maand anders vind ik ze te land, en als ik ze trek, moet dat 1x per 2 maand.
Ik knip de manen altijd van mijn beide paarden, vind dit zelf een heel stuk netter staan dan waneer de manen worden getrokken. Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik knip altijd. Als ik ga trekken, trek in met 1 hand de halve manenkam kaal van m'n paard. Doe het al 10 jaar, dus ben er handig in geworden om het natural te laten lijken.
wendyke
Geplaatst: 28-10-10 18:27
ik doe meestal knippen maar de mijne heeft van die pluismanen dus dat zie je haast niet en eens in de zoveel tijd doe ik ze trekken omdat ze dan echt veel te dik worden. maar knippen vind ik makkelijker en sneller
Ik heb zo een speciaal trek ding om de manen mee te trekken, maar kan er echt niet mee omgaan. Overal happen en ben er uren mee bezig.
Ik knip ze dus gewoon, lekker snel. Eerst kort, maar niet al op lengte. Wanneer alles eraf is, recht knippen naar de gewenste lengte. Daarna schaar niet horizontaal maar verticaal houden, en hele lichte hapjes erin knippen. Daardoor valt het natuurlijk en niet heel lelijk recht
Safiera
Geplaatst: 28-10-10 18:29
Mijn zusje knipt ook altijd bij haar pony, omdat het dan dikker lijkt. Als ze zo halflang zijn lijkt het idd vaak erg dun.
Van trekken wordt onze pony niet blij, en het resultaat vind ik zeker niet beter dan met een schaar
chaatje19
Geplaatst: 28-10-10 18:30
Als je het trekt word het nog dunner, dus zal ik het knippen!
MyLittleLove
Geplaatst: 30-10-10 13:27
Met knippen vind ik het er meestal niet zo mooi uitzien, dus ik snij altijd.
_Babettee_
Geplaatst: 30-10-10 22:15
Ik snijd ze, en als ze opeens heel erg dik staan (wat normaal dus niet gebeurt) Ga ik er met zo'n kammetje door om ze wat uit te dunnen