Terrein ontzegging..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:35

Michellkuh schreef:
Bij mij op stal staat ook een paard dat de stal binnen een avond goed vies kan krijgen! We staan er met zijn vieren en we weten ook dat de stallen iedere dag schoon worden gemaakt.
Alleen voor een buitenstaander kan dat wel eens raar eruit zien: 3 paarden met een mooie schone stal en 1 die gewoon in een smerige stal staat! (in de ochtend dan ;))

Dan doe je er te weinig stro in.

Dat gedoe ken ik van meer stallen. Paarden die er vies bij staan, echter staan dezelfde paarden op een andere stal WEL heel schoon.

Moeni11

Re: Terrein ontzegging..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:36

Maar terug te komen op het onderwerp. Ik zou als pensionhouder ook goed pissig zijn als er achter mijn rug om gezeurd en geroddeld wordt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:36

xxLarella schreef:
omdat zij DENKEN dat ik onwaarheden verteld zou hebben

Wanneer is jouw vriendin eigenlijk gaan klagen? Vóór of ná dat jij er geweest was en constateerde dat de stal zo vies was..?
Je krijgt er nog een harde dobber aan om dat op te lossen als je, zoals je zegt, onschuldig bent.

Citaat:
dat heb ik gedaan..
maar ze sturen niet terug..
(en ik mag daar niet op het terrein komen)..
en nemen niet op

Och.. de dag is nog lang - misschien zijn ze wel stallen aan het uitmesten.. :+

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:43

Volgens mij komt een terrein ontzegging niet zomaar uit de lucht vallen.
Wij vinden het ook heel verveelend als er achter onze rug om geroddeld wordt, kom gewoon naar ons toe en we kunnen er over praten is onze instelling.
Maar al met al doe je het nooit in ieders ogen goed.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:45

mardjai schreef:
Wij vinden het ook heel verveelend als er achter onze rug om geroddeld wordt, kom gewoon naar ons toe en we kunnen er over praten is onze instelling.

ben blij dat dat bij jou wel kan.
bij de eigenaresse waar ik het over had kon dat dus niet.
Zei vond dat ze gelijk had en dan had ze ook gelijk
ondanks dat iedereen kon zien van niet. helaas verander je daar niks aan

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:52

Chan, ik zou me er niet druk om maken, die mensen zijn het niet waard om je zo kwaad te maken. Het is niet voor niets dat de helft van de stallen leeg staan bij hun en iederen een ander plekje voor zijn of haar paard is gaan opzoeken, elders in Lelystad en omgeving.

Enige wat je nog zou kunnen doen is om via de eigenaresse van het kreupele paard te vragen om de terrein ontzegging in te trekken. Zij moet dan aangeven dat jij het niet bent geweest met roddels en verhalen over hun stal. En dat zij het zelf heeft geconstateerd dat de stal zo vies was en niet uit 2e of 3e hand heeft gehoord.

Verder kun je gewoon je wedstrijden daar rijden zoals boven al is aangegeven.

Ik denk dat veel paardenhoudende Lelystedelingen die dit lezen precies weten om welke pensionstal het gaat :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:55

[Dan doe je er te weinig stro in.

Dat gedoe ken ik van meer stallen. Paarden die er vies bij staan, echter staan dezelfde paarden op een andere stal WEL heel schoon.[/quote]

min paarde heeft ook zijn stal binnen een dag vies. ik mest zelf en er gaat een enorme lading stro in. gaat dus niet altijdop. maar goed dat is off toppic sorry. tja en terrein ontzegging a is heel vervelend maar waar maak e e nu precies druk om?? je paard staat daar niet meer dus laat dan lekker gaan houd de eer aan jezelf ipv die mensen af te katten. of je nu gelijk hebt of niet. heb je niks leukers te doen?? is niet naar bedoeld hoor komt misschien naar over. maar e verziekt het voor jezelf. laat gaan en ga door met e leven. is jammer voor je vriendin maar dan moet ze het regelen als ze wil dat ij haar paardje doet.

hou de eer aan jezelf en laat ze hun gang maar gaan.

sterkte.

Als je af en toe een j mist sorry die hapert

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:01

Waarom wordt TS zo aangevallen.. dat snap ik nu echt niet.
Natuurlijk kan het zijn dat ze hebben uitgemest (heb de stal niet gezien), maakt het paard er een zooi van en eet het al t schone stro op.. maar het kan ook zijn dat er echt niet gemest is of niet goed..
In beide gevallen begrijp ik niet dat TS een ontzegging tot het terrein krijgt. Als goede verzorgster praat je met de eigenaar van het paard over dit soort dingen en dan is het aan de eigenaar of hij of zij er wat van zegt.
Uit niets blijkt dat TS aan iedereen op stal ging vertellen hoe vies de stal was. Verder is dit een heel normaal topic, aangezien ik geen naam van de stal voorbij heb horen komen. Ze probeert de stal dus niet zwart te maken.
Als die stal vond dat er wel was uitgemest en ze een goed verhaal hadden, dan kunnen ze dat toch tegen de eigenaresse van de pony vertellen?
Hoezo meteen pissig..
Gelukkig zijn de staleigenaren bij mijn stal heel anders.
Als ik iets zie waar ik niet blij mee ben dan vraag ik om uitleg en of ze veranderen iets.. of ze geven uitleg waardoor ik het kan plaatsen..

Ts: mail die mensen of stuur ze een briefje?
Geen idee of het iets gaat uithalen.. in de paardenwereld heb je genoeg aso's dus ik weet niet wat voor types dat zijn van die stal :+ .
Succes!!!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:03

quera schreef:
mardjai schreef:

ben blij dat dat bij jou wel kan.
bij de eigenaresse waar ik het over had kon dat dus niet.
Zei vond dat ze gelijk had en dan had ze ook gelijk
ondanks dat iedereen kon zien van niet. helaas verander je daar niks aan

Dat is dan een vereelende situatie, ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is, maar we zijn allemaal volwassen mensen, dus eerlijk en open zijn is het halve werk.
Toevallig hebben wij pas iemand van het terrein verwijderd, maar daar is van alles en nog wat vooraf gegaan, het is niet een beslissing die zomaar even gemaakt wordt (teminste bij ons dus).

Dit soort verhalen hebben altijd 2 kanten, en hier horen we altijd maar 1 kant van het verhaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:07

Dat is dan een vereelende situatie, ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is, maar we zijn allemaal volwassen mensen, dus eerlijk en open zijn is het halve werk.
Toevallig hebben wij pas iemand van het terrein verwijderd, maar daar is van alles en nog wat vooraf gegaan, het is niet een beslissing die zomaar even gemaakt wordt (teminste bij ons dus).

Dit soort verhalen hebben altijd 2 kanten, en hier horen we altijd maar 1 kant van het verhaal.[/quote]
Daar geef ik je 100% gelijk in dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
bij mij was het gewoon een feit dat ze me niet mocht.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:13

Ik ken de stal in kwestie en kan nog meer redenen opnoemen om "daar" een terreinontzegging te krijgen:

- een eigen stal beginnen;
- kritiek (maakt niet uit in welke vorm);
- als je opmerkingen hebt over misdragingen van hun kinderen(geweld/discriminatie, op bezoekers spugen, intimidatie(verschillende vormen van) jegens andere kinderen);
- kritiek op rookbeleid kantine (wordt gewoon gerookt)

*Voor mij dus genoeg redenen om er preventief niet meer te komen...

Het is aan de andere kant doodzonde want de accommodatie biedt zoveel mogelijkheden. Jammer dat de eigenaren er een potje van maken. In Zoetermeer door ruzie met omwonenden en klanten ook zijn weggegaan. Voor de andere paardenhouders in de omgeving is het positief, die hebben hun wachtlijsten volstaan met mensen die daar wegwillen.
Laatst bijgewerkt door jenga_8 op 22-10-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:17

In de 2 jaar dat ik nu van het bestaan afweet van deze stal, is dit zeker niet het eerste negatieve verhaal over deze stalhouders. En het zal al helemaal niet het laatste verhaal zijn :n

Neemt niet weg dat je mooi met een terrein ontzegging zit en het kreupele paard er niet mee wordt geholpen. Snel wegwezen daar :j Weet nog wel een hele leuke stal, maar helaas geen plekje vrij momenteel ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:23

Ach jee is het na veel dingen nog niet anders daar :+ idd zonde van de accomodatie, maar als ze zo door gaan worden ze dadelijk alleen nog maar als noodplek gebruikt en gaan ze vanzelf failliet. Kan iemand anders het gaan proberen.

Kan je vriendin haar paard niet verplaatsen naar een andere stal als hij er nu zo vuil bijstaat?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:30

Nou geen idee of ik een terreinontzegging heb van mijn vorige stal :+ Maar ik wens daar zelf niet eens meer op het terrein te komen :D

Wel zonde dat je het paard nu niet meer kan verzorgen :(:)

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 16:59

karuna schreef:
Ach jee is het na veel dingen nog niet anders daar :+ idd zonde van de accomodatie, maar als ze zo door gaan worden ze dadelijk alleen nog maar als noodplek gebruikt en gaan ze vanzelf failliet. Kan iemand anders het gaan proberen.

Kan je vriendin haar paard niet verplaatsen naar een andere stal als hij er nu zo vuil bijstaat?

ja vanaf 1 dec verhuist ze ook..
maar goed dat is nu nog een maand.. en een maand lang in de viezigheid zitten is dan best lang!!:(..
Daarna komt ze op 1 van de beste stallen van lelystad:D

amsterdam_30 schreef:
Waarom wordt TS zo aangevallen.. dat snap ik nu echt niet.
Natuurlijk kan het zijn dat ze hebben uitgemest (heb de stal niet gezien), maakt het paard er een zooi van en eet het al t schone stro op.. maar het kan ook zijn dat er echt niet gemest is of niet goed..
In beide gevallen begrijp ik niet dat TS een ontzegging tot het terrein krijgt. Als goede verzorgster praat je met de eigenaar van het paard over dit soort dingen en dan is het aan de eigenaar of hij of zij er wat van zegt.
Uit niets blijkt dat TS aan iedereen op stal ging vertellen hoe vies de stal was. Verder is dit een heel normaal topic, aangezien ik geen naam van de stal voorbij heb horen komen. Ze probeert de stal dus niet zwart te maken.
Als die stal vond dat er wel was uitgemest en ze een goed verhaal hadden, dan kunnen ze dat toch tegen de eigenaresse van de pony vertellen?
Hoezo meteen pissig..
Gelukkig zijn de staleigenaren bij mijn stal heel anders.
Als ik iets zie waar ik niet blij mee ben dan vraag ik om uitleg en of ze veranderen iets.. of ze geven uitleg waardoor ik het kan plaatsen..

Ts: mail die mensen of stuur ze een briefje?
Geen idee of het iets gaat uithalen.. in de paardenwereld heb je genoeg aso's dus ik weet niet wat voor types dat zijn van die stal :+ .
Succes!!!

Toen ik mijn mail las.. en dat grappige mail van hun er tussen zag staan..
heb ik gelijk een mail terug gestuurd met waar ze het uit op maken.. dat ik onwaarheden verteld zou hebben..!!!
maar tot op heden niets terug gehad..en ze reageren niet op bellen!!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 22-10-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag de EDITknop gebruiken om nog iets aan je bericht toe te voegen, en niet 4 berichten achterelkaar plaatsen. 4 berichten samen gevoegd tot 1.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:13

Moderatoropmerking:
Zullen we het moddergooien even achterwege laten? Daar wordt het niet bepaald vriendelijker door! Graag alleen reageren als je ook daadwerkelijk iets nuttigs toe te voegen hebt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:17

Ik denk dat je nu met dit topic, als ze dit lezen wat je in je eerste paar posten zegt, geen vrienden maakt.

Terreinontzegging krijg je niet zomaar.
En een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Ook vind ik dat je wat duidelijker moet typen :)

ga eens rondom de tafel met ze :)
Via mail is zo onpersoonlijk.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:34

Hee meid,

We weten allemaal dat ze daat vrij simpel zijn, het is niet jou schuld en ik zou het je niet aantrekken. Je krijgt daar al terreinontzetting als je boe zegt, zo simpel zijn ze, dat weet je. Tis lastig nu maar het is maar even behelpen nu voor de eigenaresse :(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:45

mardjai schreef:

Maar ik denk niet dat het aan de verzorgers/bijrijders de taak is om de pensionhouder daarover aan te spreken. Lijkt mij dat dat toch bij de eigenaar van het paard ligt.
En dat een verzorger/bijrijder daarover praat met de eigenaar lijkt mij heel normaal.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:01

Jolliegirl schreef:
Ik denk dat je nu met dit topic, als ze dit lezen wat je in je eerste paar posten zegt, geen vrienden maakt.

Terreinontzegging krijg je niet zomaar.
En een verhaal heeft altijd 2 kanten.

Ook vind ik dat je wat duidelijker moet typen :)

ga eens rondom de tafel met ze :)
Via mail is zo onpersoonlijk.

Ik denk dat onze gedachtegangen over paarden heel verschillend is...
We hebben elkaar nooit gelegen..

Rond de tafel met hun is geen optie..
Ik heb geprobeerd te bellen.. en zij mailen mij.. over iets wat ze niet kunnen bewijzen.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:15

Snap niet waar je je druk om maakt als je zo behandeld word wil je toch geeneens bij die mensen in die buurt zijn! en het lijkt me dat je er niet voor niks weg bent gegaan ;)
En je maakt je druk om het paard van je vriendin maar het is haar paard dus haar zorg.

Als ik in jou schoenen stond had ik er lak aan gehad.

Wonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:05

Het is allemaal heel simpel..
Wij zijn de eigenaren van het besproken paard.
En geloof me heb de pensionhouders gebeld en kreeg alleen te horen als we zo begonnen hadden ze liever dat ik meteen wegging.

Zo simpel is het niet zoek maar eens wat anders hier in de omgeving bijna alles heeft wachtlijsten.
En dat de stallen er zo uitzien is niet de normaalste zaak van de wereld gebeurde ook niet zo veel. maar wel toevallig meerdere keren achter mekaar.. en dat mensen hun eigen stal staan glad te trekken in een stal waar je welhoop geld voor betaalt is niet de gang van zaken!

En alzou larella mij erbij roepen en het vertellen dat ze het had geconstateert is haar goed recht ik appricieer het enorm dat er goed op ons paardje word gelet.. op het moment hebben we zelf niet meer de tijd zelf elke dag te gaan dus ja. alleen snappen ze op de stal het probleem wel alleen kunen ze erniks mee..

En las ook dat er veel kritiek was op staleigenaren. tja als je een hoop stallen heb dan heb je een hoop mensen met een eigen mening en als je daar niet mee om kan gaan heb je het verkeerde beroep gekozen`...

en het kritiek op larella is erg spijtig ze doet meer dan wij van haar verlangen. ik ben alleen vol lof over haar..

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:02

easygoing schreef:
mardjai schreef:

Maar ik denk niet dat het aan de verzorgers/bijrijders de taak is om de pensionhouder daarover aan te spreken. Lijkt mij dat dat toch bij de eigenaar van het paard ligt.
En dat een verzorger/bijrijder daarover praat met de eigenaar lijkt mij heel normaal.

Dit ben ik ook helemaal met je eens, het is idd normaal dat je als verzorger/bijrijder dit besprek met de eigenaar, en dat de eigenaar contact op neemt met de pensionhouders.
Maar zoals ik al aan gaf hoor je het verhaal maar van 1 kant, ik ken die stal helemaal niet en bekijk het verhaal dus vanuit ons standpunt zoals er bij ons op stal met elkaar wordt omgegaan.
Nu begrijp ik uit meerdere posten dat het op die pension stal iets anders met mensen wordt omgegaan dan bij ons.

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:03

Silence schreef:
Dat hebben wij ook op de vorige stal :j
Eigenaar deed altijd bekappen en heeft dat de laatste keer erg belabberd gedaan. Daar hebben we wat van gezegd toen we de laatste dingen kwamen afhandelen na de verhuizing en kregen ook meteen een verbod om er ooit nog te komen.

is dit toevallig in bakel geweest?
komt me behoorlijk bekent voor namelijk!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:24

Ik ken de situatie ook maar kan niet inhoudelijk reageren want ik heb daar nog een paar lesklanten die ik graag wil blijven lesgeven. :x