Beton? iets anders? Ervaringen en advies gevraagt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:41

die "betonplaten" waar je het over hebt heten Stelcon-platen ;)

Betonstorten is in Duitsland een stuk duurder (ivm ULAKafdracht) als hier in Nederland. Ik zou dus persoonlijk adviseren:

ontgraven, goed vlak maken.
15 cm zand, verdichten met trilmachine.
Stelconplaten daarom. Zijn er in diverse afmetingen en met en zonder stalen hoeklijn op de hoeken.

Een goede site om eea eens te bekijken http://www.mholf-bestrating.nl/index.html heb je gelijk een prijsindicatie, afmetingen en mogelijkheden.

steenbok1980

Re: Beton? iets anders? Ervaringen en advies gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:21

Betonplaten kunnen erg glad worden door nattigheid en modder, ik zou dan kiezen voor straatklinkers of andere ruwere stenen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:13

Ikzelf zou ook niet kiezen voo beton, maar voor stenen gaan. Waar mijn pony eerst stond is 2 jaar erug beton gestort, met steentjes er in en met betonijzer en onder afschot, maar het beton is toch stukgevroren, (ik denk een combinatie van hoefjes en vorst) waardoor het begin te brokkelen zeg maar. Was echt ontzettend vervelend, moesten de hele tijd vegen om de losse steentjes weg te halen, anders kregen ze die in hun hoef... Echt, ik zou het je afraden!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:07

xx_Kelly_xx schreef:
capopjekop schreef:
Ikzelf heb voor betonnen koeienroosters gekozen. Pap heeft een kraantje voor een dag gehuurd en zo'n 30 cm uitgegraven (we zitten op de klei) en daar zand op gegooid. Dit heeft hij vlak gemaakt en daar zijn de koeienroosters opgelegd. Ze zijn heel zwaar en blijven daardoor goed liggen. Door de gaten kan redelijk wat water weg en in de zomer groeit er gras door. Staat wel gezellig vind ik. Die roosters kun je vaak voor een laag bedrag kopen op mp. Alleen het vervoer is wel lastig, wij zelf hebben gelukkig een vrachtwagen. Voor 9x3 was ik 100 euro kwijt voor de tegels. Gratis tegels ophalen via mp kan ook, maar ik was bang dat die zouden gaan verzakken.

http://img29.imageshack.us/img29/7255/p1657080509.jpg

Zo ziet het eruit, het ligt er nu 2/3 jaar en het ligt er nog steeds netjes bij, er is niks verzakt ofzo.

Zo ziet er goed uit, mooi gedaan! :D

Dankje, ik ben er ook erg blij mee. Baal er nu alleen van dat ik niet een nog wat groter stuk had betegeld. Maar goed, in principe is het wel voldoende. Dit is overigens totaal niet glad

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:44

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 08:44

Poeh, iedereen ontzettend bedankt voor de tips! Ik ben nog druk bezig om alles uit te zoeken, en pak regelmatig jullie reacties erbij om te kijken wat de ervaringen zijn! Lang leve Bokt :D
Dank jullie wel.