Thuis stallen vs Pensionstal, help?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:21

Dan zou ik echt zeggen pensionstal.
Ten eerste omdat hij daar wel sociaal contact heeft en ten tweede als je het huis uitgaat om de reden dat het niet lekker loopt dan weet ik niet of het wel ideaal is om toch dagelijks op de stoep te staan.

Anoniem

Re: Thuis stallen vs Pensionstal, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:08

Ik zou eerst navragen of er plek is op de stallen die je in gedachte hebt. Zo weet ik dat er bij Louwers geen plek is. Mocht Waalre ook afvallen, dan moet je je afvragen of je ergens anders terecht kan en of je je dat kan veroorloven.
Als je op jezelf gaat zal je merken dat dat erg duur is en dan is het afwachten of je de pensionstalling erbij kan betalen. Eenmaal weg is weg denk ik, of mag Nero dan nog terug komen?

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:22

Ik ga met __Laura mee. Als je op jezelf gaat wonen komen er heel wat kosten (ook onvoorzien) op je af. Bekijk van tevoren goed of je het financieel allemaal gaat redden.
Misschien is het een idee om eens te kijken of het een optie is om je pony thuis te laten staan (vanwege de kosten of je pony wel of geen weidemaatje nodig heeft laat ik in het midden) en jij op jezelf gaat wonen. Wellicht is dit voldoende om de gemoederen wat tot rust te brengen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:14

Lastige situatie voor je. Ik zou zeggen pensionstal, omdat ik vind dat een paard vriendjes moet hebben. Daarnaast lijkt het me vervelend als het thuis al niet zo lekker loopt en je daarom weggaat als je paard daar nog wel staat!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 20:26

Ik denk dat als ik thuis weg ben, dat die spanning dan ook verdwijnt. En dat het dan weer leuk is om thuis op bezoek te komen :)

Denk dat het idd zo is om op jezelf te gaan en pony op pension zetten financieel niet zo slim, ivm onvoorziene kosten etc.
Vader heeft aangeboden om pony 's ochtends te voeren, dus dat is een last minder :)

Het is niet zo dat Nero zsm op een stal moet, en als het niet goed gaat mag ie terug :). Kan mezelf altijd op wachtlijsten laten zetten :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:24

Als er geen vriendje bij kan, zou ik ook voor de pensionstal gaan.
Het voordeel is dan ook dat je minder 'last' hebt.

Als je hem toch thuis wilt houden, maar zonder extra paard, kan je misschien voor een geit ofzo gaan.
Alles is beter dan alleen. Mijn shet heeft ook jaren met een geit gestaan en dat waren de beste vrienden.

HazyDawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:15

Ik zou hem eerst thuis laten staan. Het is in ieder geval aardig van je vader, dat hij je pony wil voeren en dat Nero terug mag als het niet bevalt. Misschien kan je hem later ( als je uit huis bent ) ook overhalen om een tweede paard of pony te stallen. Als jullie relatie verbeterd is misschien ook meer bespreekbaar. Verder is het ook een goed idee om alvast in de buurt rond te kijken naar een geschikte pensionstal . Dan heb je in ieder geval nog iets achter de hand.