Heb je in Nederland perse een binnenbak nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:29

ik rijdt door weer en wint buiten ik denk zelfs dat als ik een binnenbak tot mijn beschikking zou hebben toch veel meer buiten zou rijden dan binnen.

als nu bijvoorbeeld de bak ernstig onder water staat rijdt ik op de wei, alleen als het vriets of sneeuwt ga ik naar de manege om daar te trainen.

ik vind het eigenlijk niet eens erg om te rijden in de regen regen jas aan als het koud is en het regent paard een regenuitrijdeken op en rijden maar. ik zal geen binnenbak missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:31

Ik doe het al jaren zonder binnenbak, en heb het misschien 5 x gemist ofzo. Dan moet het wel echt heeeeel erg slecht weer zijn.
Over een paar maanden verhuis ik naar een manege (jaja) met binnenbak, en dan weet ik wel zeker dat ik er regelmatig gebruik van zal maken. (maar nog vaker van het bos dat er achter ligt Tong uitsteken )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:52

Tot vorig jaar Kerstmis hadden wij geen binnenbak, nu wel en het is toch wel luxe hoor Haha!
Al heb ik er eigenlijk niet zo heel vaak in gereden nog...vind buiten rijden veel leuker, zowel de buitenbak als naar het park/bos, maar als het vriest is het wel heel handig.

sassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:58

Ik denk ook niet dat het echt nodig is, stel het heeft dagen achter elkaar geregent en er liggen veel plassen in je buitenbak dan ga je toch gewoon lekker een buitenrit maken

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:04

Wij hebben ook alleen een buitenbak en heb op stallen met en zonder gestaan,en mis binnenbak geheel niet,het is ten eerste veel beter voor de luchtwegen van je paard,er valt meer te zien,paard blijft blijer en wij hebben misschien hoogstens 2 weken niet echt kunnen rijden omdat het eerst heel erg geregend had en toen flink ging vriezen,maar het valt heel erg mee.(we hebben wel een bovengemiddelde bak denk ik)

Ik verzeker je dat je het niet zal missen hoor Knipoog en als het een dagje hard regent rijd je toch gewoon de volgende dag,paardje lekker met regendeken naar buiten en bij miezerweer kan je gewoon rijden hoor,beetje doorzetten.

Nou succes met je beslissing OK dan!

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:32

Ik heb 6 jaar bij een binnenbak gestaan en het nooit naar mijn zin gehad. Het waren allemaal stevers en niemand kon begrijpen dat ik mijn paard als hobby heb en dat we in bijna 11 jaar een sterke band hebben opgebouwd. Daar telde alleen wedstrijden en je paard daarna met winst verkopen.

Ik sta nu bij een pensionstal met een goede buitenbak en een longeerbak en paddock en veel weiland. Als het heel hard regent of waait longeer ik hem of gooi ik hem los. Als het vriest gaat hij een uurtje per dag de wei op.

Ik zou voor geen goud meer terugwillen, en je moet bedenken dat binnenbakken 's-avonds bijna niet beschikbaar zijn en dan moet je nog altijd naar buiten met je paard. Als je het naar je zin hebt dan maakt af en toe slecht weer heus niet zo uit. Er blijven nog genoeg goede dagen over, en dan rijd je lekker met plezier

Succes met je beslissing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:21

Ook ik heb eigenlijk altijd alleen in een buitenbak of desnoods in de wei gereden.
Ik heb 2 keer kort op een stal gestaan met een binnenbak maar daar eigenlijk nooit gebruik van gemaakt. En ik heb het ook nooit gemist.

Als je echt gaat letten op het weer regent het bijna nooit 24 uur per dag en als het hard vriest kun je ook in de wei of desnoods buiten dressuuroefeningen doen, zoals zigzaggend over een bospad heen met goede stelling en buiging.

En als een buitenbak erg nat is ,stap je voornamelijk en doe je dan je oefeningen.

Succes met je keuze.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:13

Ik heb ook geen binnenbak, stond wel een goed gedraineerde en verlichte buitenbak tegenover ...

Een binnebak is dus geen pré, mààr dan moet je wel een verlichte buitenbak hebben die niet 365/jaar meer weg heeft van een meer ....

Ik vind €400 overigens wel héél veel geld ... Scheve mond

En net zoals SamSam zegt, heb je niet meerdere keuzes in je buurt?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:20

Ik heb jaren lang met alleen een buitenbak gereden.
Ik baalde alleen als de bak dus echt heel nat was of als ie bevroren was.
Er was bakverliching dus in de winter kon ik wel 's avonds rijden.
Toen ik m gings tarten moest ik echt wel een binnebak hebben en dus ging ik een x aantal dagen naar een binnebak in de buurt om bij storm en bij vrieskou toch te kunnen rijden.

Straks heb ik een binnebak bij huis en echt ik geniet er nu al van Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:36

Vriendin van me rijdt Z2 (mss ondertussen al wel hoger want ik zie ze tegenwoordig niet zo vaak meer)
En die had enkel een verlichte buitenbak.
Zoals eerder gezegd wel een goed gedraineerde, ding was eigenlijk nooit te nat om te rijden.
En er was ook een hele goeie verlichting.

Op een gegeven moment kwam er een grote pensionstal bij hun in de buurt bij.
En dan reed ze soms daar een uurtje in de binnenbak.
Maar toch vaker buiten dan binnen. (hoogstens 1 keer/week binnen)

En ze deed het prima op wedstrijd Haha!

Ze trainde in dat buitenbakkie voor het EK pony's waar ze individueel 2e werd geloof ik.

Dus het kan wel, je moet enkel tegen de kou kunnen in de winter. Tong uitsteken

*hoewel dat ik als ik kon kiezen ook dolgraag een binnenbak wil* Schijnheilig

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:44

Wij redden ons altijd prima zonder binnenbak, maar af en toe in de winter is het een ramp!
Dan huren we een binnenbak in de buurt af, en gaan we daar naar toe (4 euro per uur ofzo).

De buitenbak is wel erg goed gedraineerd, en er ligt een fijne bodem in. Dat is wel heel belangrijk. Hij staat dan ook bijna nooit blank. Alleen met sneeuw is het niet te doen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:49

Ja lekker kak daar he! Staat Loes er niet meer, dat vind ik echt een toffe meid.
Ik snap dat je het daar niet echt naar je zin heb, ook geen kantine enzo, niet echt gezellig.
Ben je trouwens al weleens lang Bunny gereden? Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 11:46

Avanti schreef:
Ja lekker kak daar he! Staat Loes er niet meer, dat vind ik echt een toffe meid.
Ik snap dat je het daar niet echt naar je zin heb, ook geen kantine enzo, niet echt gezellig.

Ja volgens mij heb die een keer zien staan, ik zei tegen Annemieke dat ik een leuke bruine pony was tegengekomen toen ik met Suev over dat fietspad reed, haha en toen zei ze dat dat Bunny was! Lovers

Weet je, het is niet echt heel erg bekakt, de mensen die het hoogste rijden zijn het aardigst, en die komen allemaal 's avonds, dus wanneer ik ook kom. Verder kan ik erg goed overweg met een vrouw die mest, en met de eigenaren. Maar die nieuwe bedrijfsleidster Frusty Lips are sealed Verder lopen er nog een aantal figuren rond die denken dat ze heel goed zijn, maar die het dus gewoon NIET zijn en DAT zijn nou net de mensen met de kapsones die het hardste lopen te gillen (niet perse tegen mij maar eerder tegen elkaar). Hoewel ik niet zo veel last van ze heb merk je goed dat de sfeer niet echt lekker is als ik daar bv 's middags een keertje kom. Verder vind ik dat behalve een instructrice die ik nog niet heb, (omdat ik geen les mag van degene van wie ik wil) niemand het recht heeft zich met mij en mijn paard te bemoeien en te zeggen wat ik wel en niet met hem moet doen, en al helemaal niet als ik daar niet om vraag.

Ik wil gewoon lol hebben met mijn paardje en aan de ene kant heb ik zo iets van: als die bedrijfsleidster zorgt dat mijn paardje goed in het stro staat met een schone box en niet mager is, en mij verder met rust laat, boeit het mij niet zo. Maar zij vindt het gewoon leuk om mensen te laten zien dat ZIJ de baas is, dat ZIJ zoveel weet en dat ZIJ Deurne heeft gedaan. Ze vergeet wel dat IK de klant ben en haar betaal om MIJN paard te verzorgen Haha! En dat zal ik haar zeggen ook als ze zich met mij blijft bemoeien! ~~}>

Ja Loes, die voert toch enzo? Die is idd heel erg aardig en heeft net zo'n hekel aan die bedrijfleidster als ik! Er zijn er zelfs meer, en Loes en nog een paar dreigen daar weg te gaan als er niet iemand anders komt.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:36

ik sta ook op een pension met buiten en binnenbak maar rij er bijna nooit in buiten bak gebruik ik alleen om los te laten. binnenbak alleen als het heel heel slecht weer is bijvoorbeeld windkracht 7 en stortbuien maar gewoon regen doet me niks. windkracht 6 ook niet.
ik men ook en ga altijd naar buiten. extra dikke ijzers en lekker er op uit.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:39

Binnenbak is niet noodzakelijk..........maar wel fijn.
Scheelt een hoop tijd...dat gezeul met die trailers.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:46

Als ik zou moeten kiezen tussen alleen een binnenbak of alleen een buitenbak dan weet ik het wel, ik ga voor de buitenbak.

Binnenbak is luxe! Van een beetje regen smelt je niet. Het is hooguit irritant en je loopt een griepje op. Maar er kunnen goede buitenbakken worden neergezet met een goede bodem. Dus geen stof, geen zware bak en geen bevriezing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:48

Ala ik moest kiezen ging ik ook voor de buitenbak
maar dan wel 1 die het hele jaar door te gebruiken is

Nu heb ik de luxe in allebie, dit pas sinds een halfjaar, maar dat is toch ook wel enorm fijn hoor.
Niet naar de lucht kijken of je nog wel net voor de bui kunt rijden
en dan uiteindelijk nog zeiknat worden Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:49

tja, waar ik sta is geen binnenbak. En echt in de buurt ook geen.
Ik moet zeggen dat het misschien zon 10 keer voor komt in het jaar dat je door het weer niet kan rijden.
De bak die wij hebben is ook bijna nooit bevroren. Vorig jaar heb ik 2 dagen niet kunnen rijden daardoor. De rest viel wel mee.

Al moet ik zeggen dat ik graaaaaaaaaaaag een binnenbak zou willen hebben. Gewoon om savonds niet in het donker te rijden. In de winter met die gure wind. Maar dan gaat het stalgeld van 180 naar 320 en de reistijd van 10 minuten naar een half uur. En 140 euro in de maand extra kan ik niet zo maar betalen.
En dan zit er weer aanvast dat je op zon manege meestal geen weiland hebt (in dit geval dus niet) Of je paard maar beperkt naar buiten mag, terwijl ze hier in de zomer dag en nacht naar buiten kan.

Maar als ik een stal met binnenbak, en weiland etc zou vinden, en ik zou het kunnen betalen. Dan zou ik zeker verhuizen. Ietsje luxe voor jezelf mag toch ook wel!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:52

Als ik steeds je verhalen zo hoor over je stal, en hoe erg slecht je het naar je zin heb, denk ik niet dat die luxe het nou echt waard is. Ik snap dat je niet altijd even veel tijd hebt, maar als je bijna 400 euro betaald en het er nog niet eens naar je zin hebt, dan zou voor mij de keus echt zo snel gemaakt zijn. Onderling op die andere stal valt vast ook wel iets te regelen met voeren, dat jullie om de beurt voeren of iets dergelijks.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:05

DinkeyGirl"]
[quote="Avanti schreef:

Ja volgens mij heb die een keer zien staan, ik zei tegen Annemieke dat ik een leuke bruine pony was tegengekomen toen ik met Suev over dat fietspad reed, haha en toen zei ze dat dat Bunny was! Lovers

Weet je, het is niet echt heel erg bekakt, de mensen die het hoogste rijden zijn het aardigst, en die komen allemaal 's avonds, dus wanneer ik ook kom. Verder kan ik erg goed overweg met een vrouw die mest, en met de eigenaren. Maar die nieuwe bedrijfsleidster Frusty Lips are sealed Verder lopen er nog een aantal figuren rond die denken dat ze heel goed zijn, maar die het dus gewoon NIET zijn en DAT zijn nou net de mensen met de kapsones die het hardste lopen te gillen (niet perse tegen mij maar eerder tegen elkaar). Hoewel ik niet zo veel last van ze heb merk je goed dat de sfeer niet echt lekker is als ik daar bv 's middags een keertje kom. Verder vind ik dat behalve een instructrice die ik nog niet heb, (omdat ik geen les mag van degene van wie ik wil) niemand het recht heeft zich met mij en mijn paard te bemoeien en te zeggen wat ik wel en niet met hem moet doen, en al helemaal niet als ik daar niet om vraag.

Ik wil gewoon lol hebben met mijn paardje en aan de ene kant heb ik zo iets van: als die bedrijfsleidster zorgt dat mijn paardje goed in het stro staat met een schone box en niet mager is, en mij verder met rust laat, boeit het mij niet zo. Maar zij vindt het gewoon leuk om mensen te laten zien dat ZIJ de baas is, dat ZIJ zoveel weet en dat ZIJ Deurne heeft gedaan. Ze vergeet wel dat IK de klant ben en haar betaal om MIJN paard te verzorgen Haha! En dat zal ik haar zeggen ook als ze zich met mij blijft bemoeien! ~~}>

Ja Loes, die voert toch enzo? Die is idd heel erg aardig en heeft net zo'n hekel aan die bedrijfleidster als ik! Er zijn er zelfs meer, en Loes en nog een paar dreigen daar weg te gaan als er niet iemand anders komt.
[/quote]

Ow wat leuk Lachen G je vanavond trouwens nog rijden daarzo? Moeten we eens meeten, wel lekker veel parkie's daar he. En dan laat ik Bunny stiekem dekken *LOL* Tong uitsteken ( grapje)
Ja geloof best dat het niet meer zo gezelig is. Er is zeker ook nog een groep boos dat Thijs weg is? Maar is Everd daar nou weer terug ofzo, gister zei Thijs toen hij ijzers onder Bunny zetten zoiets.
Ja kan wel dat Loes daar nu werkt weet ik niet ken haar ook niet goed hoor, maar op een feest had ik veel met haar gepraat enzo.

Nou hopelijk gaat die vrouw dat weg, wat een kreng joh Boos! Bij waalzicht heb je dat ook zo erg dat de eigenaars zich overal mee bemoeien. Probleem is dat er zoweinig plaats is overal.

Oja en ik kan zeker zonder binnebak ik rijd altijd buiten! Haha! In de winter soms idd wat minder en als het vriest vriezen je handen er bekant af, maar verder goed te doen! Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:15

Weetje, iedereen zegt altijd dat het in nederland altijd regent, maar........ het valt allemaal wel mee Lachen
het is best te doen zonder binnenbak, als je een buitenbak hebt die onder alle omstandigheden bruikbaar blijft.
geen lampen is trouwens wel erg lastig vind ik....

zelf hebben wij helemaal geen bak trouwens, maar sharir hoeft ook niet persé elke dag te lopen dus dat scheelt.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:18

Als ik morgen toestemming zou krijgen van de gemeente Lovers zou er binnen de kortst mogelijke tijd een binnenbak staan.Helaas werkt de gemeente niet echt mee dus zullen we gewoon buiten moeten blijven rijden Scheve mond Een voordeel:We worden echte bikkels *LOL*

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:56

In dit geval gaat het niet alleen om de keuze wel of geen binnen bak, maar ook volpension / doe het zelf.

Een binnenbak is met name in de winter erg prettig, maar als je goede water / winddichte kleding aanschaft je hebt de beschikking over een goede buitenbak die het liefst een beetje beschut ligt, en goede verlichting heeft, kom je de winter ook wel zonder binnenbak door.

Maar wil je op een doe-het-zelf stal staan? Als je voldoende tijd hebt, is dat waarschijnlijk geen probleem. Ik heb er bewust voor gekozen om dat niet te doen. Ik werk fulltime, heb m'n huishouden en een vriend die het ook leuk vind als hij me ook weleens ziet. Bij een doe-het-zelf stal MOET je elke dag naar je paard, anders heeft hij geen eten en een schone stal (afgezien van het beweging geven) en het kost je veel meer tijd. Als je een keer niet kan, ben je erg afhankelijk van anderen. Op een vol pension stal krijgt hij z'n eten en schone stal wel, kan je hem waarschijnlijk in de molen laten zetten of in de wei als je zelf geen tijd hebt. Dan zal hij die dag weinig te kort komen.

Als je tijd genoeg hebt, kan het leuk zijn, om alles zelf te doen. Maar als dat niet het geval is, dan denk ik dat je meer lol aan je paard beleeft als je in je schaarse tijd je echt met je paard bezig kan houden en dat er voor de rest gezorgd wordt.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:02

Ik heb jarenlang bij een westernstal gereden waar alleen 2 buitenbakken waren. Best wel afzien soms als het heel koud is, of gewoon heel slecht weer. Tis best te overleven, maar wel warme kleren aan Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 00:16

Suzan, ja daar ben ik het helemaal mee eens en aangezien ik die tijd niet heb is dat volpension wel heel handig. Als ik meer tijd had gehad was ik meteen naar die andere stal gegaan, dan kon ik ook overdag rijden en hoefde ik niet perse 's avonds.
Nu moet ik 's winters 's avonds gaan rijden, in een bak die in het midden van velden en weilanden ligt (je hebt er dus ook geen verlichting van een stal in de buurt ofzo) en om daar te komen moet ik over een smal landweggetje wat ook niet verlicht is, ongeveer 500m van stal. Dat vind ik dus niet echt veilig en buiten dat, in het donker rijdt het niet zo fijn Haha!
De bodem is ook niet all weather dus voorlopig sta ik waar ik sta!

Deze week ben ik pas voor het eerst weer elke dag naar Suev aan het gaan en vanavond stond hij lekker op de wei. Bij de weilanden verzamelide zich een hele groep op een gegeven moment, die gingen daar echt onderhand in vergadering over die bedrijfsleidster!! Niemand mag haar dus, en iedereen was kei-aardig tegen mij, bezorgd hoe het ging na het ongeluk etc etc. Dat had ik niet verwacht Bloos Maar nu ben ik erachter dat ik dus niet de enige ben, de meesten willen haar weg hebben. Kep ook veel opbeurende woorden gehad dat ik sch**t aan haar moest hebben en tis dat ik geen tijd meer had, anders had ik uitgebreid mijn verhaal verteld over de woordenwisseling die ik dus met haar gehad heb. Iedereen was zo tof en ik voel me gelijk veel beter!