Wat is een normaal tarief? (weiland huren)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:37

Hier betaal je zo'n 100 euro per jaar per 2500 vierkantemeter, niet afgezet, geen onderhoud.

Je zult er alleen niet veel aan hebben aan al die prijzen die hier iedereen neer zet, of je moet al iemand treffen uit dezelfde regio.
De indicatieprijs die ik geef wordt hier gehanteerd door de boeren hier, ik denk dat je het beste een paar kunt bellen en vragen hoe de prijzen liggen, wie weet kom je nog wel een stuk tegen, jammer trouwens dat er bij jullie zo ontzettend weinig te krijgen is.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:47

Urielle schreef:
Nee alles is zelf doen.
Voor 150 pm kun je je paard hier op een onderhouden zomer- en winterwei met buitenbak en al zetten, incl. mestophaal, dus ik hoop niet dat ze die kant op willen want dat wordt me te zot 'voor erbij'. De enige die er permanent op komt is het veulen, hopelijk met een weidegenootje, en het veulen kan ik ook voor 100 Euro in de opfok kwijt ;)

Ik denk persoonlijk dat de prijzen wel ongeveer gelijk zouden moeten zijn. Want een eigen (gehuurd) stukje heeft ook veel voordelen ten opzichte van een opfok/pensionsstal

voordelen:
- eigen baas
- geen andere mensen op je grond/ 'erf'
- 100% gagarandeerd gezamelijk ontwormen
- schuilstal op kosten van landeigenaar (??)
- al omheind (kost hoop geld om dat zelf te doen!)

Hoe zit het met onderhoud aan weiland? Voor rekening van wie?

Dus ik denk persoonlijk dat het pas rendabel (tov pensionstal/opfok) is als je er meerdere paarden op zet, ipv 1 veulen (+ vriendje)

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:10

ik had een weilandje, 1ha met rijbak voor 600euro/jaar

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 16:13

Marion71 schreef:
@TS: heb je wat aan een halve ha voor 2 jonge beesten? Is te weinig om ze het zomerseizoen te kunnen weiden of is het bedoeld voor erbij?

Aangezien je hier een hectare per 4 paarden moet hebben, denk ik dat zo'n kleine ponyfrutsel op 5000 m² best zijn plan kan trekken? In keuringstijd komt hij weer even terug op stal denk ik, verder heb ik hem wel graag zoveel mogelijk buiten. Voor de sportpaarden is het maar voor af en toe.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 16:18

SadyLady schreef:
Ik denk persoonlijk dat de prijzen wel ongeveer gelijk zouden moeten zijn. Want een eigen (gehuurd) stukje heeft ook veel voordelen ten opzichte van een opfok/pensionsstal

voordelen:
- eigen baas
- geen andere mensen op je grond/ 'erf'
- 100% gagarandeerd gezamelijk ontwormen
- schuilstal op kosten van landeigenaar (??)
- al omheind (kost hoop geld om dat zelf te doen!)

Hoe zit het met onderhoud aan weiland? Voor rekening van wie?

Dus ik denk persoonlijk dat het pas rendabel (tov pensionstal/opfok) is als je er meerdere paarden op zet, ipv 1 veulen (+ vriendje)

Tja, nou ja, dan wordt het voor iemand anders tegen dat tarief :D :D :D , ik heb mijn eigen boeltje al en heb ook in pension gewoon kale boxen plus weidegang gehuurd altijd dus ik ken al jarenlang niks anders dan eigen baas zijn. Het is voor mij ook niet mijn 'stalling', die heb ik zelf aan huis. Dat geeft toch een andere positie dan iemand die alleen de wei heeft om te bekostigen denk ik. Op een halve hectare kun je ook geen complete kudde paarden gaan zetten.
Onderhoud is voor jezelf. Omheining moet ik ook bekijken, dat een koe of een groot paard erachter blijft wil niet zeggen dat zo'n kleine Welshrat erachter blijft :D :D :D dus dikke kans dat ik zelf nog extra moet omheinen.
Maar we gaan binnenkort kijken. :)