Welk type Passier (dressuur)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:31

'k Had m'n verhaal eigenlijk al gedaan Knipoog , maar wil er nu toch nog iets aan toevoegen:
Kleintje haalt hierboven de Euroriding Diamant al aan, en die kan ik je ook van harte aanbevelen !
Een fijne zachte zit en op veel paarden een prima pasvorm.
En de kwaliteit is ook prima !
Mocht je de mogelijkheid hebben om dit zadel te passen en een stukje mee te rijden, dan zou ik het zeker proberen.
Je weet tenslotte maar nooit......
Zelf rijd ik ook al jarenlang met dit merk zadel (heb er verschillende gehad omdat de vorige helaas niet op mijn "nieuwe" paard paste vanwege de kamerbreedte) en het is me altijd supergoed bevallen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:29

Karina schreef:
Zal ook eens goede zadelmaker bellen of het mogelijk is om een standaard zitting te vervangen door gelzitting.

Dat is mogelijk.

Ik heb een zadel in m'n handen gehad waarbij ze dat gedaan hadden, je zag er niets aan aan de buitenkant, was heel netjes gedaan. Alleen het randje van de lepel was iets ronder dan normaal bij dat zadel. Hou er wel rekening mee dat je zitting iets kleiner wordt, dus misschien dat je een halve inch meer nodig hebt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 23:45

*diamant genoteerd op lijstje*

Gelzitting:
Ah! Dat is goed om te weten. Dat moet ik dan inderdaad maar niet doen met de GG die er nu op ligt, want die is maar een 17inch. Inderdaad iets om rekening mee te houden als dat aan de orde komt.
"inbouw-gel" lijkt me toch een stuk mooier als een losse gelseat erop.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:34

je kan ook (heb ik al gezien bij ons op de manege) een wollen stuk over doen dat er precies op past. je zit dan ietsje hoger omdat het wel redelijk dik is. zal ook wel verschillen van welk stukje erop ligt. dit zal iets goedkoper zijn dan gelzitting.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:52

Toevallig net met Van Rijs gebeld (was niet te spreken over hun service aan de telefoon, maar goed...) en die zeggen dat ze nog nooit een Passier GG hebben verkocht met een gelzitting.
Raar, ik had er idd. wel vaker van gehoord, een passier met gelzitting.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 20:21

Misschien dan toch een die er apart ingezet is? Alhoewel, dat zij er nog nooit een verkocht hebben wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet zouden bestaan of dat het geen bestel-optie zou kunnen zijn.
Ik ga er eens een mailtje aan Passier zelf aan wagen denk ik.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 20:37

Karina, wil je de uitkomst dan hier laten weten. Want ik twijfel zelf nog enorm tussen de passier optimum en de GG.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:03

Sommige Passiermodellen hebben ook een "Soft seat" uitvoering, dit is een extra optie en misschien niet leverbaar in Nederland, wel voor de Engelse en Amerikaanse markt...