Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ch_ntii123 schreef:Ik dacht altijd dat het kans op koliek gaf, en aangezien we echte pechvogels zijn! Ik vind het ook geen fijn idee dat hij stro eet, het stro is nogal stoffig vind ik zelf. Hij krijgt verder kuil van eigen land. Meer voeren kan niet want er zit een limiet aan (ja, ik ben het er zelf ook niet helemaal mee eens). Misschien wat meer voeren? van muesli, zodat hij wat voller zit. Ook heeft hij een speelbal, waar snoepjes inzitten, dat vind ie ook wel leuk.
Mijn paard is wel heel secuur met eten. En genoeg is genoeg, hij overeet zich absoluut niet. Slecht stro eet hij niet. Mss kun je dat nog ergens bemachtigen? Verder hebben we een PRE die wel op krullen staat. Dan houdt hij zichzelf schoner en hij eet nog door als ie zelfs niet meer kan. Chronisch honger. Wij laten de mest afvoeren. Ik heb eens gelezen dat koeienboeren dol zijn op paardenmest in zaagsel, omdat het goed warm is in de ligstallen en geen uieronsteking veroorzaakt. Verder is deze mest ook geschikt voor de rozen... Dus mss kun je het apart houden en daarvoor gebruiken?