Mijn paard doet het ook.......wij mixen het nieuwe vlas heel goed door de onderlaag.
CandyDeluna
Geplaatst: 18-10-10 19:04
Het leasepaard die ik altijd had at alleen vlas wanneer ik dat nieuw in de stal had gegooit...maar na een half uur was hij hier ook mee klaar en vond ie het hooi toch een stuk interessanter!!!
Akecheta
Geplaatst: 18-10-10 19:16
Hallo, Lastig probleem heb je daar! Af en toe een snabbeltje vlas is niet zo heel erg. Je zou de onderlip van je paard eens kunnen controleren. Als daar veel vlas in zit, dan moet je echt gaan uitkijken.
Mijn paard vond vlas ook erg lekker. Ik heb vervolgens vloeibare antibijt gekocht en dit over het vlas gesproeit. Hierna was het vlaseten over gelukkig. Misschien heb je er wat aan.
Vlas eten is inderdaad niet ongevaarlijk zoals hier al meerdere keren verteld is. Aan vlas zitten n.l. hele kleine 'weerhaakjes' deze kunnen zich vastzetten in het hele verteringskanaal. Het kan meestal niet direct kwaad, maar uiteindelijk natuurlijk wel. Dit feit verklaart ook meteen waarom een parafine behandeling niet zal helpen bij een koliek aanval. De parafine gaat de vastgehaakte vlas nooit wegkrijgen. Door de hoge stroprijs is men nu snel geneigd om over te stappen op vlas, maar ik zelf zou het nooit doen. Het paard op rubbermatten en wat stro erover is mij tot nu toe het beste bevallen.....en ik heb in de ruim dertig jaar dat ik zelf paarden heb echt alles al uitgeprobeerd!