Manege pony met pensioen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:01

Leuk ponytje!
Vooral die vlek in z'n nek is erg schattig!
Nou maar hopen dat het langer goed gaat met de shetjes als met de Fries.
Ik heb zelf 2 friezen als verzorgpony's, die staan met z'n tweetjes bij mijn andere 4 verzorgpony's. 3 shetten en 1 haflinger. Gaat gewoon goed, maar die zijn het al gewend.

<3 XXX

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:08

Misschien deed je het wel al zo, maar voor de zekerheid toch even de tip: als je hooi geeft, maak dan altijd 1 hoopje meer dan dat er paarden zijn en leg het niet te dicht bij elkaar. Zo gaat het bijna altijd goed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:14

heb je het ruwvoer op een plek aangeboden?

Minimaal 2 of 3 plekken, dan hebben zij een eigen hoeveelheid waar zij rustig kunnen eten.

xcharlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:43

zo te zien gaat alles goed met de dekens! En wat fijn voor je paardje dat hij het zo fijn heeft:D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:12

Ik heb afgelopen winter ook een manege-pony gekregen die 18 jaar manegewerk erop had zitten. Pony was toen 22.
Hij had 18 jaar op stal gestaan en nooit op de wei (wel regelmatig paddock).
Ik heb hem een deken opgegooid en zo de (bevroren/besneeuwde) wei ingegooid (pony kwam afgelopen december). Hij heeft het nog nooit zo naar zijn zin gehad!
Pony is enorm opgeknapt in de afgelopen periode. Heb wel voor voldoende dikke dekens gezorgd, zodat hij het niet koud kreeg.

Wel is het zo, dat ik nu echt wel minimaal 2x per week, beter nog vaker, ga rijden, want hij is zoveel bijgekomen, dat hij alleen maar in de wei staan erg saai vindt.

En dat heeft er dus voor deze winter in geresulteerd, dat ik ondanks dat hij zo'n mooie eigen winterjas gemaakt had, ik die er deels afgeschoren heb en er weer een deken opgelegd heb, zodat hij het niet te snel te warm heeft.

Dit was hij vorig jaar op zijn eerste dag:
kennismaken met de buren
Afbeelding

En dit is hij nu:
Afbeelding

Een maat in dekens gegroeid, omdat hij wat beter in zijn bespiering is gekomen.

migomirre

Re: Manege pony met pensioen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:20

Hoi,
Kan me voorstellen dat je paardje lekker van zijn oudedag wilt laten genieten, maar denk dat het idd beter is voor beestje dat ie nog lekker paar keer in de week lekker(buiten) gaat rijden.
rust roest echt. Kan me voorstellen dat ie elke dag rijden op manege nu wel gezien heeft. MAar 22 is toch nog niet zo oud! solly, maar denk dat paardje nog wel langer heeft! en buitenrijden genieten de meeste paarden echt van!

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:18

goed idee maar ik zou er een vriendje bij zetten,een shettertje ofzo of een schaapje is ook een leuke vriend :Y)
Als hij helemaal alleen op een wei zou staan gaat hij snel heinwee naar zijn vriendjes krijgen vrees ik (maar ik ken er dan ook niet zoveel van)
In ieder geval veel succes ermee ;) x

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:50

Ze staan met zijn 9 nu, hij, 2shetjes en 6 geiten, had het hooi in meerdere hopen gemaakt eerst maar bleef haat en nijd, nu staan ze met zn 9 op 1 hoop en mag allemaal van elkaar. Gister stonden ze met zn 9 in 1 stal, de geiten hebben een eigen stal maar vonden het ook wel gezellig (is inloop dus hoefde niet). Heb voor de winter al een outdoordeken van 360 of 380 gram.. Komt goed dus. Wandel en draaf met hem aan de hand, voor buitenritten is het geen pony, heeft zijn hele leven al gebokt en geschrokken in het bos uit baldadigheid, en dat deed hij in de buitenbak en binnen in de winter ook. Dat is ook de reden dat hij nu echt weg moest.. Voor de grote was hij te oud en de kinderen gooit hij nog steeds eraf. Maar lopen en rennen is voor mij en mijn conditie ook goed ;)

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:57

Tylermen schreef:
Leuk ponytje!
Vooral die vlek in z'n nek is erg schattig!
<3 XXX

Dat is zijn Maxwell Sheffield plekje :P Dat is grijs (al effe, maar word wel wat groter).

opisop_shop

Re: Manege pony met pensioen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:02

wat een leukerd zeg en wat lief dat je hem een goed pensioen gunt!

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:06

Wat een schatje van een pony om te zien
Hoop dat ie lekker van zijn pensioen kan gaan genieten en nog veel plezier samen

irimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:28

je pony ziet er er tevreden uit en je hebt het goed voor elkaar! super dat je dat doet en die deken...... <3