Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
H_Nalanta schreef:Tjonge mensen komop zeg!
Grand Prix paarden staan ook niet de hele dag buiten en Edward Gal en Anky prijzen we ook de hemel in..
6 maanden niet elke dag naar buiten is niet dodelijk voor een paard. Tsja, een ideale situatie is het niet maar komop, het is 6 maanden.. Daarna gaat hij weer lekker terug.
TS; Ik zou het bij een liksteen houden en eventueel zo'n voerballetje waar je voer in doet. Die moeten ze dan rollen om voer eruit te laten komen, vinden veel paarden leuk en interessant.
mariska32 schreef:gaat ie naar petra?
je kan kwaad worden maar iedereen hier heeft wel gelijk.
wat is het BESTE speeltje voor je paard?
een ander paard!![]()
al die jolie ballen en al werken voor veel paarden niet.
waar je ze wel mee bezig kunt houden is een dikke wilgentak die je achterin de stal ophangt [recht naar beneden zodat hij kan bewegen]
veel paarden zijn daar uuuuuuuuuuuren mee bezig,ongeveer 2 keer in de week moet je de tak verversen want dan is hij wel op.
hou er rekening mee dat je ze een tijdje bezig kunt houden maar nooit als vervanging van.....
H_Nalanta schreef:Tjonge mensen komop zeg!
Grand Prix paarden staan ook niet de hele dag buiten en Edward Gal en Anky prijzen we ook de hemel in..
6 maanden niet elke dag naar buiten is niet dodelijk voor een paard. Tsja, een ideale situatie is het niet maar komop, het is 6 maanden.. Daarna gaat hij weer lekker terug.
TS; Ik zou het bij een liksteen houden en eventueel zo'n voerballetje waar je voer in doet. Die moeten ze dan rollen om voer eruit te laten komen, vinden veel paarden leuk en interessant.
kehdra schreef:H_Nalanta schreef:Tjonge mensen komop zeg!
6 maanden eenzame opsluiting vind jij dus acceptabel ?
Een paard welke (zo te lezen) niks anders gewend is als soortgenoten en vrije beweging, zomaar van de een op de andere dag opsluiten.
Ik vraag me af welke ideen de trainster dan nog meer heeft, naast het idee dat het doodnormaal is om een jong paard 6 maanden eenzame opsluiting te geven.
Anky en Edward gaan hun gang maar, maar ook hun zouden hun paarden met soortgenoten samen moeten zetten. (doen ze dat niet al?)
maar goed, geloof dat ik in mijn eerste post al vrij duidelijk was
TS, is het geen mogelijkheid om je paard zelf te trainen onder begeleiding van iemand die je thuis komt helpen? dan hoeft je paard er niet onder te leiden, en kan je zelf een plekje zoeken
JadeYsla schreef:idd een wilgentak, mijn paarden (2 en 11 jaar oud) echt uren mee bezig, ik heb ze dan niet op stal maar we hebben wel een x de stal volgehangen voor een paard met een blessure. Ideaal! Uren bezig en rustig. Ook is de wilg ene natuurlijk pijnstiller. Super voor paarden die gaan wissel (soort bijtring voor baby's haha) en vor paarden met blessures en tegen verveling! Ik heb de mazzel dat mijn tuin er vol mee staat maar langs de weg staan genoeg wilgen! Of even langs de gemeent vragen of je ergens een boom mag snoeien.
stellaard schreef:Ik heb overigens nog zo'n speelbal hangen mijn haflinger heeft er nooit naar gekeken, moeilijk denk ik om hem naar je op te sturen.
Hi nee ik heb geen aandelen in hooinetten maar het scheelt een paar uur dag aan verveling.
Mijn haflinger kan wel altijd naar buiten, maar 's-winters op een een kleiner stuk en dan staat er geen gras meer, en blijft ze toch veel in haar stal. Sinds kort staat ze op hennepstrooisel en straks komen de bestelde strokorrels erbij, ik geef dan wel regelmatig een pluk stro en voor de nacht een halve plak stro, zelfs die doe ik in een hooinet.
En als de stal niet mee wil werken, kan je misschien die keer dat jij er bent het hooi geven in een net, dan maar 1 keer per dag, alle uurtjes dat ze bezig zijn is weer mooi meegenomen.
Tigra_ schreef:Ik zou gewoon zorgen voor onbepekt ruwvooer. Als je paard dat heeft dan hebben ze geen speeltjes nodig.
Als ze er al mee spelen is dat hooguit 15 min.
Mister01 schreef:iemand een idee waar ik van die wilgen takken zou kunnen kopen??