Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zooist schreef:Ow.... de ideale stal.... waar ik al zo lang naar zoek.....
Ik wil ruime stallen (minimaal 3,5x4) met buitenluik
Dan een uitloop eraan vast
En vanuit binnen ook benaderbaar.
Waar ze de stal voor me mesten en de uitloop ook.
Het hout waarmee de uitloop omheind is, is geen kaasschaafhout (dus als ze erlangs komen blijven ze heel)
Dan een ruime stallengang met poetsplaatsen waar je je paard veilig kan vastzetten.
Een wasplaats met warm en koud water op een plek waar het niet tocht.
Een solarium waar het ook niet tocht en de warmte echt bij het paard komt en niet vervliegd.
Een binnenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en veel spiegels
Minimaal 1 buitenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en eventueel buitenspiegels en wel met een omheining die veilig is.
Een ruime longeercirkel die bij voorkeur ook overdekt is en dan met windgaas afgezet.
Een ruime stapmolen met een flinke diameter doorsnede met een ondergrond die niet zwaar is, maar ook niet keihard.
Weidegang, ruime weides en aparte weides voor groepen en aparte weides voor paarden die alleen staan.
Dan zou het ideaal zijn als ze rond 10 uur buiten gezet worden en rond 17 uur weer binnengehaald worden.
Voor mijn spullen grote kasten in een afsluitbare en beveiligde ruimte op weinig loopafstand van poetsplaats en stal.
En een verwarmde kantine met automaten voor koffie/thee./choco waar eventueel in het weekend ook patatjes gegeten kan worden maar waar je in ieder geval op een nette manier mensen kan ontvangen.
Dan heb ik dat het allerliefst nog voor mezelf met een woonhuis er aan vast waar ik dan niet teveel eisen aan heb op een warme badkamer na. En als het dan toch van mezelf is wil ik maximaal 10 boxen.
Edit: De stal lig aan een rustige weg en heeft veilige uitrijmogelijkheden!
Sammyoo schreef:Mijn stal is bijna ideaal. Ik kan mijn paarden zien staan vanuit de huiskamer, de keuken en mijn slaapkamer. Vlak naast de omheining staat een picknicktafel, bbq, beertender en lekkere muziek bij de hand. En natuurlijk vele hectares bos met kilometers ruiterpad, zonder dat je hiervoor een weg over hoeft te steken. De paarden scharrelen gezellig de hele dag rond en krijgen ongeveer 20 keer per dag brok en hooi. Verder altijd stro en geen gesleep met water als het vriest. Het enige wat ik mis is een stukje weiland. Onze paarden kunnen nu alleen het gras van onze tuin korthouden.
Zooist schreef:Ow.... de ideale stal.... waar ik al zo lang naar zoek.....
Ik wil ruime stallen (minimaal 3,5x4) met buitenluik
Dan een uitloop eraan vast
En vanuit binnen ook benaderbaar.
Waar ze de stal voor me mesten en de uitloop ook.
Het hout waarmee de uitloop omheind is, is geen kaasschaafhout (dus als ze erlangs komen blijven ze heel)
Dan een ruime stallengang met poetsplaatsen waar je je paard veilig kan vastzetten.
Een wasplaats met warm en koud water op een plek waar het niet tocht.
Een solarium waar het ook niet tocht en de warmte echt bij het paard komt en niet vervliegd.
Een binnenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en veel spiegels
Minimaal 1 buitenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en eventueel buitenspiegels en wel met een omheining die veilig is.
Een ruime longeercirkel die bij voorkeur ook overdekt is en dan met windgaas afgezet.
Een ruime stapmolen met een flinke diameter doorsnede met een ondergrond die niet zwaar is, maar ook niet keihard.
Weidegang, ruime weides en aparte weides voor groepen en aparte weides voor paarden die alleen staan.
Dan zou het ideaal zijn als ze rond 10 uur buiten gezet worden en rond 17 uur weer binnengehaald worden.
Voor mijn spullen grote kasten in een afsluitbare en beveiligde ruimte op weinig loopafstand van poetsplaats en stal.
En een verwarmde kantine met automaten voor koffie/thee./choco waar eventueel in het weekend ook patatjes gegeten kan worden maar waar je in ieder geval op een nette manier mensen kan ontvangen.
Dan heb ik dat het allerliefst nog voor mezelf met een woonhuis er aan vast waar ik dan niet teveel eisen aan heb op een warme badkamer na. En als het dan toch van mezelf is wil ik maximaal 10 boxen.
Edit: De stal lig aan een rustige weg en heeft veilige uitrijmogelijkheden!
) is een goed geïsoleerde inloopstal. Om het helemaal af te maken zou ik er een laag bodembedekking inleggen en een stoepje ervoor zodat het niet door de bagger hoeft om zijn stal in te komen. Voor de rest lekker 24/7 buiten moeten kunnen staan(wat een woorden
). En natuurlijk genoeg gras/hooi/water en evt. brok.

)
) en een luikje naar het gangpad,)met automatische drinkbak en voerbak (ook op haar maat)
)