Help mijn paarden eten zoutblokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Help mijn paarden eten zoutblokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:36

Himalayasteen komt niet uit een fabriek, dat is een natuurlijke zoutsteen, als het goed is uit het himalayagebergte :P
Deze zijn uitgehakt en geboord en zien er roze/wit uit en zijn heel hard. Als je ze onder de kraan houdt worden ze mooi glanzend over het algemeen. heb ze ook in lamp en waxinelichthouder vorm en die zijn ook van hetzelfde zoutsteen gemaakt en kan ik in de toekomst ook nog als liksteen neerleggen als ik zou willen ;) Heb ze wel eens geproefd :P

De fabrieksstenen zijn van in blokvorm geperst rood of wit gekleurd poederzout. De samenstelling is bekend en vaststaand.
Bij de himalayasteen kan de samenstelling wisselen en dat staat ook op het bijgeleverde etiket.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:45

Ik heb 1 paard die ook mineralenblokken vreet bij het leven, enorm veel drinkt en ook nog de hele stal onderze*kt, maar dat paard is tevens onder behandeling voor een nierprobleem.
Misschien dat je dat ook eens na kunt kijken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:53

Ik heb ook een grote himalaya en mijn merrie likt er toch flink aan! moet hem elke dag een stukje draaien anders komt er een heel gat in :P

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:03

Heb vanaaf contact gehad met mijn da. Hij zij dat paarden inderdaad in de dunne kunnen raken van zoutblokken. hij rade mij aan om ze ook gelijk weg te halen. Heb ik ook gedaan. Zij krijgen nu zeewier, Op moment dat zij gepoetst worden kunnen zij even likken als zij er behoefte aan hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:02

Moontje1991 schreef:
migomirre schreef:
Heb idd ook al wat rond gekeken. Zij hebben nu het zoutblok van Kenner (welkoop, de rode) hiervoor hadden ze een gele. Maar zit er idd aan te denken om de witte te kopen.

Dat zijn dus fabrieksblokken met suiker erin.
Hang eens een himalaya steen op die zijn niet lekker en gebruiken ze enkeld om terkorten aan te vullen

bij de mijne gaat de himalaya juist wel op en de rode niet...