Ben ik een boeman?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als een veulen vervelend is (steigerd/schopt):

Gelijk terug schoppen
19 (51%)
Hem slaan met een voorwerp (zweep/touw/etc)
14 (37%)
niks doen, gaat wel weer over
4 (10%)

Totaal aantal stemmen: 37

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:36

Zelfde verhaal eigenlijk, schoppen kunnen we allemaal.
Dus als het paard schopt krijgt die gewoon een schop terug.
Niet tegen zijn benen of andere vitale delen, maar zoals eerder gezegt op zijn holletje.
Met je vuist tegen zijn kont aan is idd ook een optie als je niet zo hoog kan komen met je voet Haha!
En natuurlijk pas je je aan aan de grootte van het paard/veulen.

Off-topic: bij een pup wordt trouwens door een heleboel fokkers en boeken wel aangeraden om terug te bijten als die jou bijt.
Zou de moeder ook doen en als ze eenmaal volwassen zijn is het nou eenmaal gevaarlijk.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:51

Ik vind zelf dat je vooral bij veulens al een heel eind komt met je hand (ik maak meestal een soort duwbeweging in de lucht, met ontspannen hand zeg maar [ik zit het nu te doen hier achter de pc, maar kan het niet echt uitleggen Haha!], iig zo van 'weg daar'). Een schreeuw geven wil ook nog weleens helpen (ze merken het heus wel als je echt kwaad bent).
Als ze echt gericht op me trappen kunnen ze er één terug verwachten, ik sta immers hoger in rang.
Maar je hebt er loeders bij die nergens van onder de indruk zijn, en dan is een zweepje helemaal geen schande vind ik. Gewoon een keer goed op z'n plaats zetten, maar als het goed is moet ie dat ook te horen krijgen.