Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Met andere woorden: het is dus echt liefdewerk, ook al betaal je iets van 200 euro stalgeld per maand (wat sommigen al heel veel vinden). meggiemeg schreef:Denk dat we ons wel verkijken op de kosten die pensionstallen maken. Er komt ook nog een grote post verzekering bij kijken. Wat te denken wat personeel kost, het is niet alleen het loon wat betaald moet worden, er komen nog genoeg kosten over het loon heen. Onderhoud kost ook geld.
Wij kijken alleen naar de aanschaf van brok, stro en hooi.
De prijzen verschillen wel enorm als je zo door het land heen kijkt. Niet alleen de prijzen van pensionstallen maar ook de inkoop van hooi/stro/vlas enzovoorts.
Dat pensionstallen het groter inkopen en dus goedkoper hebben klopt, alleen de brok moet wel opgeslagen kunnen worden, dat geldt ook voor het hooi enzovoorts, die ruimte moet er ook komen...
De stallen zijn bij ons exclusief hooi, stro en biks. We moeten ook alles zelf doen (uitmesten, 's ochtends en 's avonds voeren). We hebben een 25x50 bak en 2 paddocks ter beschikking. We hebben 3 grote weides en de boer zegt 'dat is je wei, als je ze er in de winter op wilt zetten en dus zomers een slechter wei krijgt, doe je best. wil je dat niet, moet je zelf weten. zolang je maar betaalt' hahahahah! 

Ook is de kans dat ik in Dordrecht ga wonen groot dus dan is de stal lekker dichtbij
Horseware schreef:Met andere woorden: het is dus echt liefdewerk, ook al betaal je iets van 200 euro stalgeld per maand (wat sommigen al heel veel vinden).
z0rr0 schreef:ik betaal 385 euro
maar dat is inclusief ontwormen en hoefsmid.
alles word gedaan en je paard gaat zelfs overdag een uurtje los
Celiien schreef:Ja ik merk het .. stallen waar je 400,- per maand betaald en dan moet je nog extra per dag gaan betalen willen ze je paard buiten/binnen zetten... helemaal gestoord
Trennie schreef:z0rr0 schreef:ik betaal 385 euro
Neem het niet persoonlijk, maar dit bedoel ik oa:
€350,- en je paard gaat overdag zelfs een uurtje los?!?
Ik vind het schande dat een pensionstal dit bedrag durft te vragen en niet eens in de basis kan voorzien, nl fatsoenlijke weidegang.
Trennie"[quote="z0rr0 schreef:ik betaal 385 euro
dat er 'zelfs' bij stond vond ik... best erg. Trennie schreef:Celiien schreef:Ja ik merk het .. stallen waar je 400,- per maand betaald en dan moet je nog extra per dag gaan betalen willen ze je paard buiten/binnen zetten... helemaal gestoord
Dit is ook een voorbeeld welke ik nzelf ook heb gehoord over ene stal bij ons in de buurt.
Daar vraagt men €5.- per dag voor 1 x naar buiten en 1x naar binenn halen.
Ook dit vind ik schandalig.
Madeliefjes schreef:Pension stal kan beter minder klanten hebben die meer betalen. Das logisch, maar je moet wel klanten over houden anders valt er niks meer te verdienen. We gaan zien waar het ophoudt. Er zijn hier in het Gooi genoeg stallen die niet vol staan op het moment.