wat voor deze stal betalen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:16

Johanna59 schreef:
Paarden houden van derden, word je niet rijk van.

Dat hoeft toch ook niet, ik denk dat je gewoon op gelijk moet spelen.
dat betekend dat als je er van moet leven, je gelijk uit komt met de kosten..
Maar de meesten leven er ook niet van, die hebben ook nog een baan erbij voor paar dagen id week.
(tenzij het een grote stal is, de meeste kleine stallen met maar 10 paarden die werken ernaast gewoon fulltime)

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:17

@ ts ik vind 260 voor deze stalling vol pension ook wel erg veel! zeker omdat er geen binnenbaan aanwezig is

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:24

Ik vind het ook wel duur,

Ik betaal 180 per maand, vol pension.
-worden buiten/binnen gezet.
-elke dag gemest/opgestrooid.
-2x per dag brokken/hooi.
-grote gedreineerde buitenbak.
-longeerbak.
-wasplaats met warm en koud water.

Ik zou zelf echt geen 260 betalen voor half-pension.

Hier in de buurt heb je voor 225-250 euro stalling met binnenbak en ook nog goede uitrijd mogenlijkheden.

(Ik woon ook in NB)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:26

ja inderdaad ik ben ook serieus aan het overwegen weg te gaan maar ik sta zo onwijs goed !

ik sta daar met een Shet en mijn Tinker en betaal in totaal 385,- euro per maand.
125,- voor mijn shetlander deze moet ik zelf mesten en hooi geven iedere dag en staat in een zelfgemaakt stal van 2,5 bij 2,5 en dan 260,- met de volpension zoals het was voor mijn tinker.

behoorlijk veel en en vind dus 235 en kosten voor de shet weet ik nog niet maar ik vind het te veel !!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:28

iik betaal 160 voor volpension (heb alleen geen warm water op de wasplaats :P)
voor de rest is de stal vergelijkbaar met die van jou
en 5 euro voor de trailerstalling...

dus ik vind het aardig hoog wat je betaald...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:29

Johanna, ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt.

Dat is zo verschillend per regio, wat doet de stalhouder zelf aan hooi en stro of moet het ingekocht worden, waar komt het vandaan etc.
Ik betaal 210 all in, dan wordt ook echt álles voor je gedaan, ik hoef er alleen maar heen om met mijn paard bezig te zijn. Dan hebben wij nog de luxe van een binnenbak, de tweede binnenbak is bijna af en kan eind Oktober in gebruik genomen worden. Vele weilanden, waaronder ook winterweilanden waardoor onze paarden ook in de winter elke dag/de hele dag buiten staan. Een buitenbak, een weiland met obstakels om te trainen, een enorme springtuin. Super uitrij mogelijkheden. En het is een kleinschalige pensionstal met wat kinderlessen: er staan in totaal rond de 30 paarden, waarvan een gedeelte veulens en jaarlingen, een bubs pony's voor de kinderlessen en 2 paarden voor de lessen. Er staan ongeveer 13 pension paarden, waarvan een gedeelte overdag aanwezig is en waardoor er dus altijd mogelijkheid is om te rijden, zonder dat er al 4 paarden in de bak lopen. En dat kan dus gewoon voor deze prijs.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:32

Ik zou liever elke dag zelf uitmesten voor die €25,- minder dan buiten en binnen zetten...
Uitmesten kan ik doen als ik er toch ben om te rijden, op een moment dat het mij past, terwijl even heen en weer extra per dag een grotere belasting is, in tijd en in kosten.

Misschien kunnen jullie het alternatief aanbieden dat jullie zelf uitmesten en dat zij buiten en binnen zetten doen en dat de prijs dan akkoord is? In tijd moet dat voor hun niet veel uitmaken omdat je met uitmesten/opstrooien ook snel 5 a 10 minuten per stal bezig bent als je het netjes doet. In diezelfde tijd kun je ook een paar naar buiten brengen en weer ophalen, zeker als je 2 tegelijk meeneemt.

Waarom kiezen ze hiervoor? Is er een lichamelijke reden of een organisatorische reden waarom ze dit niet meer kunnen/willen doen?

Met zelf buiten/binnen zetten zou ik €200 al aan de prijs vinden, en zou dan ook zeker met alle stalgenoten om de tafel gaan zitten om te kijken of jullie een rooster kunnen maken. Er zijn toch altijd wel mensen die overdag komen omdat ze dan vrij zijn, en weer anderen zijn vroeg vrij 's middags omdat ze al vroeg beginnen of juist nachtdienst hadden en na het wakker worden eerst naar hun paard gaan...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:34

Ik sta in Brabant op vol pension, dus voeren, mesten en binnen/buiten halen, buitenbak, 4 paddocks, spuitplaats met warm water, kantine, bos op 500 meter afstand, afgesloten/beveiligde zadelkamer, en eigen kast en dekenrek. Daar betaal ik 180 euro pm voor..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:37

Miracle_ schreef:
kantine, afgesloten/beveiligde zadelkamer, en eigen kast en dekenrek.

Dat zijn toch de standaard dingen, dat heeft toch iedereen, dat vind ik geen "luxe" waardoor de prijs omhoog zou gaan.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:38

wegens privé omstandigheden en omdat de eigenaar het te veel vind worden in combinatie met zijn werk.
Hij wil af en toe bijspringen maar eigenlijk niets meer doen.

Voor het buitenzetten zijn er 2 personen die niet iedere dag kunnen en over het binnen zetten is er ook niemand die dat kan.
of na het werk dus 18:00 en dat vind iedereen te laat (ik niet )

Het gaat mij er om dat ik full-time werk daarom heb ik vol-pension gekozen en nu moet ik 1,5 uur eerder uit bed om mijn paarden buiten te zetten en dan moet ik nog 235,- betalen

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:41

Ik zou ook zeggen max €200. Binnen en buiten zetten moet zelf (is er wel een wei?) het grote uitmesten moet je zelf doen en er is geen binnenbak...
Wel vreemd dat ze zomaar opeens de bedragen verhogen, mag dit eigenlijk wel van de een op andere dag?

superrizzo

Re: wat voor deze stal betalen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:43

het is niet echt bedragen verhogen ik ga van 260,- naar 235,-
maar moet wek zelf binnen en buiten zetten en mesten.
Er is inderdaad geen binnen bak maar er is wel wei ongeveer 2 of 3 hectare

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:43

Poeh lastig :j. Voor mij is 1 van de eisen die bovenaan mijn lijstje staan dat de paarden binnen en buiten gezet worden :j.

Ik vind 235 ook veel te veel :j. Ik vind 235 wel een mooie prijs inclusief alles. Zonder de extra dingen zou ik max 180 over hebben hiervoor. Een goede plek is heel belangrijk, dus misschien dat ik nog richting de 200 zou gaan denken, maar meer echt niet :n.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:43

FuGeLiCu: De bedragen omhoog? Ze gaan juist naar beneden, omdat er nu veel zelf gedaan moet worden in plaats van volpension. Maar ik vind dat ze daarmee niet ver genoeg zakken in de prijs. Ik zou het er niet voor betalen. In jouw regio zijn er vast nog meer van die goede, prettige stallen waar je meer waar voor je geld krijgt.

superrizzo

Re: wat voor deze stal betalen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:44

zouden jullie blijven of vertrekken als dit bij jullie zou gebeuren en de prijs blijft 235,-

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:46

Ik sta in omgeving Haarlem, en betaal 280 maar dan wordt er wel voor me binnen en buiten gezet. Dus ik zou in jouw geval zeggen 260 MAAR dat zou in Haarlem wezen, bij jullie liggen de prijzen veel lager... dus 230 ofsow?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:46

Ik zou vertrekken :j. Niet zozeer om de prijs, maar wel om de service die niet meer geboden wordt en wat voor mij een pre is :j. Ik betaal nu ook wat meer, maar ze worden wel binnen en buiten gezet!

En in combinatie met wat je ervoor krijgt, vind ik het ook te veel geld!

Maar het is voor ons natuurlijk makkelijker oordelen, wij staan er niet. Wat vinden je stalgenoten ervan?

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:47

Zucht ik woon echt in de verkeerde regio. Die bedragen die jullie noemen zijn echt "koopjes" in deze regio. Wordt dan toch verhuizen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:49

TS, ik zou op zoek gaan naar een stal waar ze weer volpension staan voor hetzelfde geld. Die zijn er daar vast wel. Op zich is 235 euro niet veel geld om je paard te houden, maar de verhouding van volpension 260 en halfpension 235 euro klopt gewoon niet.

Waar ik vandaan kom in Nederland zou ik een gat in de lucht springen als ik zo'n goedkope stal had gevonden (randstad dus). Waar ik nu woon zou ik ze uitlachen dat ze zo'n prijs durven vragen voor halfpension.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:52

ik woon bij Utrecht en betaal 238 voor dezelfde faciliteiten, inc. voer (er wordt voor me gevoerd), stro en weidegang etc. PLUS 100x25 binnenhal, 20x50 binnenhal, 20x40 paddock, 2 longeerbakken van 15x15, overdekte trainingsmolen, springtuin van 100x100, solarium, 1x per week volledig (leeg)uitmesten, iedere dag een plak stro erbij. Maar dan moet je zelf de drollen eruit scheppen, en worden ze niet binnen en buiten gezet
is bij mijn poown ook niet echt een optie, met de meeste mensen eindigt hij in een van de achterste weides waar hij dus niet hoort :+

dus ik zou 175 meer dan genoeg vinden voor de stal waar je nu staat, of verhuizen naar een stal in de buurt waar ze voor dezelfde prijs wel buiten en binnen gezet worden.
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 05-10-10 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:53

Op de stal waar ik sta vragen ze 140 euro voor half pension (zij zetten buiten en voeren, alleen mesten moet je zelf doen, en je moet zelf vlas&voer kopen maar dat is een paar tientjes). Ik kom denk ik op ong. 175 euro per maand uit.
Wil je vol pension (dus dat je stal ook gemest wordt voor je en je voer&vlas niet meer zelf hoeft te kopen) dan betaal je 240 euro. Scheelt dus iets van 75 euro voor alleen mesten..
Dit is in twente, ook geen dure regio dus maar wel een luxe stal.

Ik vind 260 euro in NB en alles zelf doen echt duur. Sowieso omdat je voor iets anders gekozen hebt. Is het nu de bedoeling dan dat je 260 blijft betalen?

Ligt er natuurlijk ook aan hoever weg de stallng van jouw huis is, maar zelf binnen en buiten zetten is superveel werk. Moet je maar net willen..
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 05-10-10 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:54

Of ik zou blijven zou er vanaf hangen of er een fijne stal in de buurt is die wel all-in is. Met name binnen/buiten zetten is een behoorlijke belasting, zelf uitmesten zou ik niet erg vinden.

Ik vind 200 euro toch wel het maximum voor jouw omgeving. Ik geloof dat de mensen die bij ons een box hebben en zelf uitmesten ook zoiets kwijt zijn en dat is in de radstad met geweldige uitrijmogelijkheden en een binnenbak.

Maar als het echt de fijnste stal is in de weide omtrek zou ik zelf niet verhuizen, fijne stalling is toch best lastig te vinden en verhuizen een behoorlijke belasting voor het paard.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:59

Ik bentaal €200,- en dan moet ik zelf, uitmesten, en zelf krachtvoer regelen. Ik heb een buitenbak, 2 paddocks en een longeerbakje. Er is hooi en stro, waar ik van mag pakken wat ik wil. En uitrijmogenlijkheiden op een half uurtje stappen. Paarden worden buiten gezet...

Ik zou voor jou stal ongeveer 200 euro betalen. Bij jou word er 6 dagen in de week gemest, in plaats daar van moet jij je paard zelf buiten zetten...

Ik vind €235 dus een redelijke prijs... €260 is zowizo te veel...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:38

300

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:46

superrizzo schreef:
zouden jullie blijven of vertrekken als dit bij jullie zou gebeuren en de prijs blijft 235,-

Als ik zelf zou moeten buiten en binnen zetten en dat dat niet op de route naar werk ligt of heel dicht bij huis, dan zou ik een andere stal zoeken waar dat in elk geval voor je gedaan wordt. Ook wanneer de prijs nog wel een stuk extra zakt. Gewoon omdat het niet vol te houden is naast een (full-time) baan. Als ik jou was zou ik dus om me heen kijken naar alternatieven. Misschien ben je dan voor meer service wel minder kwijt. Zeker als je wel wat wilt hebben met de gezamenlijke verzorging, of bij vakanties en dagjes weg etc. heb je kans dat je bij particulieren minstens zo luxe kan staan voor minder geld en meer service...

Hier thuis vraag ik ook altijd om te helpen met de verzorging van de paarden, maar dan wel op een moment dat men kan en normaal gesproken ook zou komen voor zijn/haar paard. Bij de een is de ochtend dan een goed moment, bij de ander einde van de middag en weer een ander liever 's avonds. En van dag tot dag kan dat ook verschillen. Maar 2x op een dag komen is gewoon niet fijn als het niet heel dicht bij huis is!