Hooitas

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:03

Yoghurtje schreef:
Ja, klopt. Maar als er nou hele grote aan zet?
Of zou er dan te weinig ruimte overblijven voor het hooi :P

dat weet ik niet of dat verschil zou uitmaken ik weet van ervaring dat je moeilijk te openen drukknopjes hebt en er hebt die gewoon met er aan komen al open gaan maar wat voor ons moeilijk is is voor het paard denk ik al een stuk makelijker maar je kan moeilijk zodanig sterke aanhangen dat je zelf een nijptang nodig hebt voor eht te openene

ik heb anders nog een idee maar geen ideee of ze dat nog verkope vroeger had je aan handtasjes en zo voort een soort slotjes dat je een drie hoekje hebt en dat je dat driehoekje moet draaien tot het er in past voor eht open te doen en er moet aan draaien om terug te sluiten . ( het is vast onduidelijk maar heb geen ideee hoe het te verwoorden ! )

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:38

Wij hebben een week geleden deze binnengekregen van de Paardendrogist: http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... er/125517/. De gaten zijn groter dan bij de hooitas, maar wij zijn er tch heel erg tevreden over +:)+ ! We hebben 'm gekocht omdat onze tinker z'n hooi door de hele box verspreidde en er dan overheen poepte en plaste; het is namelijk een enorme viespeuk :( . Bijkomend voordeel is dat hij langer met z'n hooi bezig is. Je kunt deze box laag ophangen, waardoor je paard toch met een natuurlijke stand van de hals kan eten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:40

een hooi tas is is niks voor mijn paard. mijn paard gooit er alles uit haha. Kan beter een hooi net gebruiken.

it_is_me

Re: Hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 18:10

ElsB: Heb even gekeken, maar vraag mij af of de hooifeeder sloopproef is en of er hooi voor een voerbeurt in kan. Hij lijkt mij zo vanaf de foto gezien niet zo heel groot.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:33

ElsB schreef:
Wij hebben een week geleden deze binnengekregen van de Paardendrogist: http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... er/125517/. De gaten zijn groter dan bij de hooitas, maar wij zijn er tch heel erg tevreden over +:)+ ! We hebben 'm gekocht omdat onze tinker z'n hooi door de hele box verspreidde en er dan overheen poepte en plaste; het is namelijk een enorme viespeuk :( . Bijkomend voordeel is dat hij langer met z'n hooi bezig is. Je kunt deze box laag ophangen, waardoor je paard toch met een natuurlijke stand van de hals kan eten.

:o dat hooitasje ziet er wel nog leuk uit !
Troost jouw u tinker is niet de enege viespeuk dat is de mijne ook ;(

mvg.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:07

mijne gooit het ook door heel z'n box.
maar eet het daarna ook weer op dus ik zie het probleem niet echt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:14

Hier ook een smeerkees en die voer ik hooi uit een EZ Hayfeeder :j
Ben er meer dan tevreden over, echt een oersterk ding en geen geknoei meer.
www.healthezhayfeeder.com

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:56

it_is_me schreef:
ElsB: Heb even gekeken, maar vraag mij af of de hooifeeder sloopproef is en of er hooi voor een voerbeurt in kan. Hij lijkt mij zo vanaf de foto gezien niet zo heel groot.

Tja, of hij sloopproof is zal blijken. Ze maken daar wel reclame mee. Ik heb zelfs een filmpje gezien (weet helaas niet meer waar) waarin een paard op de hooifeeder stond zonder dat hij kapot ging :+ . Dat zou komen doordat het geen hard plastic is, maar spul dat een beetje meebuigt. Maar ja, onze lompe schat _-:( heeft ook al eens een voerbox van Hartog kapot gekregen en dat was volgens de fabrikant ook onmogelijk :oo .
Er kan meer in dat je op basis van het foto'tje zou zeggen. Als je normaal geperst hooi hebt moet er genoeg in kunnen voor een voerbeurt.

@ z0rr0: onze Gijs poepte en plaste erop en at het dan niet meer op. Onze stahouder voerde hem (stiekum) steeds minder ruwvoer "want hij eet het toch niet allemaal op" -:(- .

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:57

Lia_ schreef:
Hier ook een smeerkees en die voer ik hooi uit een EZ Hayfeeder :j
Ben er meer dan tevreden over, echt een oersterk ding en geen geknoei meer.
http://www.healthezhayfeeder.com

Dat is hetzelfde ding als wij hebben, alleen van een ander merk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:03

Is volgens mij gewoon dezelfde en hier echt sloop-proof gebleken :j
Paard staat er gewoon met haar kont tegenaan te schuren als ze een jeukje heeft en aan te sleuren tijdens het eten maar het ding geeft geen krimp.
Ik vul hem voor de avond helemaal vol met hooi en 's morgens is hij eigenlijk nooit leeg.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:24

ElsB schreef:

ik kom ook even binnenvallen :P

is deze sloopproof?

mijn paardje heeft altijd een ernstig smerige stal en ik voer dus met hooinetten/hooitas. maar deze vreet ze opzettelijk helemaal kapot.
we moeten het eten hier zelf klaarzetten dus heb wel een 'hooinet' nodig.
dit zou wel een oplossing zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:42

Staat hier boven....

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:47

ja sloopproof tegen schuren, maar om bewust kapot te maken is de vraag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:05

Zie filmpje in de door mij geplaatste link....

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 20:29

Ik heb nu een paar weken een hooitas voor mijn paard. Hij doet nu wel langer over zijn eten, maar zeker geen 16 uur zoals op een bijgeleverd foldertje stond. Mogelijk komt dit ook, omdat mijn paard uit de bovenkant kan eten. Zelf heb ik nog een idee om de bovenkant te dichten. Ringetjes aan beide bovenkanten en dan met een mini-musketon bij elkaar houden. Qua slijtage is de voorkant super sterk, maar ik zie wel aan de achter/onderkant slijtage. Nu hangt de zak namelijk aan een hoge balk boven een laag muurtje en schuurt de onderkant tegen dat muurtje als het bijna leeg is.

Zijn er (al) meer mensen die zo'n hooitas hebben en hoe is jou ervaring ermee?