Vraagje over grote balen hooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: Vraagje over grote balen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 06:21

wij hebben ook van die grote balen en wij rollen m met 2 man zo'n tien meter dat gaat wel maar het is zwaar dat kan ik je wel vertellen haha maar we doen het al een jaar zo

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:13

Bonnies schreef:
ik heb zelf geen aanhanger, dat is het probleem, anders zou ik die idd er gewoon op laten staan.

ik wilde eerst kleine balen stockeren maar ik vind geen voorraad kleine balen hooi die thuis geleverd kunnen worden.

Wij hebben ronde balen voordroog, die zijn meestal iets zwaarder (omdat ze nat zijn) dan de hooibalen en wij kunnen die over vlakke ondergrond met 2 man rollen. Kantelen lukt meestal ook met 2 man, maar soms hebben we 3 man nodig.
Kan zijn dat met folie makkelijker blijft rollen dan zonder, maar om hooi zit meestal ook een soort net toch? Wel belangrijk dat ze rechtop bewaard zijn, anders zijn ze niet rond meer en rolt het moeilijker!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:31

als je geen baaltjes hooi thuis kunt laten bezorgen wat is er dan op tegen om een keer een aanhanger te huren en wat pakjes te gaan halen? Als het maar voor 1 pony en wat cavia's is moet dat toch kunnen?
ik heb in het verleden ook wel eens geholpen met die ronde balen hooi verplaatsen, mén wat een k*twerk! zat helemaal onder het hooi, kriebelde 3 weken later nog en ik was kapot na 50 balen.....

lastig

Re: Vraagje over grote balen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:04

Dat is goed te doen hoor. Wij doen dat ook altijd, lukt makkelijk met ze 2e. We krijgen hem zelfs een drempel over ;)

Bonnies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:42

cissy schreef:
als je geen baaltjes hooi thuis kunt laten bezorgen wat is er dan op tegen om een keer een aanhanger te huren en wat pakjes te gaan halen? Als het maar voor 1 pony en wat cavia's is moet dat toch kunnen?.

Het is voor 2 pony's en 70 cavia's (in de winter wordt elk hok volledig gevuld met hooi)
Denk dat ik een flink aantal keren op en af kan rijden voor kleine balen en aangezien het verkrijgbare hooi niet in de buurt is is dat praktisch niet haalbaar, dan liever een grote baal, da's maar één keer rijden en nog niet eens ver.