2 paarden hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: 2 paarden hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:19

Ik heb 1 paard en een shet, maar een rij paard erbij zou ik echt niet halen. Ik rij enkel mijn paard, en op een rustige dag dat ik veel tijd heb wil iknog wel eens mijn shetje beweging geven maar vaak kom ik daar niet aan toe. Ze wordt wel gecontroleerd en geborsteld, en ze staan nu nog 24/7 samen buiten, in de winter dagelijks een aantal uur. Dus dat komt ze niet tekort.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:21

Ik heb 4 paarden. Nu 2 rijpaarden 1 shetje en 1 veulen. Ik mest ze elke dag zelf (ongeveer halfuurtje werk aan) en dan rij ik er 1 en longeer ik de ander. En bij mij rijden ze ook niet dagelijks hoor! Sommige dagen ben ik zo druk, dan staan ze lekker de hele dag op de wei!

1liefpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:42

ken je niet iemand die een verzorgpony zoekt? er zijn er meestal wel veel, moet je maar eens op marktplaats kijken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:44

Ik zit er zelfs aan te denken om er een 3e bij te kopen.
Ik ben hartstikke fanatiek en wil heel graag leren. Het liefst zit ik dan ook de hele dag op het paard. Ik heb er nu 2 die ik ook fanatiek rijdt. Maar die wil ik niet overvragen door mijn enthousiasme en mijn wil om te leren.
Vandaar toch langzaam aan kijken voor een 3e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:46

Ik zou de dagen die je minder hoeft te werken of vrij bent. bvb di za of zo. ze allebij rijden. tussen door doe je ze om de dag

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:31

Ik denk dat het ook heel belangrijk is om te kijken wat je doel als met rijden.
Wil je gewoon lekker recreatief de bossen in. Dan kan je dat ook minder vaak/lang doen.En maakt het niet zoveel uit als je nu 1x in de week rijdt of 5x. Als dat je echt heel fanatiek dressuurmatig wil rijden. Dat is handiger om meerdere keren per week te doen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:57

Als eerst zou ik er dan goed over nadenken of 2 paarden dan wel verstandig is, tuurlijk heb je er dagen tussen zitten dat je niet zoveel tijd hebt.
maar er zijn zoveel dingen die je kunt doen, gewoon allebei rijden, eentje mee laten rijden op een paard, om en om rijden of meenemen aan de hand op paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:57

Een bijrijder? :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:03

Je koopt toch geen tweede paard erbij om er een ander op te laten rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:07

ik heb er ook 2, en mijn moeder helpt me er mee, soms springt zij er ook op en dan rijden we samen. of ik rij er een en zij longeerd er een, of we longeren allebij. het is prima te combineren zo :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:13

TS kun je de vraag over weidegang verduidelijken? Wat is het probleem?
Het lijkt me verstandig dat je nadenkt hoeveel tijd je werkelijk kunt en wilt besteden aan je paard of paarden. En wat je wilt doen met deze dieren.
Een paard als handpaard mee is leuk wanneer je op de prairie woont (of daarmee vergelijkbaar :P ) maar op de meeste plekken in Nederland lijkt me dat een gevaarlijke actie. Met een paard aan de hand heb je veel minder te vertellen, dus dat is zo ongeveer vragen om ongelukken (als je het mij vraagt).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:40

Daarom heb ik geen 2 paarden. Ik heb daar gewoon geen tijd voor.
Als je nu al niet weet hoe je het moet gaan doen met 2 paarden, dan zou ik er nog eens goed over nadenken of je er wel een 2e bij moet nemen. Misschien kun je ook de wei aan iemand vehuren. Dan staat je paard niet alleen en hoef jij geen 2 paarden te rijden.
En anders zou ik ze op de dagen dat je tijd hebt allebei rijden en de rest van de week om de dag. (als dat gaat) Of een bijrijder nemen, dan kun je gezellig samen rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 08:44

Ik heb sinds 1,5 maand ook twee paarden en ik had verwacht dat het lastiger te combineren zou zijn dan dat nu blijkt.
Ik verzorg ze sowieso allebei iedere dag.
Als ik overdag kan gaan werk ik er sowieso altijd met eentje en als de tijd het toelaat (net zoals vandaag) met allebei.
Gaat eigenlijk super :j
De avonden kan ik nu helaas niet meer met ze werken aangezien het i.v.m. mijn werk al donker is als ik op stal kom en we alleen een niet verlichte buitenbak hebben. Maar gelukkig is het mooi verdeeld over de week. Dus ze werken allebei, maar hebben ook allebei hun rustdagen.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:28

Ik heb sinds enkele maanden ook 2 paarden. Heb mijn 2e gekocht omdat meer te kunnen rijden en gerichter te kunnen trainen. En merk dat het eigenlijk best goed te combineren is. Rijdt ze eigenlijk afwisselend om de dag. En soms een dag vrij of longeren of grondwerk als ik niet zo veel tijd heb. Mij valt de tijd die ik kwijt ben aan beide reuze mee. Heb ze aan huis staan dus moet zowieso al 2 keer heen en weer om te voeren/mesten/op de wei zetten, enz.
Heb er eigenlijk alleen maar meer plezier in gekregen doordat ik met nieuwe pony mijn ambities wat kan vervullen en met ander paard heb ik daardoor ook weer plezier gekregen in het meer recreatief rijden :)

LaurenZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:34

Om de beurt rijden/longeren? Misschien dan ook iemand vragen om te rijden?