paard staat in modderpool zonder gras !!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: paard staat in modderpool zonder gras !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:02

Moeilijk en duur? Straatje leggen doet mijn vader (als het zou moeten kan ik het zelf anders ook nog wel) hier zelf en ziet er prima uit, tegels zijn vaak gratis op te halen de enige kosten zijn dan een lading zand om ze op te leggen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:07

aerdenhout1 schreef:
Charaz schreef:
Vind het schrikbarend om te lezen dat zoveel mensen het normaal vinden dat hun paard in de blub staat.
Hoeveel moeite is het om een stukje te bestraten zodat ze tenminste droge voeten hebben?

Geloof mij, dat is best moeilijk en ook best duur.
Stenen leggen in modder gaat al niet, dus je zal een stuk moeten afgraven en met wit zand moeten laten storten.
Hier moeten de paarden ook door 20 cm dikke modder om naar hun droge stuk te gaan.
Nu staan ze hier dan wel weer in een lekkere droge dik op gestrooide box voor de nacht.
Maar ik heb af en toe ook wel een klein beetje medelijden met de paarden dat ze eerst door een laag modder moeten klunen!
Dag en nacht op een stuk waar geen droge slaap plek is, vind ik niet kunnen!

Is inderdaad best een kostbaar grapje wanneer je het zelf niet kunt en een niet al te beste bodem hebt.
Verder vind ik het bij jou geen situatie om medelijden te hebben met je paarden. Een stuk modder om doorheen te moeten is helemaal zo slecht nog niet. Zelfs goed voor de hoeven. Als ze maar de keus hebben om naar een droog stuk te gaan. En die hebben ze bij jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:07

Goed voor de hoefjes ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:10

Asyaa schreef:
Goed voor de hoefjes ;)

maar slecht voor de benen.......

inderdaad is de inloop bijna overal wel blubberig,maar als je paardje droog kan liggen en ook nog kan schuilen als die dat wil dan is het te doen.
een paard wat 24/7 in de blub moet staan vind IK dieren mishandeling!!!
en op die manier zou je geen paard moeten/willen houden.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:21

24/7 is inderdaad absoluut not done, Maar dat had ik al eerder vermeld ;) .

Bij ons in de wei is het voor bij het hek momenteel een grote drekbende en ik ben daar alleen maar blij mee. Vind het alleen maar goed dat ze daar af en toe even instaan.
Maar ik vind ook wel dat sommige mensen soms maar met een half oog kijken en meteen roepen; ach en wee, wat een zielig paard en niet even verder kijken of er niet toch een stuk droog land is.
TS heeft het ook over dat het paard er niet gelukkig uitziet. Maar hoe ziet ze dat? Nog niet op geantwoord helaas.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 18:50

ben ik weer ik zag dat ze naar s'nachts naar binnen gaat
dus dat is wel iets in ieder geval maar vindt het nog steeds niks heb er nog over nagedacht om naar de eigenaar te gaan

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:00

Cherisze schreef:
Mijn pony's stonden ook erg graag in de kleiblub, er was een schuilstal en achter de stal had ik een heel stuk met dikke lagen stro en houtsnippers voor ze gemaakt. Maar nee hoor, ze stonden liever in die blub.

Sommige mensen vonden mij een dierenbeul, maar ik vond mezelf pas een dierenbeul als ik ze zou gaan opsluiten in de stal.

hier bijna het zelfde

"kreng"van mij gaat rustig in de natte klei liggen
DE reden waarom ik nu toch aan een deken denk
daar je de klei zonder wassen of knippen (zelfs wassen is een crime) er uit krijgt ...

zou eerst de eigenaar op sporen
heeft paard keuze in semi droge plek op de paddock? is het uberhaubt te zien
of aan de andere kant het wel droog is ?

bij ons was dat iig niet zichtbaar
maar okee .. niet direct het ergste denken dus

eerst maar eens contact zoeken

begrijp wel dat paard alleen staat .. dat vind ik persoonlijk jammer
ook al zou het een hengst zijn
aan de andere kant ken ik zelfs merries die echt blijer zijn alleen dan in een kudde
slaan alles weg wat in de buurt dreigt te komen
en alleen op de weide zijn ze duidelijk blijer

maar ja .. meeeste paarden zijn blijer met de keuze stal/weide/blub/droog en vriendje

niet direct t ergste denken eerst eens goed kijken / vragen ;)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:20

azaar schreef:
ben ik weer ik zag dat ze naar s'nachts naar binnen gaat
dus dat is wel iets in ieder geval maar vindt het nog steeds niks heb er nog over nagedacht om naar de eigenaar te gaan

Kijk, toch altijd wel belangrijk om eerst even verder te "onderzoeken "alvorens een conclusie te trekken.