Paardentandarts, is er werk in?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:21

Evelienepien schreef:
De opleiding in Deurne wordt bijgestaan door TA's, die ook in Amerika de opleidingen hebben gevolgd :)*

Bij de opleiding in Deurne wordt er lesgegeven door 1 DA die Amerika heeft gevolgd, bijgestaan door een gebitsverzorger die Amerika heeft gedaan. De lesstof wordt vrijwel alleen door de DA behandeld.

Pasta heeft als nadeel dat het 45 minuten nodig heeft om in te werken. Trouwens ook erg fijn om een persoon erbij te hebben om het paard vast te houden met enige ervaring, met z'n 2en werkt een stuk fijner en veiliger.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:24

Weet ik niet zozeer.
Maar een goede dieren/vee-arts doet het ook.
Vooral ook een stuk goedkoper ;)

dribbeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:48

Mijn zus doet die opleiding ook in deurne ,
maar op moment is hier er wel veel vraag naar! ;)

LiekeLita

Re: Paardentandarts, is er werk in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:31

Ik woon tegen over nhb.
het is erg mooi, maar iedereen heeft er zijn meningen over.
als je een stage plek zoekt mag je mijn paardjes tegen over wel komen doen! haha ( is 1 km zit bos tussen)
en bij de buurman, heb ik 2 jaar gewerkt dus kon alles zien daar, ( is een boer.) en hem z'n perceel is nu gekocht door nhb. daarom werk ik er ook niet meer, nhb wil gaan uitbreiden.

Marije_jiplover

Re: Paardentandarts, is er werk in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 01:12

Het gaat bij de gebitsverzorging en het mogen verdoven niet alleen om het rustig maken van het paard, dat wat geen verdoven, maar sederen is, maar ook om het verdoven van zenuwen bij het trekken van kiezen.
Echter is het in Nederland voorbehouden aan dierenartsen om dergelijke verdovende en sederende handelingen (dmv injectie) toe te dienen, ongeacht of je je opleiding tot gebitsverzorger in NL of in USA hebt gevolgd.

Over het hoe en wat van de opleiding in Deurne kan ik je niets vertellen, ik heb daar geen ervaring mee.

Er is wel redelijk wat vraag naar (goede) gebitsverzorgers.