Paard op vervuilde grond zetten?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Paard op vervuilde grond zetten?

Ja hoor, 4 uurtjes per dag kan prima!
6 (15%)
Niet doen! Voor nog geen minuut!
34 (85%)

Totaal aantal stemmen: 40


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:57

Citaat:
En jullie met je "NIET DOEN", hebben wel makkelijk praten natuurlijk

daar vroeg je het toch voor? of niet dan? Verward

Maar nogmaals, ik zou het niet doen, voordat ik wist wat er precies aan de hand was.

carola

Berichten: 8698
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 17:33

runningkawa schreef:
Citaat:
En jullie met je "NIET DOEN", hebben wel makkelijk praten natuurlijk

daar vroeg je het toch voor? of niet dan? Verward

Maar nogmaals, ik zou het niet doen, voordat ik wist wat er precies aan de hand was.


Kawa, ik doelde meer op degene die zonder argumentatie meteen "NEE" schreeuwden. Dan denk ik van: waarom dan niet? Met argumentatie maakt het mij niets uit!

Uiteraard gaat hij er niet op voordat ik zeker weet of het veilig is. De veiligheid van m'n paard staat voorop, maar dat lijkt me logisch.

Maar om het meteen al af te wijzen, vind ik gewoon zonde, omdat ik zo'n aanbod maar 1 x krijg. Dus aan mensen die hier hard NEE zeggen, heb ik niets.

Door dit topic weet ik dat ik bij de gemeente info kan opvragen, en dat er testkids bestaan.

Ik doe het dus ook echt NIET voordat ik weet of het veilig is. Want ik ben ook niet achtelijk.

En het feit dat er al jaren paarden op staan haalt mij ook niet over de streep om het dan ook maar te doen. Dat waren niet mijn paarden, en ik weet niet of die paarden er echt niets van hebben gekregen (ze zagen er wel goed uit hoor). Wie weet hebben die wel allemaal een niervergiftiging gehad! Dus ik zet hem er ook niet op 'omdat er toch al 15 jaar paarden op hebben gestaan'.
Ik wil eerst zelf bewijs hebben dat het geen kwaad kan.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:55

Ik zou het gras laten onderzoeken op giftige stoffen... Langs de bermen van grote wegen liggen vaak ook weilanden, kans op schadelijke stoffen is daar ook reeel vanwege de neergeslagen uitlaatgassen. Toch lopen ook daar vaak dieren. Gif is wel rot omdat het zich vaak langzaam opbouwt in het lichaam en sluipenderwijs klachten gaat geven. Vaak eerst amper merkbaar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:40

carola schreef:

Het is een zand-bodem. Is dat goed of niet Sjimmy?
Ik ga nog even info opvragen bij de gemeente, zodat ik meer weet. En is het nog van belang dat het al 15 jaar geleden is (minimaal), of maakt dat niet uit Sjimmy?



Dat het 15 jaar al bekend is dat zegt erover dat het niet urgent is bevonden en dat de risico's voor mensen iig miniem zijn.
Daarbij komt dat de leeflaag (eerst 10 cm in dit geval) vaak niet of minder verontreinigd is.
In zand 'hechten' mobiele stoffen minder goed, dat beteken dat het het dieper is gezakt.
Immobiele stoffen hechten wat slechter als in klei. Maar zijnnog steeds immobiel
Als je de resultaten hebt van het rapport stuur je maar een PB zal ik ff kijken wat ik voor je kan vinden.

Succes.

Huertecilla

Berichten: 26913
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:27

Tessebes schreef:
Het gevolg van giftige stoffen is soms pas na vele jaren merkbaar.

Soms pas na twíntig jaarof méér!!!!! Tsk.. Luister beter naar Sjimmy, die weet waar hij het over heeft.
Voor de rest; beetje reëel zijn dames. Buiten rijden in Nederland is met 100% zekerheid een groter risico voor een paard.