Stal schoonmaken (ontsmetten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Stal schoonmaken (ontsmetten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:54

gewoon elk jaar de hoge druk reiniger er doorheen en alle eet en drinkbakken goed schoonmaken. verder doe ik er nooit sop oid in gezien het goed op laten drogen van een stal meer dan voldoende moet wezen. alleen als de stal heel vies is gebruik ik soms dettol.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:59

Ik ken ook vrij veel mensen die het met Halamid doen in combinatie met de hoge druk inderdaad. Dettol kan misschien ook wel, maar heb ik nog geen mensen in mijn omgeving over gehoord. Wel een idee trouwens, is makkelijk te verkrijgen.

winnietje3

Re: Stal schoonmaken (ontsmetten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:18

Hey ff vraagje,
ik ga van de week de stallen schoonmaken/ontsmetten met Dettol ontsmettingsmiddel. Het gaat om 3 stallen. Ik twijfel alleen even hoeveel Dettol ik nodig zal hebben (aankoop ervan) er zijn verpakkingen van 500 ML is dat ruim voldoende voor 3 stallen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:11

Wij doen het ieder jaar met hogedrukspuit en halamid. Maar dan wel in de zomer als de paarden 24/7 op het land staan en de stallen makkelijk drogen. Want het is wel belangrijk dat het weer goed droog is.

Succes ermee, ik vind het ieder jaar weer een vreselijke klus. Vooral om de vloeren weer droog te krijgen (betonvloer is niet mooi vlak en aflopend gestort, dus overal plassen water die we dan met een trekker weg moeten zien te krijgen)