Singel wondjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Singel wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:30

Sudocrem!

kirstenzilpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:57

werkt misschien ene lamsvel hoes erom heen , je weet denk ik wel wat ik bedoel. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:00

Laten helen en de huid insmeren met kamfer,dit maakt de huid dikker.
Let ook op dat je singel niet te dik is.Die van mij gaat niet open bij een platte singel,maar wel bij een dikke.
Dan komt de huid van haar elleboog er tegenaan en daar gaat ze op kapot.

neapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:07

mijn paard had ook last van wondjes
maar i.d.d na het aansingelen benen naar voor strekken
hij heeft er nu geen last meer van

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:43

Mischien zit de singel te ver naar zijn benen toe. Ik heb ook een tijdje gehad, had mijn verzorgpony constant wondjes bij zijn singel. Vond het ook echt zielig. Maar toen hebben wij gewoon z'n bontje gekocht, die jij ook hebt. Want die heb ik net op de foto gezien. En toen was er helemaal niks meer aan de hand. Dus ik weet niet, mischien dat het bontje bij je paardje niet werkt omdat het gewoon er doorheen scheurt? Of mischien kun je eventjes niet gaan rijden en het eerst laten genezen. En dan pas weer te gaan rijden met bontje. Mischien werkt dat? Ik weet het verder eerlijk gezegt ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:47

Ik trok vroeger ook weleens de benen van mijn paard een beetje naar voren. Toen mijn dierenarts dat een keer zag, kreeg ie zowat een rolberoerte. Schijnt erg slecht te zijn voor de benen.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:08

Mijn pony had dat ook steeds.....alles maar dan ook álles geprobeerd maar het bleef dweilen met de kraan open......uiteindelijk is ze om die reden met pensioen gegaan (is in de 20). Ik vond het niet kunnen haar keer op keer door te rijden; en op de plaatsen waar haar tuig (van aangespannen rijden) lag begon het ook al......dus heb ik besloten haar op welverdiend pensioen te sturen; ze staat nu sinds het voorjaar te genieten in de wei en vind het niks erg LOL. Volgens de dierenarts kan het komen met het opuder worden; de één gaat op een gegeven moment kreupelen; de ander wordt mager en de mijne heeft dus een heel dun huidje; het voelt ook heel dun als je een plooi pakt; net mijn oma's huidjs.....

groet lanne

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:23

ik heb hetzelfde, bij mijn 11 jarige arabier merk ik dat de huid achter zijn ellebogen erg dun is en als ik er niet goed op let krijgt hij een schilferige huid, en dan is de volgende stap een wondje. dan rijd ik een tijdje zonder zadel, en smeerde ik het plekje in met groene klei (ook tegen de vliegen etc) tot het weer heel is, maar voorkomen is altijd beter dan genezen, toch?

Ik heb voor beide zadels tegenwoordig een goede neopreen singel, singel altijd gaatje voor gaatje aan en ik stretch zijn voorbenen altijd na het aansingelen.

moet ik er vaseline of sudocrem opdoen, of is er een manier om de huid wat dikker te krijgen?

Gabytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:12

Even goed kijken of de huid wel mooi glad ligt (beentjes bijv naar voren trekken) en je singel regelmatig wassen.. Tja verder zijn dit altijd moeilijke kwesties! Er zijn ook gelsingels, ik weet niet of je dat ooit hebt geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:18

Misschien dat die je op weg kan helpen ;)
[HAR] Singelwonden + jeuk van wol...

Heb hetzelfde probleem en die laatste singel die er gepost wordt lijkt me wel interessant en een mogelijke oplossing, alleen heb ik 'm nog niet omdat ik momenteel niet zo'n haast heb.. ;)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:03

Mijn merrie had er ook erg last van..
Ik heb het zadel laten aanpassen en gebruik nu een neopreen singel, voor mij werkt het super..
Zorg verder dat je gespen niet in de oksel liggen, neem dan een wat langere singel..

Bij drachtige merries is het vaker lastig, door die buik schuift het zaakje gewoon naar voren, ik ken het probleem..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:08

Mijn merrie heeft hier ook last van gehad.
Ook nadat ze bijna 2 jaar stil had gestaan en in die tijd ook een veulen heeft gekregen.

Ook echt bont singelbontje aanschaft en die extra lang gelaten, zodat de gespen er echt in verdwijnen, is wat lastiger met zadelen en aansingelen, maar dat heeft mijn merrie goed geholpen.
Nu ze aan het afvallen is heb ik het singelbontje niet meer nodig.

Mijn merrie kreeg het echt van de gespen.

Succes.